Hur lång är er 6 veckors bebis?
Hur lång är er lilla bebis?
Jag tycker min lilla flicka är så lång, hon är 56 cm nu vid 6 veckor. Det är så svårt med kläder för hon är så smal...stl 56 är ju bra i längden men jättestort i midjan.
Hur lång är er lilla bebis?
Jag tycker min lilla flicka är så lång, hon är 56 cm nu vid 6 veckor. Det är så svårt med kläder för hon är så smal...stl 56 är ju bra i längden men jättestort i midjan.
Tycker du att hon är lång? Det låter normalt för mig.
Min lilla kille är 60 cm LÅNG och väger 5 kg. Så han är lång och "smal"... Han blir nu 7 veckor på lördag.
Men det är ju lättare att ha en flicka som är lång och smal än en kille. Jag hade mycket bodys och strumpbyxor och klänningar till min flicka när hon var liten. Använde inte så mycket byxor då om det var svårt att hitta.
Ni får väl mata era bebisar mer så dom blir runda oxå! hihi
min tre och en halv veckors är 56 cm och han ligger precis mitt i kurvan enligt bvc boken
Min lilla tjej var 51 cm när hon var 5 veckor. Fast vet inte riktigt hur jag ska räkna eftersom hon är 5 veckor för tidig.
Hej. Min lille grabb Tim var 57,5 cm lång vid 6 veckor gammal. Idag 7 veckor gammal är han 58,8 cm lång....
Min dotter var 55cm när hon var 6v och jag brukar få höra att hon är kort
Axel var 60 cm lång o vägde 5140gram när han var 6 veckor, har växt som en raket. synd på alla fina nästan oanvända kläder bara...
Kollar bvc korten..
Mina tjejer var 57 cm resp 58 cm då.. så det låter inte långt med tanke på att mina tjejer är korta /normal långa.. Nu vid 2 1/2 år är minstingen 92 cm & 4 1/2 åringen är endast 103,5 cm & det säger bvc är kort..
taskig kommentar att man ska mata sina barn! det är väll en självklarhet att alla gör det menar jag? Endel barn är ju smala i kroppsformen fast de äter bra som tex minstingen här
Var på bvc idag och Timmy är exakt 6v 55,5cm & 4520g
MARIA99: Det var ett skämt!