• Anonym (emmis)

borde jag söka vård?

jag är, eller var i ve 11. Efter en orgasm kände hag hur det blev blött mellan benen och kände efter, massa blod! 
    In på toa och kommer en stor klump med typ levrat blod och blöder lite till. Men de sista dygnen kommer det mindre än vanlig mens och har inte ens haft ont.
    Kan kroppen sköta det själv eller måste man skrapa? Livrädd för det.

Har haft flera missfall men aldrig gått så här långt och tycker jag borde blöda mycket mycket mer. Sen vore det skönt om kroppen kunde förstå jag inte är gravid längre

• Svar på tråden borde jag söka vård?
  • Anonym (A)
    Salmiakk skrev 2018-09-13 18:21:47 följande:
    Ring 1177 för råd.
    Håller med, ring.
  • Anonym (emmis)
    Salmiakk skrev 2018-09-13 18:21:47 följande:

Ring 1177 för råd.

ska ringa gyn i morgon, kan inte åka någonstans just nu ändå, men hoppas på fart på det så jag slipper åka dit. va förra ve och dom rörde den sig för fullt där inne men så kom detta
  • EpicNurse

Givetvis måste man inte skrapa. Det är ytterst ovanligt. Kroppen sköter det oftast utmärkt själv. Men ibland behöver man få läkemedel för att driva ut rester/sätta igång missfallet ordentligt. I sällsynta fall behöver man skrapas.

Det kan ju vara så att graviditeten avstannat tidigare för flera veckor sedan och då är där ju inte lika mycket att blöda ut, som det hade varit i v 11.

Men mest sannolikt är att ett kärl på tappen eller i slidan sprack vid samlaget. Då får man en plötslig, ibland kraftig blödning som inte påverkar graviditeten.

Som tidigare nämnt, ring för rådgivning när du kan!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (emmis)
    EpicNurse skrev 2018-09-13 19:22:00 följande:

Givetvis måste man inte skrapa. Det är ytterst ovanligt. Kroppen sköter det oftast utmärkt själv. Men ibland behöver man få läkemedel för att driva ut rester/sätta igång missfallet ordentligt. I sällsynta fall behöver man skrapas.

Det kan ju vara så att graviditeten avstannat tidigare för flera veckor sedan och då är där ju inte lika mycket att blöda ut, som det hade varit i v 11.

Men mest sannolikt är att ett kärl på tappen eller i slidan sprack vid samlaget. Då får man en plötslig, ibland kraftig blödning som inte påverkar graviditeten.

Som tidigare nämnt, ring för rådgivning när du kan!

var på ul för 1 ve sen så vet det hände nyligen då allt såg bra ut, men ska absolut ringa i morgon men ensam hemma med 2 barn nu , som jag tack o lov inte hann berätta för. Hade de bara varit blod, men nu kom stor klump, men förstår ingen här kan svara på det , men man har så mkt tankar
Svar på tråden borde jag söka vård?