Inlägg från: AnnaOctavia |Visa alla inlägg
  • AnnaOctavia

VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019

Hej!

Jag hade en tråd här när jag blev gravid med min son (2010, BF 2011) och det var så skönt att bolla tankar med andra i samma situation så tänkte testa och se om någon/några vill haka på igen.

Det är dags för syskon för oss nu är det tänkt, (börja i september/oktober), vår son är 7 år nu så det är ganska stort glapp men äsch, vad gör det :)

• Svar på tråden VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019
  • AnnaOctavia
    Jsv17 skrev 2018-09-16 19:29:57 följande:

Vi är på försök nummer 2 till syskon till sonen men han är bara 9mån, vi vill gärna ha tätt om det går

Tyvärr tror jag att vi missade äl då mannen var bortrest, men min mens är så oregelbunden efter graviditeten fortfarande så det är bara gissningar så vi kör på ändå så får vi se, sist var min cykel hela 50 dagar! Så hoppas på kortare nu.

Hej :) Vad kul att ni försöker!

När är nästa ÄL och BIM för er?

Första försöket nu, ÄL 4/10 och BIM 19/10 enligt FLO appen som jag precis bytt till, har slutat med Neovletta 28 för ca 1 månad sen, har använt NC förut, kanske börjar använda tempen igen nu när vi börjar försöka.

Hjärta

• AnnaOctavia
    Tasha82 skrev 2018-09-18 19:18:41 följande:

Hallå, dyker väl in och säger hej! Vi har en dotter född jan -16 och inte förrän nu känner vi att vi börjar längta efter syskon. Jag blir 37 snart så stressen börjar krypa sig på. Dottern blev till hux flux (tom på avbrutet i vad jag trodde var en säker period), men det betyder ju inte att det är lika lätt denna gång. Är på andra månaden nu, första var dock bara en gång, ett par dagar innan äl. Denna gång blev det mys 2 dagar innan äl och på äl-dagen enligt äl-test från babyplan. Så nu väntar vi in bim 29/9!

Svarar från mobilen så hoppas att det blir citerat bra, välkommen och vad kul med BIM nu snart, håller tummarna!! ??
  • AnnaOctavia
    Mia86a skrev 2018-09-19 15:32:38 följande:

Vi är också sugna på syskon till våra små. Fick min mens idag för första gången sedan förlossning och amning, så inväntar äl om ett par veckor. Ska bli så kul att äntligen kunna starta med syskonförsök på riktigt!

Vet ju inte hur lång cykel jag har nu men chansar på att BIM är kring 17-20 oktober.

Åh vad kul! Vi får hoppas och hålla tummarna för att det tar sig i Oktober :)
  • AnnaOctavia
    Kalasapan skrev 2018-09-19 17:06:21 följande:

Hejhej! Vi försöker få till en bebis! Har fött två barn sen innan, första dog tyvärr i magen i v.42 :?(, och min andra kom -15, och vi är så sugna på en till nu! Vi är nog på tredje försöket nu tror jag, men denna månaden verkar inte ÄL komma eller så har jag missat den, vilket är märkligt? Är på dag 20 sen mensens första dag så vi får väl se när eller om ÄL kommer denna månad...

Oj, jag beklagar verkligen och skickar lite extra kärlek till dig!!

Hur vet du att du kanske har missat ÄL? (Nyfiken och ska börja hålla stenkoll på ÄL nu)

Kram
  • AnnaOctavia
    Blixtan skrev 2018-09-19 17:14:37 följande:

Håller också på att försöka få till ett syskon, har en son född i april 2017. Allra helst så skulle man önska att man får till det innan sgi sjunker men har väl inte alltför stora förhoppningar då jag precis påbörjat utredning privat ang kort luteal fas. Har försökt aktivt sen årsskiftet men det faktum att jag har haft äl på dag 21-23( min cykellängd är 28-29dagar) kan ju va en orsak till att det inte tagit sig helt enkelt! Har bim idag men än ingen mens ??

Finns det kanske chans till ett plus nu då eftersom mensen inte har kommit? :)
  • AnnaOctavia
    Kalasapan skrev 2018-09-20 17:43:13 följande:

Tack! Jag har tagit ägglossningstester, brukar ha så himla regelbunden mens, så äl brukar komma runt 14, men ältestet visade faktiskt positivt imorse så nu blir det åka av! Funkar NC bra för dig eller håller du koll på annat sätt oxå?

Jag har kvar tempen från NC men använder FLO appen nu. Har Äl tester hemma, ser fraemot att testa allt i Oktober haha
  • AnnaOctavia
    Blixtan skrev 2018-09-20 17:46:39 följande:

Ja det är ju inte omöjligt men vågar knappt hoppas, är ju ingen ide att testa än på ett par dagar även om det kliar i fingrarna ;)

Håller tummarna :)
  • AnnaOctavia
    Jsv17 skrev 2018-09-20 18:13:41 följande:

Har egentligen noll koll på äl och bim då mensen varit sjukt oregelbunden sedan den kom igång efter graviditeten, varierat från 50 till 34 dagar, men om det var äl jag kände av förra veckan (som ju vi tyvärr missade då mannen var bortrest :( ) så borde bim vara nästa vecka, men jag hade jättefel sist, så vi får se hur det blir den här gången

Första försöket är alltid så pirrigt Sonen tog tre försök räknar med att det kan ta lite längre tid nu då det är svårare att få till det så ofta som man vill när man har en 9 månaders Gick det fort för er sist?

Ja!! Första försöket är super pirrigt, för oss tog det på första försöker så jag är jätte ivrig men samtidigt beredd på att det kan ta tid. Åh, man vill ju bli gravid direkt nu haha. Man blir galen tillslut :)
  • AnnaOctavia
    Blixtan skrev 2018-09-21 18:45:55 följande:
    Blev inget denna gång, så får bli nya tag nästa månad :)
    Nya tag och positiva tankar :)
  • AnnaOctavia

Hej kompisar!

Hoppas det går bra för alla och att alla mår bra.

Enligt FLO och NC (har börjat med den igen) så är ÄL på g runt helgen, dock så har jag dragit på mig världens virusinfektion sen förra fredagen och är fortfarande dålig, kan det påverka något?

Ni som har testat med ÄL stickor, när kan man börja göra det? (Har aldrig testat förut)

Ha en fin onsdag, kram från sjukstugan

• AnnaOctavia
    Kalasapan skrev 2018-09-26 09:19:04 följande:
    Hola! Tror inte sjukdom ska påverka något? Men nu killgissar jag bara... jag brukar testa några dagar tidigare så att jag inte missar den! För min del så har det funkat bäst med o testa på kvällen, eller ja, runt 17 och framåt eftersom jag märkt att jag oftast får utslag då. Vet inte om det är så för alla eller bara mig? Krya på dig og!

Vad skönt att höra, känns som att min kropp är så svag och att det kanske kan påverka.

Ska testa med testerna till helgen :)

• AnnaOctavia

Jag har precis börjat testa med ÄL stickor (rfsu) men dem har inte gett något positivt utslag än trots att enligt FLO och NC så ska det vara dags nu, men ska fortsätta testa, har ÄL känningar så hoppas ändå på det bästa.

Har ni nån erfarenhet av detta? Negativa ÄL tester men kanske blivit gravid ändå?

• AnnaOctavia
    Jsv17 skrev 2018-09-26 18:08:39 följande:
    Här lider mensen mot sitt slut så vi kan ge oss på försök #3 vi har ju haft otur och missat äl hittills, men 3:e gången gillt säger dom ju

Tror inte infektionen påverkar, möjligtvis att den kan skjuta på äl nån dag, men det gör ju inget.

Jag hoppas det varit så isf, att det har skjutit på ÄL för har inte haft några positiva utslag på testerna än.

Håller tummarna för oss.

Svar på tråden VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019