Tyst partner
Hej!
Ny härinne.
Jag träffade min pojkvän för 4 månader sedan. Allt är verkligen toppen och jag är jättekär! Men upplever att han är oerhört ovan vid diskussioner i förhållandet. Han gick ur ett långt förhållande (7 år) för 1,5 år sedan. De har 2 barn på 3 och 5. Barnen avgudar mej och jag älskar dem! Jag har större barn. Jag har levt som singel i 4 år innan jag träffade min nuvarande. Vi bor med 11 mil emellan oss.
Vi har haft våra diskussioner emellanåt. Saker som stör mej tar jag upp med honom. Bland annat att han följde ett par bikinitjejer på instagram. Han har svårt att diskutera verkar det som och vill att allt ska vara på topp hela tiden. Säger att han levt med ett svartsjukt ex och att han inte vill ha det så igen. Hur som. Instagram-grejen är löst och allt är frid och fröjd. Trodde jag. Med tanke på avståndet så ses vi inte mer än varje eller varannan helg. Detta tyckte jag var superjobbigt till en början men börjar acceptera det mer och mer. Min pojkvän är en oerhört varm människa. Generös och bra på alla sätt jag kan komma på. Utom just när han ser ett "problem". Då blir han knäpptyst. Jag har tyckt att vår relation varit toppen sista månaden utan några diskussioner alls. Han däremot säger att det "alltid är något". Vi sågs i helgen som var. Allt var toppen. Upplevde att han kanske inte var riktigt lika kåt som vanligt och vi hade sex längre än vi brukar. Detta behöver givetvis inte betyda någonting. På lördagkvällen somnar jag på soffan till en film. Jag vaknar helt urvaken och säger bara att jag går och lägger mej i sängen och sover. Han uttrycker besvikelse att jag går och lägger mej så tidigt. Men jag går ändå och lägger mej. Tyvärr. Kl 5 på morgonen efter vaknar jag och hämtar in min pojkvän till sängen. Han säger ingenting utan kommer och lägger sej och allt är bra. Allt är även bra resten av helgen men när han åkt hem skriver han att jag är det bästa som hänt honom osv men att det va synd att jag somnade. Jag påtalade då att han är det bästa som hänt mej med men att han ju somnat ifrån mej också. Kanske dock inte gått och lagt sej i sängen ensam... det blev ingen diskussion utan allt var bra efter det. Men dagen efter är han ovanligt tyst. Även dag två. Jag försöker vara trevlig skriva mkt med honom. (Blir mest sms då vi jobbar osv. Vi brukar ringa en gång per dag och prata ibland uppåt 4 timmar men dessa dagar ringer han inte. Iofs inte jag heller. Jag vet att han fått hem sina barn och att han hade en del på agendan så lät honom vara) men märker att allt inte står rätt till via sms så jag ifrågasätter om allt är bra emellan oss 4 dagar efter att vi skiljdes åt. Det dröjer hela dagen innan han skriver att de har mkt på jobbet och det är stressigt där pga sjuka kollegor men att han även tänkt på oss och att det inte alltid är så rolig stämning mellan oss. Då undrar jag givetvis vad som hänt då jag tyckte det var en månad sen vi tjafsade. Då skrev han bara "jag tycker det är något varje gång" (varje gång vi ses)
Jag ringde honom och skrev även och frågade vad som var fel utan svar. Han ignorerar mej helt. Jag skrev att jag vill prata och att han ska ringa. Nu är det 24 timmar sen jag skrev det. Han har tydligen som vana att bli heeelt tyst när han tjafsar med någon. Sist detta hände va han tyst 3 dygn innan jag kunde börja lirka med honom
Då kom det fram att han gjorde likadant mot sitt ex. Jag fick honom att lova att aldrig bli såhär tyst mot mej igen men nu 3 veckor senare är vi där igen. Ovissheten är sjukt jobbig. Att han stänger mej ute. Att va tyst löser knappast några problem. Jag vet inte om han vill göra slut. Känner gör att provocera honom för att ens få avar från honom. Det gjorde jag förra gången han var tyst. Men nu känns han mer ostabil och mer åt "göra slut hållet" så jag vågar inte. Ska jag bemöta hans tysthet med tysthet? Tips tack!!