Anonym (Aborter) skrev 2023-05-05 12:45:46 följande:
Jag har rätt att få säga något enligt lagen
2. Det handlar om liv
3. Det kostar skattepengar.
4. Sex är ingen rättighet och det gäller då alla.
5. Du säger själv att du vill bestraffa andra människor som du ogillar, och då plötsligt pådtår du att det är ett problem när du själv drabbas av liknade tänkande.
1. Japp, jag är anhängare av yttrandefrihet men om man säger något så måsta man vara beredd på mothugg, precis det som du och jag ägnar oss åt här.
2. Vad handlar om liv? Vems liv?
3. Jag betalar ruskigt mycket i skatt. Betydligt mer än jag belastar systemet. 1,3 miljoner människor i arbetsför ålder i Sverige arbetar inte eller kan inte försörja sig. Det är väl om något en viktigare fråga än aborterna?
Skjutningarna gissar jag kostar samhället mer än aborter, vill du förbjuda sjukvård för skottskadade också?
4. Sex är en rättighet men alla rättigheter kommer under vissa premisser.
5. Vilka människor ogillar jag och vill därför straffa? Kan det inte vara så att de beter sig på ett sätt där de bryter mot lagen och jag inte ser något problem i att de straffas enligt lagen?
Skillnaden är att du vill göra abort till ett brott så att kvinnor som vill avbryta sin förlossning antingen blir straffade för aborten eller att de tvingas behålla barnet trots att de vill ha det?