Vilken termometer och app använder ni som tempar varje morgon?
Ett plus om de inte är så känsliga för att man gått upp ett par gånger på nätterna. Vilken har ni valt och hur funkar den? Varifrån beställde ni termometern?
Ett plus om de inte är så känsliga för att man gått upp ett par gånger på nätterna. Vilken har ni valt och hur funkar den? Varifrån beställde ni termometern?
Jag använder NC och den termometern man kan beställa genom dem. Min yngsta brukar vakna till vid 5 på morgonen så jag tempar då. Om jag behöver gå upp tidigare än så av någon anledning försöker jag hålla koll så jag har legat i sängen/sovit tre timmar innan jag tempar. De gångerna det blir mycket spring på natten struntar jag i att tempa men det är inte särskilt ofta så det påverkar inte tempkurvan.
Har du då ställt klockan till innan barnet vaknar eller hur gör du för att tempa om du väcks av det? Har funderat över det här dilemmat lite :)
Han vaknar i princip alltid någon gång mellan 5 och 6 på morgonen så direkt när jag hör honom (han brukar komma in till oss) stoppar jag termometern i munnen. När den piper stänger jag av den och så läser jag av den senare, när vi går upp. Vaknar han tidigare än 5 brukar min man gå upp så då vaknar jag bara till och sen sover jag vidare. I de sällsynta fall då han har sovit längre än 6 tempar jag när jag vaknar. Oftast vaknar jag till vid 5-6 ändå, jag har liksom vant mig vid det, och då tempar jag snabbt innan jag somnar om. Med den termometern jag har syns det senaste resultatet en liten stund när man sätter på den igen vilket är smidigt om man vill tempa snabbt och sedan sova vidare utan att behöva knappa in resultatet på telefonen på en gång.
Använder vanlig termometer med en decimal o tycker det räcker bra. Har ändå sett upp-/nedgångar i temp. Sen använder jag fertility friend, tycker den är jättebra, man kan lägga in temperaturer men sen välja att inte räkna med dem om man tex varit uppe eller tar på avvikande tid, men de är ändå synliga så att man själv kan ta med dem i beräkningen om man vill. Även övrig info räknas med, tex sekret, lh-test, tappens position osv, om man väljer att lägga in det. Sen innehåller appen massvis med intressant info vilket jag tycker är väldigt bra! Är en *information junkie* ;).