• Äldre 13 Sep 11:47
    5364 visningar
    6 svar
    6
    5364

    Karpaltunnelsyndrom?

    Hej! Någon som har tips på vad man kan göra för att lindra karpaltunnelsyndrom? Är gravid med BF 10/10 men har ett planerat kejsarsnitt innan det. Så med andra ord inte långt kvar av graviditeten! Har mest besvär nattetid med att händerna domnar! Obehagligt att vakna av detta o det stör sömnen. Är lite för snål för att köpa skenor?! Funkar det ens? Kan man göra egna med bandage kanske? Haha! Alla tips mottages från dom som varit i samma sits..

  • Svar på tråden Karpaltunnelsyndrom?
  • Äldre 14 Sep 16:01
    #1

    Jag köpte skena och det var verkligen värt det! Inget annat lindrade.

  • Äldre 15 Sep 16:32
    #2

    Samma här, köpte en skena, använde i ca en veckas tid sen försvann det för gott! Är i vecka 34 nu och har inte fått tillbaka det

  • Äldre 15 Sep 16:44
    #3

    Jag fick gratis skenor av sjukgymnasten, tror det beror på vilket län du bor i, men det är ju värt att kolla upp iallafall :)

  • Äldre 17 Sep 09:12
    #4
    Jag är bara jag skrev 2018-09-14 16:01:42 följande:

    Jag köpte skena och det var verkligen värt det! Inget annat lindrade.


    tack! har köpt skena jag med nu. säkert värt det!
  • Äldre 17 Sep 09:13
    #5
    Kronärtskockan skrev 2018-09-15 16:32:06 följande:

    Samma här, köpte en skena, använde i ca en veckas tid sen försvann det för gott! Är i vecka 34 nu och har inte fått tillbaka det


    härligt att det försvann! Glad har också köpt skena nu, för såhär kan jag inte ha det....
  • Äldre 17 Sep 09:14
    #6
    Veslas skrev 2018-09-15 16:44:07 följande:

    Jag fick gratis skenor av sjukgymnasten, tror det beror på vilket län du bor i, men det är ju värt att kolla upp iallafall :)


    tänkte också på sjukgymnast först, men tänkte att då kostar det ju att besöka denna också så jag köpte en skena nu som inte var så dyr ändå. hoppas den hjälper Skrattande
Svar på tråden Karpaltunnelsyndrom?