• tinis

    Hur prata om ofrivilliga barnlösheten?

    Hej!

    Efter 2 års kämpande är jag äntligen gravid. Några i vår omgivning vet om att vi har haft det tufft med utredningar o allt sånt.

    Jag vill gärna dela med mig av vår graviditet o glädje på fejjan men vill också få in att det te varit lätt. Jag vill inte heller slänga upp en ul-bild i ansiktet på någon som kanske går igenom samma sak som vi gjort.

    HUR får jag till en fin kombo av att dela vår glädje, berätta om vår sorg vi hade under 2 år och samtidigt kanske öppna till samtal/stöttning med ev vänner som går igenom liknande?

    Citat eller bilder, har ni några förslag?

  • Svar på tråden Hur prata om ofrivilliga barnlösheten?
  • Syndrom

    Berätta din historia rakt av kanske. Jag hade velat läsa det, har själv svårt att bli gravid och känns hopplöst att få till syskon så hade varit intressant att läsa om någon annan som fått kämpa :) inga tips på citat eller så.

  • Gryntroll

    Grattis!

    Kanske något liknande;

    "Efter 2 år av berg-och-dal-bana är det äntligen vår tur... och i xxx blir vi tre"

  • nirakanna2

    Man kan uttrycka sin tacksamhet över att vara gravid efter 2 års motgångar (mer detaljerat behöver det inte vara tänker jag) och visa ödmjukhet inför faktum att det inte är givet att ens komma så långt.

  • GAndrea


    Denna bilden tycker jag är väldigt stark. Annars Googla eller sök på pintrest efter ivf pregnancy announcement....
  • Popetot

    Jag la inte ut Ul-bild eller skrev att vi var geavida på fb just för att jag mindes hur tufft det var att se själv medan vi kämpade. Finns en oerhört fin video på youtube om ofrivillig barnlöshet. Kanske länka den med en text att äntligen är det er tur men att era tankar är med dem som fortfarande kämpar. Grattis till den efterlängtade graviditeten.

Svar på tråden Hur prata om ofrivilliga barnlösheten?