• Anonym (W)

Enormt störande leksak för 5 åring

Har en bekant var son alltid fått fina genomtänkta presenter av mig, saker som främjar utveckling och är trevliga att leka med.
    Av henne har jag däremot nu de senaste fyra presenttillfällena fått enormt plastiga störiga blinkande och fulla med oljud prylar. Sådant som INGEN förälder vill ha i sitt hem. (Speciellt inte jag som lider av Tinnitus, vilket hon vet.)
    Påpekade lite vänligt att vi inte gärna vill ha saker med batterier, just för att minska på oljuden, men hon kommer med samma skräp ändå. Misstänker att det kan vara presenter hennes barn fått som hon inte vill ha...

Nåväl, nu fyller hennes barn fem och nu jävlar ska jag hämnas.
    Vilken är den mest irriterande oljudsframkallande sak man kan ge till en 5 åring som de kan tänkas leka med massor.
    Tips tack!!

• Svar på tråden Enormt störande leksak för 5 åring
  • Anonym (Vidrig)

Fick en pianomatta till min fyraåring, ljudet går att jämföra med ett riktigt piano (om inte värre).. Vi bor i lägenhet och hade en nyfödd bebis, så den hamnade snabbt i förrådet. Vidrig present! Kul att den kunde komma till användning för något, iallafall som ett dåligt presenttips!

lekmer.se/musikmatta-inkl-mikrofon-90-x-70-cm/p/27632

• Anonym (ASG)

Tack för en helt underbar trådstart!!

Största garvet idag :D

Jag hade satsat på ett trumset, men hade åkt runt och provat lite olika för att se vilket som låter mest först :D

Munspel som några andra sa är också extremt störigt :D

• legomum

Jag har två snart femåringar och de leker mest med lego, dinosaurier och drakar. Inget av det låter och de leksaker som låter har de fått nog av. Allt sådant är slängt längst ner i lådan.

Varför ge skräpgrejer till ett barn bara för att barnets mamma inte fattar bättre. Tänk vilka tråkiga grejer det barnet måste ha om allt låter o blinkar.

Visa att du den som är vettig i fortsättningen och som någon skrev tidigare. Be om kvittot och byt.

(Tycker det är en hysteriskt rolig tråd och så mycket frustration i inläggen, riktigt känner avskyn mot leksakerna haha)

• Anonym (xaxxon)

Spelet Hungy Hungry Hippos eller hur det nu stavas. Hemskaste spel du kan tänka dig om du uppskattar tystnad. Barn älskar det dock. Skrattande

• Anonym (Flower)

Visselpipa. Billigt å bra :)

• Anonym (Ali-baba)

Trummatta, koatsr några hundra men är störande och ungar bara älskar det

• Anonym (Ali-baba)
    Anonym (Till vem är presenten egentligen?) skrev 2018-09-17 22:16:05 följande:

Kan det vara så att hon faktiskt insett att barn ofta blir jätteglada över de plastiga, blinkande, låtande sakerna och köper dem för att göra barnet glad? Inte dig.

Är det värt att bli arg och börja med en fånig hämnd på en vän över en sån sak? Det är väl bara att plocka ut batterierna om ljudet stör dig, eller sätta tejp över hålen där ljudet kommer ut.

Anonym (Annie) skrev 2018-09-19 11:40:22 följande:
    Konstigt du agerar...

Varför ska du hämnas genom hennes barn genom att ge leksaker som stressar dem?

Istället- nästa gång barnen får störiga leksaker- tacka artigt och säg att du uppskattar presenten men att du märker att barnen blir stressade av saker som låter och blinkar. Be om att få kvittot så att du kan gå och byta till något annat.

Du har ingen anledning att bli elak och oartig för att dina barn får presenter. Det är ditt fel att det har blivit såhär eftersom du inte har hanterat det korrekt från början.
    Men allvarligt, det är ju helt rätt agerande.
    TS har snällt sagt nej till denna typen av leksaker och får dem ändå. Personen i fråga tar ju inte hänsyn till TS och därmed är det uppenbarligen inte barnen hon bryr sig om heller, utan ger bort fort skit troligen för att det är sådant hon inte vill ha själv.

Att barnen "blir glada" är ju irrelevant om leksaken är ett hån mot föräldern. Om min unge önskar sig en jävla motorsåg så ska ju inte någon komma över med den för att göra ungen glad utan saker som är störnde eller farliga kollar man med föräldern innan man ger bort. Det är hyffs..

• nnnnnnnn

Tyvärr har mina barn älskat cd-spelare med karaoke-mikrofon, otroligt dåligt ljud, lätt rundgång osv...

Hittar inte exakt samma men gissar att någon av dessa fungerar lika "bra":

www.br.se/c/groove-mini-karaoke-systemwhite-

www.jollyroom.se/leksaker/musikinstrument/mikrofoner/disney-frozen-sing-along-boombox-med-mikrofoner

www.br.se/vaara-kategorier/musikinstrument-foer-barn/mikrofoner-och-headsets/music-time-set-med-hoegtalare-och-mikrofon&gclid=EAIaIQobChMI3_-VibHU3QIVC8ayCh2zswmpEAQYASABEgJmD_D_BwE&ef_id=WUf2-gAAAS9TIuWd:20180924193349:s

www.br.se/c/kids-pedestal-karaoke-&id=000000000127457001&ef_id=WUf2-gAAAS9TIuWd:20180924193520:s

www.br.se/vaara-kategorier/jul/coola-prylar/music-time-karaokemikrofon-rosa

www.jollyroom.se/leksaker/musikinstrument/mikrofoner/disney-frozen-sing-along-karaoke

www.jollyroom.se/leksaker/musikinstrument/mikrofoner/my-little-pony-boombox-karaoke

• gubbenurlådan

TGR har en sådandär jobbig microfon som ekar. Kostar en 50lapp. Måste apirriterande när man har en 5 åring som är typ tondöv och saknar taktkänsla.

Finns i rosa och blått

Svar på tråden Enormt störande leksak för 5 åring