• humlan00

    Hur bädda bugaboo?

    Väntar barn i slutet av oktober,

    Hur ska jag bädda vagnen på hösten och vintern?

    Kommer vilja gå ut och gå långa promenader!

    Har en bugaboo fox.

  • Svar på tråden Hur bädda bugaboo?
  • JLES

    Undrar också! Ska få i slutet av september/början av oktober. Har inte en bugaboo men det kvittar ju :)

  • emhu

    Jag har bäddat med ett fårskinn i botten och sedan en åkpåse i flis från Bozz samt en filt för riktigt kalla dagar. Nu i början (6 dagar till BF) blir det kanske att vi skippar åkpåse så länge det är lite varmare ute och tar en overall på bebis och sedan en lite tjockare filt och locket till liggdelen. Man får känna efter lite tänker jag, det kanske inte blir 100% rätt första dagen. Tänk lager på lager så är det ju enkelt att skala bort/lägga på om det känns som att temperaturen behöver regleras.

  • grönaärtan

    min son föddes mitt på vindern pch vi har en bugaboo. Hade en åkpåse (tror bozz för dem var mindre andra skulle inte få plats) som var med fleece, sen hade sonen overall på (en mjuk björn overall) och hade en liten täcke (sådan bebistäcke) över åkpåsen när vi var ute så att det inte skulle blåsa in när det blåste annars filt. Och det var kanske -15 då. Inga problem sonen var nästan för varm stundvis. 

  • Jsv17

    Min son föddes också mitt i vintern, jag hade en åkpåse i en täckjacka-variant alltså tjock och fluffig (varm) sedan vi ett sådant lock till liggdelen (har man inte det så kan man nog behöva filt till skydd för vind) och var det under minus 10 så hade han vantar, mössa och sedan vanliga kläder med en kofta eller en tjocktröja annars blev han alldeles för varm. Så blir det inte en riktig vargavinter eller du bor långt norrut så klarar du dig långt med en bra varm åkpåse. Jag gick inte ut om det var över minus 10 vilket det inte var många dagar där jag bor


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Anonym (bugaboo)

    Jag har en bugaboo och min lille avskydde sin vagn först han kände sig övergiven så jag la i åkpåsen från bugaboo (hp påsen) rullade den lite i överkant och i nederkans så det blev som ett nest i vagnen, efter det så älskade han åka vagn, samt att han höll sig varm och go genom snörusk och minusgrader hela vintern. Hett tips med åkpåse just för "nest-känslan" i vagnen när de är små!

  • jonadav

    Har också bugaboo fox och bebis väntas i december. Har fårskinn i botten, tänker att bebis får ha tjockare overall + ullfilt. Fler filtar vid behov. 

Svar på tråden Hur bädda bugaboo?