• Anonym (Laban)

Blivit ghostad!

Misstänker att så är fallet...för första gången dessutom;(

Ska man bara acceptera och försvinna under jord eller bör man konfrontera?

En del av mig är så förbannad och tycker det är så lågt så bara därför vill jag höra av mig och låtsa som ingenting. Att jag inte ens märkt att jag blivit ghostad. Så att den andra blir obekväm och får svettas lite;)

Vad brukar ni göra i samma sits?

• Svar på tråden Blivit ghostad!
  • Anonym (Ghosta=försvinna spårlöst)
    eilgbmls skrev 2018-09-18 20:46:53 följande:

Säga hur vad är? Jag vet ju inte själv vad du åsyftar. Även om jag kunde föreställa mig det vilket blir helt bisarrt, hur skulle jag få dessa att fatta menar du?

Nä du verkar ha svårt att sätta dig in i hur andra tänker och känner.

Om du är trött och less på ditt krävande umgänge kan du väl säga det istället för att bara sluta svara?

Du kan väl säga att jag orkar inte riktigt höras just nu, behöver stänga av ett tag. Eller så är du ännu rakare och säger jag känner inte riktigt att vi funkar ihop längre, och då anledningen till varför.

Då slipper den andra fundera.

Men du tycker det är bättre att bara sluta svara så den andra inte fattar någonting?
  • Anonym (Spöket Laban)

Då har jag både ghostat och blivit ghostad ...visste inte om
    uttrycket. Hade nog sagt - rann ut i sanden...

• Anonym (?)
    Anonym (Ghosta=försvinna spårlöst) skrev 2018-09-18 19:53:13 följande:

Men alltså... googla! Hur svårt kan det vara?!?

Vad är ditt problem?

Håll dig ifrån trådar om du inte klarar normalt hyfs, hur svårt kan det vara
  • Anonym (?)
    Anonym (Spöket Laban) skrev 2018-09-18 21:18:17 följande:

Då har jag både ghostat och blivit ghostad ...visste inte om

uttrycket. Hade nog sagt - rann ut i sanden...

Har aldrig heller hört uttrycket.

Att man slutar kontakta någon utan att säga varför?
    Anonym (?) skrev 2018-09-18 21:49:50 följande:

Vad är ditt problem?

Håll dig ifrån trådar om du inte klarar normalt hyfs, hur svårt kan det vara

Nej det tänker jag inte.

Normal hyfs är det väl i så fall att kolla upp något man inte har en aning om innan man uttalar sig i tråden öht.

För mig är det svårt att fatta att man inte orkar kolla upp en enkel sak själv så man kan bidra med någon reflektion eller annat givande till TS.
  • Anonym (?)
    Anonym (Ghosta=försvinna spårlöst) skrev 2018-09-18 22:07:33 följande:

Nej det tänker jag inte.

Normal hyfs är det väl i så fall att kolla upp något man inte har en aning om innan man uttalar sig i tråden öht.

För mig är det svårt att fatta att man inte orkar kolla upp en enkel sak själv så man kan bidra med någon reflektion eller annat givande till TS.

Oj, känsligt ämne för dig?

Jag frågade här därför att det är ett diskussionsforum.
    Anonym (?) skrev 2018-09-18 22:15:06 följande:

Ja

Och nu när du vet vad ghostning är, vad är då din åsikt?
  • Anonym (Original Gangster OG)

Memar du att du jar spölen hemma

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (?) skrev 2018-09-18 18:58:08 följande:

Vad betyder ghostad?

Ghosting, eller att "ghosta", är ett relativt nytt begrepp som beskriver ett gammalt fenomen. Att ghosta någon är detsamma som att göra slut med en partner eller ragg utan att säga det rakt ut. Oftast sker ghosting genom att personer sakta men säkert fadear ut och slutar svara på sms, telefonsamtal eller annan interaktion. Man "slutar" att finnas helt enkelt, och blir ett spöke.
  • Anonym (?)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-09-18 23:25:13 följande:

Ghosting, eller att "ghosta", är ett relativt nytt begrepp som beskriver ett gammalt fenomen. Att ghosta någon är detsamma som att göra slut med en partner eller ragg utan att säga det rakt ut. Oftast sker ghosting genom att personer sakta men säkert fadear ut och slutar svara på sms, telefonsamtal eller annan interaktion. Man "slutar" att finnas helt enkelt, och blir ett spöke.

Tack för ett bra och utförligt svar!
  • Velouria

"Ghosta är ett nyord från 2016 som syftar till att avsluta ett förhållande utan att ta direkt kontakt med sin partner. Det innebär att den som avser avsluta förhållandet helt enkelt slutar svara på sms, telefonsamtal, etc och bara ignorerar sin partner tills denne slutar höra av sig."

sv.m.wikipedia.org/wiki/Ghosta

Integrerbart DNA
  • Anonym (Hm)
    Velouria skrev 2018-09-19 14:52:30 följande:
    "Ghosta är ett nyord från 2016 som syftar till att avsluta ett förhållande utan att ta direkt kontakt med sin partner. Det innebär att den som avser avsluta förhållandet helt enkelt slutar svara på sms, telefonsamtal, etc och bara ignorerar sin partner tills denne slutar höra av sig."

sv.m.wikipedia.org/wiki/Ghosta

Tack för förklaring.
  • Anonym (Original Gangster OG)

Ah ett seriöst svar tack jag frågade också vad ghosted var
  • Velouria
    Anonym (?) skrev 2018-09-18 22:15:06 följande:

Nu har jag sökt ordet åt dig så nu behöver ni två inte bråka längre.
    Integrerbart DNA
  • Anonym (word)
    Anonym (Höt inte av dig) skrev 2018-09-18 20:10:07 följande:
    Du kanske kan tala om för personen ifråga att du inte är intresserad? Är det så svårt?

Den som blivit ghostad fattar ju inte vad som har hänt, vi är inte tankeläsare direkt.

De som ghostar tror att de är så speciella.
    word
Svar på tråden Blivit ghostad!