Öppet förhållande
Hej.
Jag och min fru har varit tillsammans nu i ca 20 år har 2 barn snart i tonåren. Nu till saken: i somras så var det lite ?do or die? för oss, vi har haft lite kämpigt med närhet och sexuellt typ glidit lite isär. Så vi pratade och pratade och lärde känna varandra bättre än vi någonsin gjort och kärleken nytändes, sexet likaså. Vi har provat helt nya saker sexuellt efter vi vet vad den andra tycker om osv, skitbra. MEN i våra djupa samtal fick jag reda på att hon tycker att jag ska prova på sex med andra och hon vill det med, hon har egentligen alltid varit sån, men inte vågat säga något innan. Hon säger att hon älskar mig över allt annat (förutom barnen förstås) och skulle aldrig göra ngt om det inte var ok för mig. Jag är en sån person som INTE tycker att det är ok, om hon provar med någon annan så är det slutet för mig, däremot så säger jag också att jag inte vill stå i vägen för henne som person, vill hon det: go for it! Men då vill inte jag mer. Sedan jag fick reda på det här att hon blir attraherad av andra män och vill träffa dem så har jag fått sån otrolig ångest så fort tankarna går åt det hållet. Och då mår ju hon också dåligt för att hon känner att hon sårat mig och önskar att hon aldrig sagt något. Vad tänker ni om detta? Är jag för omogen i tanken? Är det normalt med flerparter och jag är för stel och tråkig? Vad göra?