• Anonym (Bummer)

Öppet förhållande

Hej.

Jag och min fru har varit tillsammans nu i ca 20 år har 2 barn snart i tonåren. Nu till saken: i somras så var det lite ?do or die? för oss, vi har haft lite kämpigt med närhet och sexuellt typ glidit lite isär. Så vi pratade och pratade och lärde känna varandra bättre än vi någonsin gjort och kärleken nytändes, sexet likaså. Vi har provat helt nya saker sexuellt efter vi vet vad den andra tycker om osv, skitbra. MEN i våra djupa samtal fick jag reda på att hon tycker att jag ska prova på sex med andra och hon vill det med, hon har egentligen alltid varit sån, men inte vågat säga något innan. Hon säger att hon älskar mig över allt annat (förutom barnen förstås) och skulle aldrig göra ngt om det inte var ok för mig. Jag är en sån person som INTE tycker att det är ok, om hon provar med någon annan så är det slutet för mig, däremot så säger jag också att jag inte vill stå i vägen för henne som person, vill hon det: go for it! Men då vill inte jag mer. Sedan jag fick reda på det här att hon blir attraherad av andra män och vill träffa dem så har jag fått sån otrolig ångest så fort tankarna går åt det hållet. Och då mår ju hon också dåligt för att hon känner att hon sårat mig och önskar att hon aldrig sagt något. Vad tänker ni om detta? Är jag för omogen i tanken? Är det normalt med flerparter och jag är för stel och tråkig? Vad göra?

• Svar på tråden Öppet förhållande
  • Anonym (Våga testa!)

Förstår din ångest och oro, men tänk tanken på att själv få njuta av en annan kvinna, kanske framför din fru, och veta att hon blir sjukt kåt av att se dig knulla, och varför inte låta henne knulla en annan? Det är enbart sexuellt och hon skulle säkert älska dig mer och ge dig ett ännu bättre sex!

Mogna i tanken, googla hotwife och kanske testa camsex till en börja, sen sex i samma rum som ett annat par och sen kanske löpa hela linan ut!?

Lycka till!

• Anonym (Våga testa!)

Förstår din ångest och oro, men tänk tanken på att själv få njuta av en annan kvinna, kanske framför din fru, och veta att hon blir sjukt kåt av att se dig knulla, och varför inte låta henne knulla en annan? Det är enbart sexuellt och hon skulle säkert älska dig mer och ge dig ett ännu bättre sex!

Mogna i tanken, googla hotwife och kanske testa camsex till en börja, sen sex i samma rum som ett annat par och sen kanske löpa hela linan ut!?

Lycka till!

• Anonym (G)
    Anonym (Våga testa!) skrev 2018-09-14 19:02:46 följande:
    Lycka till!
    Håller med
  • Anonym (.)

Många är inte 100% monogama av sig, säkert delvis därför så mångs är otrogna. Många kan skilja på sex o känslor. Men väldigt många vill inte ha sex med andra än sin partner.

Du är inte trist o stel, ni är bara olika när det gäller den här frågan.

• Anonym (Våga testa!)

Lycka till!

• Anonym (Bummer)

Vet inte om jag använder rätt knapp nu (första gången jag använder det här)

Tack för era svar. Saken är den att jag har innan min fru och jag träffades haft många sexuella partners och vet vad jag vill sexuellt, och det är min fru.... bara min fru jag vill ha. Jag känner absolut ingen dragning till ngn annan kvinna. För mig är det hela paketet, kärlek/sex med en och samma. Men jag vill ju heller inte stå i vägen för min frus behov. Och så som jag är så skulle det tyvärr aldrig fungera hur mkt hon än älskar mig, jag skulle ändå se det som ett sånt otroligt svek även fast det inte betyder samma sak för henne. Bara att få veta det här om henne fyller mig bara med sån otrolig ångest för jag vet vad hon vill och med mig så kan hon aldrig få det.

• Tecum

Tycker att du gör för stor sak av detta. Hon har berättat om en sexuell fantasi, hon vill att du ska vara delaktig i att förverkliga den. Du vill inte och det är hon okej med antar jag. Då faller det och så är det inte mer med det. Det är vanligt att man har sexuella fantasier och att man tänder på något som partnern inte går igång på alls. Då släpper man det eller fortsätter fantisera men agerar inte. Inget konstigt alls och normalt sett inget som hotar relationen. Troligen känns det inte alls så lockande för henne längre då du tog så illa vid dig.

• Anonym (Bummer)
    Tecum skrev 2018-09-14 19:49:57 följande:

Tycker att du gör för stor sak av detta. Hon har berättat om en sexuell fantasi, hon vill att du ska vara delaktig i att förverkliga den. Du vill inte och det är hon okej med antar jag. Då faller det och så är det inte mer med det. Det är vanligt att man har sexuella fantasier och att man tänder på något som partnern inte går igång på alls. Då släpper man det eller fortsätter fantisera men agerar inte. Inget konstigt alls och normalt sett inget som hotar relationen. Troligen känns det inte alls så lockande för henne längre då du tog så illa vid dig.

Saken är den att hon var ute med ett sällskap för ett litet tag sedan. Då ville en man bjuda på en öl och att hon skulle komma till honom och flörta och så vidare (så som det brukar gå till på krogen) hon sa att hon var gift så hon kunde inte. Men hon berättade det för mig och sa att hon verkligen skulle vilja gå vidare med honom och se vad kvällen skulle ge. Så det är ingen fantasi det handlar om. Hon VILL att vi ska vara med andra, inte jag. Vad fan ska jag göra, går ju sönder inombords. Funderar på att lämna henne men jag älskar henne + att vi har barnen som skulle fara illa av en separation.
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Bummer) skrev 2018-09-14 20:26:41 följande:
    Saken är den att hon var ute med ett sällskap för ett litet tag sedan. Då ville en man bjuda på en öl och att hon skulle komma till honom och flörta och så vidare (så som det brukar gå till på krogen) hon sa att hon var gift så hon kunde inte. Men hon berättade det för mig och sa att hon verkligen skulle vilja gå vidare med honom och se vad kvällen skulle ge. Så det är ingen fantasi det handlar om. Hon VILL att vi ska vara med andra, inte jag. Vad fan ska jag göra, går ju sönder inombords. Funderar på att lämna henne men jag älskar henne + att vi har barnen som skulle fara illa av en separation.
    Du skall aldrig gå med på något, som vad jag förstår, går så fullständigt emot vad du känner. Det är att göra våld på sig själv, och då kommer det absolut inte att hålla mellan er.
    Till och med dom som lever i andra typer av förhållanden, typ swingers, hot wife/kockold förhållanden har stoppord där den som driver på, är tvungen att acceptera att det inte känns bra längre för partnern (detta har jag nyss lärt mig i en annan tråd på FL). Samma gäller också förmodligen i många öppna
    förhållanden.

Jag vet inte hur ni skall tackla detta som par, nu när hon sagt att hon är sugen på andra. Men eftersom du känner som du gör kommer det att ta död på ert förhållande om hon driver igenom det.

Risken är att hon kommer att vara otrogen eftersom hon är sugen och hon hade aldrig nämnt något till dig om hon inte tänkt på det en längre tid.

En annan möjlighet är att hon redan varit otrogen, t.ex. på den tillställningen när hon  blev bjuden på öl, och var nyfiken på att gå vidare med honom. 
    Jag vill inte göra dig orolig men den chansen är stor och att hon fått dåligt samvete för vad som ev hände och därför gav dig möjligheten att också ligga med någon annan.

Men en sak är viktig tycker jag, eftersom du känner som du gör...
    Gå inte med på något sådant. Du kommer att ruttna inifrån...
    Är hon, eller har hon varit otrogen får ni ta den diskussionen då.
    Det är bättre att skiljas åt än att gå med på sådant mot sin vilja. 
  • Tecum
    Anonym (Bummer) skrev 2018-09-14 20:26:41 följande:
    Om hon sa det fast hon visste hur du känner inför något sådant är det väldigt märkligt. Det finns bara två förklaringar, antingen försöker hon påverka dig att gå med på öppet förhållande - eller är detta en hittepåtråd!
Svar på tråden Öppet förhållande