Anonym (Misshandel?) skrev 2018-09-13 20:16:09 följande:
Menar du på fullt allvar att det är OK att kidnappa, misshandla och mörda anställda på socialtjänsten?
Jag gör inga regler. Det är sådant staten ägnar sig åt. Naturen som jag hedrar i första hand har inga regler. Människan är av naturen. Tänk efter själv lite. Lagar är en fålla för de som tror att allt går bra i livet om man bara följer lagar och aldrig revolterar. Eller att man kan nå toppen på enbart talang.
Men visst är det olämpligt att ta någon av daga och likaså misshandel. Då försvinner samhällsnytta och en post blir vakant. Däremot enstaka individer eller grupper som systematiserar ingrepp och eller övergrepp i flera fall där det inte behövs kan åtgärder vara befogade. Detta ska poängteras att det även gäller internet.
Man kan t.ex. slå sig även med fegsnöre om en kollision skulle inträffa.
En åktur under rätt premisser i en baklucka kan säkerligen sända ett budskap och lika så en likkista på uppfarten som jag läste att någon gjort om på flashback.
Men detta är inget jag någonsin ägnat mig åt och hoppas slippa. Men däremot så är det ju värt att poängtera att myndighetsanställda grovt missar vad motreaktioner på vad dåligt skött ämbetsmannaskap kan innebära. Men det gäller också såklart tjänstemannanivå. Att lita på att politiker känner sina medarbetare väl eller andra underordnade är att vara väldigt naiv och godtrogen. Lite som att rösta i allmänna val i en demokrati som är byggd på premisser att bara de med pengar har rösträtt.
Låt oss lämna det vid att personens yrkesbefattning eller ställning inte hade spelat någon som helst roll och inte heller eventuella konsekvenser för mig då det blir något jag är bunden att reagera emot för att fortfarande kunna kalla mig människa. Mitt liv skiter jag nämligen fullständigt och komplett i. Det ingår i föräldrarollen att neutralisera hot som äger rum på en nivå där man inte kan förvänta sig att samhället agerar enligt rimliga etiska och moraliska principer utan snarare riktlinjer och värdegrund.
Hade jag varit förälder och någon kommit och haft invändningar på något i min uppfostran som hade varit helt orimligt och överagerat för att man själv t.ex. reagerar i affekt över indirekta hot om sanktioner...
Det är lite det som det inbegriper att vara förälder och måhända också leda vägen för andra föräldrar. Speciellt mot ett månghövdat djur som staten. Värdet på en civilanställd och en statsanställd är inte samma lika. Trots att det är vad demokratin ska försöka spegla.
Lyckligtvis så är jag så pass jävla awesome att om jag vore förälder så hade socialen inte funnits i bilden. Dessutom tror jag mig ha någorlunda pejl på vilka kvinnor som är vettiga och således är det osannolikt att något dylikt scenario skulle ske där bastarder förekommer.
Men går saker bananas så tänker jag inte vara den som är den. Det är mest den poängen jag vill belysa. Tvärtom. Vid drabbning ämnar jag stå längst framme på palissaden och välkomna döden med nerskitna och nerkissade byxor.