• UndrandeSökare

Progesteronkräm

ScP87 skrev 2018-09-16 18:40:17 följande:

Hej. Jag har köpt progestronall eller vad den nu heter. Men jag har oregelbunden mens vet absolut inte när min ägglossning är. När ska jag börja då att ta krämen, kan jag börja nu?

Vi får nämligen inte hjälp av våran gyn läkare hon säger bara att vi ska göra ivf men måste gå ner men har jätte svårt att gå ner även om jag ändrar kost och tränar. Och ändå är det jag dom är problemet då jag inte har någon ägglossning precis vad jag misstänker. Och går bett om tabletter för att testa innan ivf men läkaren vill inte lyssna på oss

Så vi ska kontakta en privat gynmotagnin istället. För att få hjälp.

Men då läste jag att detta kanske kan hjälpa. Men vet inte hur jag ska ta det då jag inte kan räkna ut när min nästa mens är eller när ägglosningen är.

Någon som kan hjälpa mig.

Du ska inte ta progesteron innan ägglossning.

Köp ägglossningstester för att ta reda på när din ägglossning är. Det finns många olika märken, testa tills du får maxutslag och börja efter ägglossningen med Progesteronkrämen.

Jag har använt Clearblue digitala ägglossningstest som visar tom cirkel, blinikande smiley och fast lysande smiley. Den finns på apotea.se och på lokala apoteken. Det finns rosa förpackning som endast visar tom cirkel och fast lysande smiley, men den jag använde är en lila förpackning.
Svar på tråden Progesteronkräm