• Anonym (Cc)

Bryr sig dina svärföräldrar om dig som egen person. Efter det tog slut? Var jag bara bihang?!

Separerade från deras son

Men ej hört ett ljud från dem

Borde de inte fråga hur jag mår efter 18 år i deras liv?!?!

Eller bryr dem sig inte om mig som egen person bara bihang till sonen?!?

• Svar på tråden Bryr sig dina svärföräldrar om dig som egen person. Efter det tog slut? Var jag bara bihang?!
  • Anonym (Cc)

PS det var sonen som lämnade mig och inget hände som att de har grund va arga på mig över något

• Anonym (mmmm)

Så kan det vara. Det kan också vara så att de av respekt för sin sons önskan inte har kontakt med dig. Det jag tror är mest vanligt är att man inte vet hur man ska bete sig, man vill inte lägga sig i, inte förvärra osv.  

• Anonym (mmmm)

Dock inget som hindrar dig från att kontakta dem och säga att du gärna har fortsatt kontakt (om du vill det). De kanske blir väldigt glada. 

• Anonym (Cc)

Jag är ledsen och exet sa de till dom så då vill dom kanske låta mig va ifred

• Anonym (Livvia)

Har du hört av dig till dem? De kanske hade kunnat starta en liknande tråd - vår son skiljde sig från sin fru efter 18 år, nu hör hon inte av sig, vill hon inte ha kontakt?

Vill du ha kontakt - kontakta dem. Någon av er måste ju ta första steget, det kan likagärna vara du.

• Anonym (min)

Min fd svärmor fortsatte att bjuda mig på julmiddag mm efter att jag skilt mig från hennes son efter ca 20 år. Detta även efter att han träffat en ny som inte ville ha mig där. 'Det är deras val, sa hon bara. 

Men när jag träffade en ny, så upphörde det. Tråkigt men jag vet att det inte fanns plats knappt som det var, ytterligare personer, särskilt en de inte känner fick helt enkelt inte plats. Och det kändes kanske konstigt för henne, jag vet faktiskt inte. 

Hade dock jag och hennes son varit osams eller så, då kanske hon inte hade bjudit mig. Deras son kanske inte vill att ni umgås och då avstår de för den skull. 

Kanske sörjer även de att det tagit slut? Kanske är det som du skriver, att du bara var hans bihang och att de nu inte har någon önskan om att träffa dig mer. Kanske tror de att DU inte vill träffa dem mer. 

Svar på tråden Bryr sig dina svärföräldrar om dig som egen person. Efter det tog slut? Var jag bara bihang?!