Inlägg från: ViktoriaLe |Visa alla inlägg
  • ViktoriaLe

Gravid med Letrozol

Hej! Hoppar inte lite i denna tråd. Jag fick i höstas veta att jag har pcos och har hunnit köra två kurer med letrozol. Första gången enkel dos men fick ingen ägglossning, den här gången har jag kört på dubbel dos och tog ovitrelle cd16 då VUL visade två ägg, 12mm och 17mm.. hade känningar och stockningar i livmodern samma dag innan jag tog sprutan och känningar 2 följande dagar.. dock undrar jag om man alltid har ägglossning efter ovitrelle?? Har ett barn sedan innan som kom till utan att jag ens visste att jag hade pcos.

• ViktoriaLe

Usch vad knäpp man blir av allt detta. Tog ett test idag, 7 dagar efter ovitrelle,och det visade svagt svagt positivt streck men nästan obefintligt.. det borde ju betyda att ovitrelle nästan lämnat kroppen?? Ändå har jag så sjuuukt mycket symptom, når jätte illa och har som hugg i magen.. haha vill att det ska bara lördag så jag kan testa på riktigt..

• ViktoriaLe

Väntan är alltid jobbig, vi/ni är riktiga kämpar här inne! Jag är nu inne på dag 12 efter ovitrelle, dag 8 tog jag ett test som var negativt(jag antar då att ovitrellen är ute ur kroppen) sen dag 11 tog jag ett test på morgonen som var svagt positivt, tog även ett på kvällen som blev ännu starkare. Idag, dag 12, tog jag ytterligare två test ett vanligt och ett digitalt, båda visar positivt.. vågar man tro på det tror ni?

• ViktoriaLe
    MariaLilli skrev 2019-02-17 10:06:19 följande:

JA självklart!! :D Vad roligt, stort Grattis! Hur länge har ni försökt? 

Åh tack vågar knappt tro det :D ?försökte? i ett år innan jag fick veta att jag har pcos. Men det här var andra omgången med letrozol(dubbel dos fick inte äl första gången) och första gången nu med ovitrelle :)
Svar på tråden Gravid med Letrozol