Anonym (Loser) skrev 2018-09-12 23:14:37 följande:
Nej! Detta är ingen snyfttråd utan en tråd med funderingar. För jag har upptäckt att det verkligen finns människor som verkar gett upp allt och lever resten av sina liv som losers.
Ett bra exempel är killarna i Eurocop (
). Idag är dessa två herrar snart 40, lever på försörjningsstöd och bara busringer runt till folk hela dagarna. De verkar alltså ha gett upp exakt allt vad ett anständigt liv heter och accepterat livet som losers. Även en gammal bekant till mig lever idag på soc, sitter hemma hela dagarna och gör absolut ingenting med sitt liv och verkar också gett upp alla ambitioner på att leva ett normalt liv.
Nu till min fråga. Tror ni att det är möjligt att leva ett liv på botten av samhället och ändå må ganska bra? För jag tänker ibland att om man gett upp allt och verkligen skiter fullständigt i att leva ett ordentligt liv så vore det väl rätt skönt. Ingenting att bry sig om och ingenting att sträva efter utan bara leva ett liv i misär och acceptera det.
Hur vet du egentligen om de lever på försörjningsstöd eller inte? Han som kalla sig för ''Bubba'' har slutat med verksamheten för länge sedan, i alla fall med att busringa till människor. ''Bubba'' är den personen med mössan nedtagen över ansiktet.
''Sadulisten'' är bakom det hela verksamheten och det är nog han som är grundaren till alltihopa. Vilket betyder att han kan nog en hel del om IT & programmering.
Man kan följa de på Youtube och även på hans/deras egna hemsida men då måste man betala. Man kan också Swisha de för att de/han skall kunna fortsätta med sin verksamhet. Han ringer oftast på ledigadagar/röda dagar. Vad som oftast framkommer på telefonsamtalen är att han ringer folk på Söndagar. Vad han gör resten av veckodagarna kan man inte svara på, men man kan nog dra slutsatsen att han inte sitter och ringer hela dagarna.
Med tanken på att ''Bubba'' har slutat för något år sedan, så lär han nog ha ett liv sidan om. ''Sadulisten'' uppvisar många gånger att han har humor och kreativ. Samt har kompetens inom programmering. Han har en studio i sin lägenhet där han sysslar med sina telefonsamtal, dataprogrammering och annat som tillhör hans verksamhet.
''Sadulisten'' är förövrigt min favorit inom Eurocop. Dock förlorade de ganska mycket av min respekt när de trakasserade en person som har fått sitt smeknamn ''Kjell''. De har tydligen hållit på och ringt upp honom i fyra års tid på grund av någon grannfejd som ''Bubba'' varit med om och då ville hans bror ''Sadulisten'' hjälpa till och han höll på och trakasserade honom via telefonringningarna. När allt kom upp att det var ''Sadulisten'' som hållit på, så förnekade han alltihopa och låtsades som om att han inte gjort något och de båda har därefter gått ut med hela händelseförloppet med att ''Det är en icke händelseförlopp'' som ''Aldrig har hänt''. Tråkigt att polisen inte gått vidare med polisärendet, trots att man faktiskt kan höra att det är ''Sadulistens'' röst.
Tycker det är lite halvt synd att han använt sin kompetens iom olika områden med denna sortens verksamhet. Det hade varit någonting om han fokuserade på film, media, IT/dataprogrammeringar eller annat som han är duktig på. ''Loser'' är han inte men kanske borde han ha använt sina kompetenser på någonting annat.
Jag tror inte du vet så mycket om Eurocop killarna med tanken på att du säger att DE sysslar med busringingar när ''Bubba'' har i själva verket slutat busringa för länge sedan. Det där med försörjningsstöd får du också tala om vart du fått den informationen. Inkl, hur du kan veta om de har jobba sidan om eller inte. Bara för att han har lyckats bli lite små känd för sin hobbyverksamhet betyder det inte att han sysslar med det hela dagarna.