• MariaMi

Gravid med Letrozol

Enmsik skrev 2019-02-18 08:25:56 följande:

Hej på er! Idag har jag tagit sista tabletterna av letrozolen och mensen har i stort sett slutat. Endast lite spottings vid toabesök. VUL väntas på fredag. :D Men jag tänkte höra med er.. Vad är oddsen på att det kan bli överstimulering om just fram här dosen funkat bra tidigare? Senaste kuren med samma dos fick jag 2 äggblåsor som mognade. Ett lite större och ett lite mindre. Kör ju som sagt samma kur nu, då borde det väl ha samma effekt? Tänkte om någon vet om det ändå finns risk för överstimulering? Kan det vara olika från gång till gång vad som händer i kroppen??

Så spännande att följa din utveckling :) håller tummarna för dig, uppdatera gärna när det ?händer? saker

Jag är på dag 7 av 10 på provera och kommer (förhoppningsvis) få blödning cirka torsdag-fredag denna veckan. Sedan börjar jag med Letrozol, 2 tabletter/dag.

Någon som fuskat och tagit fler tabletter än angivelsen?

Jag har ju provat två enklar kurer utan resultat så jag är LIVRÄDD att även den dubbla inte kommer ge resultat. Funderar på om man vågar ta typ 2,5 tablett/dag, kanske varannan av dagarna i alla fall. Vad tror ni? Hur vanligt är det egentligen med överstimulering på dubbeldoz? Min ägglossning verkar ju onekligen vara extremt seg/trög

PS. Jag vet att man ska lita på läkarens rekommendation såklart, men ni som vet ni vet hur man (jag) tänker..

kram :)
  • MariaMi
    Enmsik skrev 2019-02-18 20:44:47 följande:

Förstår hur du tänker.. man vill ju bara att det ska hända något NU. Man vill inte vänta en månad till. Jag blev så glad senast att det bara blev ägglossning. Struntade egentligen hur det skulle gå sen. Var bara så skönt att veta att man fick ett ordentligt försök med säker ägglossning när man tidigare troligtvis inte haft någon eller väldigt glesa. Men lyckades ju då. Så hoppas det ska ta sig lika fort även denna gång.

Vet tyvärr inte exakt hur det känns med oron ang dubbeldos då jag DIREKT efter enkelkur fick gå på trippel då läkaren misstänkte att dubbeldos inte skulle räcka. Vilket förmodligen stämde eftersom jag ?bara? fick 2 äggblåsor på trippel. Beror väl på hur känslig man är för stimuleringen och hur kroppen hanterar läkemedlet.

Kan ju faktiskt vara från gång till gång. Jag läser till sjuksköterska och läser lite om läkemedel. läkemedlets effekt beror ju ibland på hur mycket av läkemedlet som tas upp. Jag försöker köra samma rutiner kring letrozol som förra omgången eftersom det funkade. Försök tänka på det, för läkemedels upptagsförmåga kan ha att göra med bla. typ intag av mat, kaffe osv beroende på läkemedelstyp såklart.

Men jag skulle nog inte gå på högre dos utan att rådfråga läkare då man inte vet hur det blir.. ska du få VUL och kolla sen? Tänker bara att om jag skulle höja dosen själv och bli överstimulerad och då inte få ?försöka? utan att bara vänta till nästa månad skulle jag ju få skylla mig själv, men det vore ju så surt och tråkigt att behöva vänta om man kanske inte behövt det om man följt ordinationen...

Jag skulle hellre ta det säkra före det osäkra. Men du gör såklart som du känner för! :)

Det är som om du läser och förstår mig innantill

Jag känner precis samma, kommer bli överlycklig bara om det blir en ägglossning sen är allt annat en bonus just nu. Vill bara veta om den går att framkalla.

Ja jag vet ju att du fick trippel dos direkt men antar att dom inte vågar på mig för jag har så många äggblåsor (pcos) då finns nog en större risk att fler lossar. Och ja det skulle ju vara riktigt irriterade att gå från vul och inte få gå hem och ha sex pga att för många lossat.

Men ja, behövde bara skriva av mig min frustration. Jag vågar nog ej chansa på att det blir fel hellre vänta en extra månad och allt blir rätt. Men hatar att ?skynda långsamt? som min gyn säger.. vilket jäkla uttryck

Jag ska på vul på cd 11 (om allt går som planerat med blödningen som ska komma i veckan).

Tacksam att vi är fler här i samma båt ändå även om jag verkligen önskar alla slapp detta! Kram
  • MariaMi
    Mema9 skrev 2019-02-18 22:17:18 följande:

Jag har inte fuskat men jag kan ge ett exempel som jag var med om. Första gången med Letrozol åt jag 1tab i 5 dagar, blev inte önskat resultat så vi höjde dosen till 2tab de två första dagarna och de tre sista endast 1tab. Jag blev överstimmulerad av den lilla ökningen så vi fick hoppa över den cykeln. Nu funkar 1 tab jättebra för mig.

Okej tusen tack för detta svar, jag misstänkte att det kanske är så här känsligt men du vet man e ju desperat. Men ska hålla mig till min dos, vill inte riskerar att det blir fel pga nått jag själv gjort.

Trevlig kväll!
  • MariaMi
    Enmsik skrev 2019-02-18 22:31:30 följande:

Ja så mycket lättare att vara fler så man inte är ensam. Ja jag har också pcos men beror ju även på hur mycket man väger, vad som är lämplig dos. Jag kanske har fler kilon än dig på kroppen så min läkare också kanske hade erfarenheter att det ofta inte funkar med dubbeldos då och att man går direkt på trippel i det fallet. Finns mycket som spelar in i dosering och hur dess verkan på kroppen. :)

Jasså ja så kanske det är hade inte ens tänkt på, smart
  • MariaMi
    Oliwia92 skrev 2019-02-19 20:10:42 följande:

Vågar inte hoppas på ngt. Tog två test till en timme senare för att kolla så det inte var ngt fel på första testet. Men alla visar likadant

Ser ju onekligen positivt ut :) hoppas!! Håller tummarna för dig!!
  • MariaMi
    Oliwia92 skrev 2019-02-20 05:48:36 följande:

Det omöjliga har hänt....kan inte tro mina ögon

Wow vilken lycka!!!! Stort stort grattis!! :)
  • MariaMi
    lilagrodautanben skrev 2019-02-23 11:49:42 följande:

Yeeey! Ska ta digitalt imorgonbitti är min tanke :)

Jag ser också :) vilken dag är du på?
  • MariaMi
    Enmsik skrev 2019-02-25 12:50:28 följande:

Blir försök den här månaden! Den stora äggblåsan var nu ca. 18mm och där det var flera hade bara en dragit iväg till 11mm men kommer förmodligen inte delta i försöket ;) men känner även att man kan aldrig veta för förra omgången skiljde sig ägget i samma mm som nu. Dock var de då 20mm och 13mm. Så den lilla kommer bara vara ca 15mm när det är dags för ägglossning. Så jag och läkaren tror ju inte den hänger med men som sagt man vet aldrig med kroppen... nu ska jag åka och hämta ut ovitrellen och vagiatorerna.

Ska ta ovitrelle imorgon! Så härlig känsla!! :D

Asså wow blir så glad av att läsa detta! Att det funkar, och för din skull! Hur roligt och spännande, förstår känslan. Hoppas det går hela vägen för dig nu. All lycka till :)
  • MariaMi
    lilagrodautanben skrev 2019-02-25 14:57:41 följande:

Dagens :)

Woohooo stort stort grattis!!! All all lycka till!!! Kram
  • MariaMi
    lilagrodautanben skrev 2019-02-28 09:57:45 följande:

Jag är tillbaka. Har fått mitt tionde missfall. Vet inte om jag orkar mer nu. Det är inte fastställt men jag blöder floder och ska lämna hcgprover nu i omgångar. Lämnade mitt första igår. Är så ledsen och arg på min kropp :(

Fy fan jag beklagar verkligen!! :( :( :(
  • MariaMi

Spännade!! När ska du testa?

Har aldrig varit så vet inga symptom tyvärr.

Är inte så långt fram än utan väntar på ÄL i helgen/början av nästa vecka.

• MariaMi

Mema9 - Åh va roligt med äggblåsorna, på vilken cd var du där?

Ska du ta spruta för att lossa eller naturligt?

Enmsik -fy va tråkigt med mensen, det måste va jobbigt!! Men bara på igen med letrozolen, ny kur=nya möjligheter!

jag är i inväntan på mens nu men vet inte när jag kan förvänta den för har aldrig haft mens hittills.. tror det kanske är två-tre veckor kvar? Vilken dag är vanligast efter ägglossning?? Är det annorlunda när man tagit Letrozol? Min ägglossning var förmodligen förra veckan då mitt ägg var 22 mm. kommer bli krossad om mensen kommer känns det som.

• MariaMi
    Enmsik skrev 2019-04-16 10:37:30 följande:

Bim+1 idag så det ökar ju i alla fall! Fått ett ultraljud den 24/4 för att se om det sitter rätt :)

Stort grattis till plusset!!
Svar på tråden Gravid med Letrozol