Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Hur fungerar Tinder?

Anonym (Längtar efter kärlek) skrev 2018-09-17 15:22:37 följande:

Vet inte varför jag skulle ta det som en komplimang, om hon nu tog bort mig så var det ju uppenbarligen någon fel. På två bilder står jag med två olika vänner som ser bra ut. De har haft lätt att få tjejer. Vet ju inte vilka bilder som visas men kan ju vara så att hon trodde jag var någon av dom!

Jag tycker att du bör undvika foton med kompisar eller sudda bort kompisarna från fotot. Det kan bli förvirrande vem på fotot som är du och är dessutom kompisarna snyggare så hjälper det ju inte dig det minsta. Bara ett tips från en annan Tindrare.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Längtar efter kärlek) skrev 2018-09-18 09:30:33 följande:

Jag kan förstå att man kan swipa fel men då tar man ju bort direkt isåfall.

Sedan fick hon en superlike från mig så antar att det kommer upp för henne att hon har en beundrare och får välja om hon vill ha kontakt med mig eller inte. Sedan så var det hon som skrev först, vi pratade några timmar, hon frågade om jag ville ta en fika någon dag. Några timmar senare när jag kom hem från mina vänner så var chatten borta :( Hon var lite bra för att vara sann, utseende 10/10 men fick aldrig uppfattningen om att hon lekte med mig eller var ointresserad.

Det finns en massa anledningar till att ta bort en matchning. Jag kan ta bort för att jag kanske har någon eller några andra som jag fått känsla för och vill satsa lite mer tid och ansträngning på. Eller för att jag har mycket annat på gång i livet just då och inte känner att jag hinner med att dejta just då. Eller för att jag tycker att chatten är långtråkig och inte får den respons jag är ute efter. Eller bara för att magkänslan säger mig att den matchningen inte är något för mig.

Oftast är en avmatchning en handling av omtanke för den andra personen. Alltså för att tydligt visa att intresse inte finns så att man inte slösar med den personens tid.
  • Anonym (Fia)

Vill också tipsa om att inte använda superlike! Jag får alltid desperado-vibbar från de som använder superlike. Blir liksom avtänd på direkten. Men det är ju bara jag förstås, andra kanske gillar den funktionen jättemycket.

Svar på tråden Hur fungerar Tinder?