Inlägg från: Lykke19 |Visa alla inlägg
  • Lykke19

Kraftig värk

Hej.

Jag har kraftiga smärtor och haft det sedan v.3 och är nu i v.8. Jag har ont 20h om dagen och känner att min kropp orkar snart inte längre. Varit på gyn gjort undersökning men inget fel syntes i livmodern. Har läst här att många har ont och det är vanligt. Jag har så ont så kan inte röra mig ibland och kan inte gå till arbetet och skriker ibland av smärta. Jag börjar nästan fundera på att göra abort pga mina kraftiga smärtor. Känns hemskt och tänka så men jag orkar snart inte mer. Söker jag vård så bollas jag bara fram och tillbaka. Är det någon som känner sådana långvariga smärtor.?

• Svar på tråden Kraftig värk
  • Lykke19

Sitter ganska långt i nedre delen av buken vid vecklinjen. Smärtan sittet i hela tiden nästa och ibland blir det huggande smärtor.Blir bara förvånad över att man inte får hjälp eller lugnande besked ifrån sjukvården. Det enda jag får höra är att det inte är normalt och oron växer och växer.

• Lykke19

Gjort en undersökning och livmoder var okej och fostret också. Jag har svårt och röra mig det gör ont och ont på nätterna men spelar ingen roll känner jag vilken sida jag ligger på. Men smärtan strålar inte vidare utan sitter mest på samma ställe. Jag provat laxeringsmedel men är inte det heller. Idag fick jag råd om omeprazol men väldigt svårt tro att så starka smärtor kan beror på sura uppstötningar.

• Lykke19

Får prova det.. Jag trodde foglossning var mer strålande smärtorna, tänkte att smärtan sitter på ett och samma ställe.

Svar på tråden Kraftig värk