• Anonym (Hjälp)

Stanna eller gå

Jag lever min ?dröm?. Har man, barn, hund och ett fint hus.

Men. Jag känner inget mer än vänskap till min man.

Ska jag ?stå ut? och ställa upp på allt en fru gör? Han gör allt för mig o vill inte skiljas. Vi har gått i rådgivning.

Eller ska jag flytta? Barnen får delat boende o kommer kanske att må dåligt.. Och vårt fina hem!

Men jag känner ingen attraktion. Saknar det jättemycket.

• Svar på tråden Stanna eller gå
  • Anonym (x)

Stanna och gör det bästa av situationen.

• Anonym (man)

Har en kännsla att en del analyserar sönder allt... atraktion!? är gräset grönare? de blir inte mer spännande en man gör de....

• Dexter dot com
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-09-16 22:51:40 följande:

Jag lever min ?dröm?. Har man, barn, hund och ett fint hus.

Men. Jag känner inget mer än vänskap till min man.

Ska jag ?stå ut? och ställa upp på allt en fru gör? Han gör allt för mig o vill inte skiljas. Vi har gått i rådgivning.

Eller ska jag flytta? Barnen får delat boende o kommer kanske att må dåligt.. Och vårt fina hem!

Men jag känner ingen attraktion. Saknar det jättemycket.

Hur känner din man när du berättar att du inte är attraherad av honom och bara vill vara vän med honom? Kan ni båda leva i ett vänskapsförhållande är det ju ok att ni fortsätter bo ihop för barnen mm men vill han ha mer bör ni separera och ge varandra en chans att hitta kärleken ihop med någon annan.
  • Anonym (LIka)

Befinner mig i lika situation. Inte haft ex med min man på fem år.

Är rädd att vårat barn blir självmordsbenägen om vi separerar.

• Anonym (Svårt beslut)

På sikt är det nog bäst att separera. Ingen mår bra av att leva i ett dött förhållande. Man bör inte stanna i ett kärlekslöst äktenskap bara för barnens skull. 

Ge din partner & dig själv möjligheten att finna kärleken igen. 

• Anonym (samma)

Har det precis på samma sätt som du TS, hela paketet med vacker hus, barn, hundar, alla materiella ting jag kan önska. Min man är snäll, omsorgsfull och förälskad i mig. Men jag känner mig så tom inombords. Jag vill känns precis som han, attraktion, kärlek och lust när jag ser på honom. Men jag känner bara att det är en vän. Jag vill samtidigt inte vara egoistisk och lämna allt för att få bra sex? få mer pirr i magen?

Men samtidigt känner jag att jag har bara ett liv, ska jag inte ta tillvara på detta liv och få vara attraherad och kär? Och frågan är om man tar steget och lämnar, man finner någon man är kär i, men kommer det vara i längden? eller sitter man där efter ett år och inte känner sig kär/attraherad längre?

• Anonym (G)
    Anonym (Svårt beslut) skrev 2018-09-17 07:54:10 följande:
    På sikt är det nog bäst att separera. Ingen mår bra av att leva i ett dött förhållande. Man bör inte stanna i ett kärlekslöst äktenskap bara för barnens skull. 

Ge din partner & dig själv möjligheten att finna kärleken igen. 
    Håller med
Svar på tråden Stanna eller gå