• Anonym (va?)

nån sjukvårds kunnig, varför tappar man ansiktsfärgen och blir likblek helt plötsligt vilka orsaker kan utlösa det?

Min granne sitter likblek (som hon inte brukar vara) i trappuppgången och andas fort och är svin blek. Vad kan det vara för fel på henne? Ska jag ringa ambulans eller vill inte gå och prata med henne med risk för att verka in kompetent vet ej vad färgen beror på kan inget om sjukvård hjälp. mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-17 16:54
    OBS svara nu behöver akut hjälp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-17 16:57
    ignorerar du mitt inlägg? 28 pers hittills som gjort de

• Svar på tråden nån sjukvårds kunnig, varför tappar man ansiktsfärgen och blir likblek helt plötsligt vilka orsaker kan utlösa det?
  • Pope Joan II
    Anonym (va?) skrev 2018-09-17 16:53:37 följande:

Min granne sitter likblek (som hon inte brukar vara) i trappuppgången och andas fort och är svin blek. Vad kan det vara för fel på henne? Ska jag ringa ambulans eller vill inte gå och prata med henne med risk för att verka in kompetent vet ej vad färgen beror på kan inget om sjukvård hjälp. mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-17 16:54
    OBS svara nu behöver akut hjälp

Det är väl klart att du ska gå och tala med henne och höra efter hur hon känner sig!
  • Anonym (va?)
    Pope Joan II skrev 2018-09-17 16:57:56 följande:
    Det är väl klart att du ska gå och tala med henne och höra efter hur hon känner sig!
    Jag vill inte verka som en stofil som inte vet nåt om sjuk vård. 
  • Anonym (va?)
    Meriall skrev 2018-09-17 16:58:39 följande:

Chock eller allergisk reaktion kanske

Chock? förklara närmare
  • Pope Joan II
    Anonym (va?) skrev 2018-09-17 16:58:43 följande:
    Hur kan det vara viktigare hur du framstår än att hon får hjälp om hon skulle behöva det?! Är det något fel på dig?
  • Anonym (va?)
    Pope Joan II skrev 2018-09-17 16:59:52 följande:
    Hur kan det vara viktigare hur du framstår än att hon får hjälp om hon skulle behöva det?! Är det något fel på dig?
    Kan inte göra hjärta lunga räddningen och vet inte vad hon har vad kan jag hjälpa till med
  • Anonym (va?)
    Pope Joan II skrev 2018-09-17 16:59:52 följande:
    Kan inte göra hjärta lunga räddningen och vet inte vad hon har vad kan jag hjälpa till med
  • Pope Joan II
    Anonym (va?) skrev 2018-09-17 17:01:21 följande:
    Vilken mardröm att ha fått något akut hälsoproblem och den enda som ser det är för udda för att begripa ens hur man tillkallar hjälp. 
  • Pentra

Fråga henne hur hon mår och vad som kan ha hänt, om hon har någon aning. Ring 1177, alt 112. Hon kan ha drabbats av något akut som gör att hon behöver komma under snabb vård. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (.)

Men nu får du ge dig. Gå o prata med henne och om de behövs ring ambulans. Tänk om det var du som satt där och din granne satt o skrev på familjeliv istället för o hjälpa henne. Behövs HLR då guidar de dig genom de när du ringer 112.

• Anonym (G)
    Anonym (va?) skrev 2018-09-17 16:58:43 följande:

Klart att du ska gå och prata med henne! Hon kanske behöver ambulans, eller så kan du ringa 1177 åt henne. Eller så behöver hon ingen särskild hjälp men blir glad ändå för att du visar att du bryr dig.
  • Anonym (va?)
    Anonym (.) skrev 2018-09-17 17:04:57 följande:

Men nu får du ge dig. Gå o prata med henne och om de behövs ring ambulans. Tänk om det var du som satt där och din granne satt o skrev på familjeliv istället för o hjälpa henne. Behövs HLR då guidar de dig genom de när du ringer 112.

men kan du säga vad hon har för diagnos? kan jag hjälpa
  • Anonym (M)

Låter som det kan vara något med hjärtat.
    Ring 112 och fråga dom istället för oss. 
    Fast jag får känslan av att du inte alls är intresserad av att hjälpa henne, om hon ens existerar.
    Men om jag har fel, och du faktiskt vill hjälpa en medmänniska, då tar du din mobil och ringer 112 nu.
    Det kan vara bråttom.
    Inga fler fåniga ursäkter,

• 1234568

Hjärtfel, lungemboli ( blodpropp), chock, allergisk reaktion mm.

Alla tillstånd kräver akut vård. Ring efter ambulans. Gå och tala med henne och håll henne sällskap tills ambulansen är på plats.

Att sitta här och skriva kan kosta henne livet.

• Anonym (va?)
    Anonym (M) skrev 2018-09-17 17:08:39 följande:

Låter som det kan vara något med hjärtat.
    Ring 112 och fråga dom istället för oss. 
    Fast jag får känslan av att du inte alls är intresserad av att hjälpa henne, om hon ens existerar.
    Men om jag har fel, och du faktiskt vill hjälpa en medmänniska, då tar du din mobil och ringer 112 nu.
    Det kan vara bråttom.
    Inga fler fåniga ursäkter,

Hon skriver att hon mår psykiskt dåligt?
Svar på tråden nån sjukvårds kunnig, varför tappar man ansiktsfärgen och blir likblek helt plötsligt vilka orsaker kan utlösa det?