Inlägg från: Mongoliet |Visa alla inlägg
  • Mongoliet

Hur fungerar Tinder?

Anonym (Längtar efter kärlek) skrev 2018-09-17 11:49:52 följande:

Hej jag har inte så stor erfarenhet av tjejer så nätdejting har jag känt mig bekväm med. Har testat flera olika sidor tills en kompis föreslog att jag skulle testa Tinder då han själv träffade sin flickvän där.

Gick med vid midsommar och tryckt in det gröna hjärtat på x antal tjejer och fått 4 matchningar kanske, sedan finns det en blå stjärna som heter super like som man har tillgång till en gång per dygn? Som jag uppfattat super like så ser tjejen direkt att jag gillat henne. Brukar använda den blå stjärnan för skojs skull på tjejer jag aldrig skulle ha chans på, senast i helgen klickade jag på super like på en tjej som skulle platsa i paradis hotell och swipade vidare till det stog att jag måste vänta 24 h innan jag kan fortsätta.

Kom hem från affären och såg att jag hade en matchning, från hon jag gett en blå stjärna. Hon hade även skrivit ett meddelande som jag besvarade och vi konverserade fram och tillbaka. Hon verkade riktigt trevlig och konversationen flöt på bra. Sedan åkte jag iväg till några kompisar och deras flickvänner på middag och hade samtidigt den här tjejen i huvudet större delen av kvällen,

När jag kom hem runt midnatt så gick jag in på tinder och märkte att chatten vi skrev till varandra var borta! Blev riktigt besviken, har hänt så tidigare att jag pratat lite med en tjej och en stund senare är chatten borta :(

Är det någon bugg i appen, har det hänt er?

Tanken slog mig att de matchningar jag fått är robotar som skriver till mig med enbart syfte att få mig att köpa vip?

På badoo har du robotor som så fort du skriver svarar med en skypeadress. På tinder skriver robotarna inget alt bara Hi. Har du fått fler meddelande så ingen robot.
  • Mongoliet
    Anonym (Längtar efter kärlek) skrev 2018-09-17 13:44:12 följande:

Nej jag har haft helt vanlig dialog med de tjejer som svarat mig.

Tex om jag nämnt något om henne efter vi pratat ett tag, vilken himla fin blus du har på dig, du passar jättebra i blått. Så har jag fått ett svar på det.

Plötsligt när jag ska gå in efter någon timme så är chatten borta.

Vet inte varför det är så, har hänt så fler gånger innan. Som om chatten bara finns tillgänglig en vis tid om man har gratiskonto och måste köpa vip för att få tillbaka chattkonversationen eller vad det är. Synd då jag går miste om en bra tjej.

Hon hade haft 50 liknande konversationer de senaste 2 dagarna & när du var ute så sållade hon bort 48 st. Du var en av dem.
  • Mongoliet
    Anonym (Längtar efter kärlek) skrev 2018-09-17 15:50:01 följande:

Ja anledningen är att jag har två bilder där jag står med kompisar är att jag lät mina kompisars flickvänner en gång när jag var dit kolla igenom mina bilder på tinder och de sa att jag skulle lägga in någon bild på där jag är social med folk, att det såg bättre ut än bilderna där jag hade innan, vanliga selfies i hemmamiljö :)

Några av mina vänner har träffat sin flickvän via tinder så vet att det fungerar!

Du som använder tinder, ge mig lite tips, vad gör att du swipar höger? Går du enbart på bilderna, eller går du igenom killens intressen och vad ska man skriva i profiltexten?

Aldrig någon annan än dig själv på bilderna. Kan säga att jag skippar alla tjejer som har det. Skippa även djur & barn om du nu har such. Även bilder på moln, tecknade bilder mm där du inte ens finns på bilden. Alla de bilderna tillför inte ett skit. Däremot måste du ha mer än 1 bild. 2-3 räcker dock. På den ena måste man se hela dig. Tips när du ser tjejer utan helkroppsbilder (Tjejer älskar foto när de sitter i sin bil där man bara ser överkroppen) så är de feta. Ogillar du feta tjejer så swipea inte dessa. Tjejer som bara har en bild & denna bilden är lite väl fin är troligtvis fake. Du lär dig se det snabbt på typen av foto.

Ställ dig in på att du kommer att det är väldigt få som kommer att gilla dig. Om du inte trollar med din tråd här så är du på tok för snäll för Tinder.
Svar på tråden Hur fungerar Tinder?