• Lisun

Gravid med Letrozol

Jag började med min första omgång med letrozol nu i februari, är på cd15 och har inte fått ngn höjning på äl-testerna än...Någon som har erfarenhet av när man haft äl när man tagit letrozol cd 3-7?

Drabbades av både uvi och hemska biverkningar av letrozolen fram till cd11 (därav tyvärr inget sexande) så chansen finns ju att jag missat min äl om den var under den perioden :(

• Lisun
    MariaLilli skrev 2019-02-16 16:18:13 följande:

Jag fick ägglossning på CD21 förra månaden så än finns det absolut hopp =) 

Åh vad jobbigt med biverkningar :( vad fick du för biverkningar förutom UVI?

Jag har också haft UVI symtom efter jag åt letrozolen, hade inte en tanke på att det kunde vara pga den men då kanske det var den.

Fick maximal på min clearblue fertilitetsmonitor idag samt på testlagrets ältest (cd 17) så håller alla tummar och tår!!

Biverkningarna jag fick var huvudvärk som aldrig gav sig samt ont nedre halvan av kroppen? Svårt att förklara men hade liksom ont i skelettet haha..Väldigt obehagligt! Och sen uvi på det som jag iof tursamt nog lyckades få antibiotika för redan första dagen jag märkte symptomen.
  • Lisun

Denna cykel med letrozol har jag fått ägglossning om man går efter äl-testerna MEN mina vanliga symptom såsom ömma bröst och typiska äl-flytningar har varit som bortblåsta? Någon som vart med om liknande?

• Lisun
    MariaLilli skrev 2019-02-18 10:48:23 följande:

Åh vad kul :D håller tummarna att det tar sig! Ja konstigt hur olika man kan må på olika mediciner. Vad skönt att du fick antibiotika =) 

Tack ! <3
  • Lisun
    Oliwia92 skrev 2019-02-20 05:48:36 följande:

Det omöjliga har hänt....kan inte tro mina ögon

Wow, grattis! <3
  • Lisun
    ivovanon skrev 2019-04-09 13:26:10 följande:

Skrivit förut men skriver igen. Någon med erfarenhet av att få letrozol trots egen ägglossning, utan uppföljning? Jag fick instruktioner att äta enkel dos i 6 månader och sedan gå vidare om det inte funkar. Men nu pratade jag med en barnmorska för att boka in fertilitetsutredning och hon tyckte det var galet att jag fått tabletterna utan inbokad uppföljning (prover + gynundersökning). Hon sa att jag inte borde ta dessa nästa cykel pga väldigt riskfyllt. Fick tid i juni, men nu vet jag inte hur jag ska göra med tabletterna nästa cykel. Erfarenheter någon? Konstigt om en gyn skriver ut de här tabletterna utan uppföljning om det är så farligt tänker jag.

Jag! Fick utskrivet av läkaren efter diverse prover och undersökningar när vi genomgått fertilitetsutredningen. Väldigt märkligt när jag läste om i princip alla andra som åkte in för kontroller vid intag av letrozol. Känns som vi träffat en sjukt ?lat? och obrydd läkare och totalt misslyckats i vårt val av klinik för utredningen :(. Tänkte köra på med letrozol dom här 6 månaderna för att sen (om ingen graviditet sker dvs) söka oss till en annan klinik. Dock hoppade jag över denna månad (kört 2 månader med letrozol) pga jobbiga biverkningar :( Men inget pluss så långt ögat kan nå tyvärr..
  • Lisun
    ivovanon skrev 2019-04-10 13:05:04 följande:

Känner samma. Hur kan våra läkare vara så obrydda? Vad händer om vi får komplikationer? Bär inte de något ansvar i det? Tänkte ringa idag men hann inte med och nu är telefontider över. Vill fortsätta med letrozol eftersom de tar bort majoriteten av mina mellanblödningar men samtidigt känns det dumt att chansa. Får se vad jag gör.

Fanns det någon anledning till att din läkare valde letrozol? Tänker om provsvar visade något avvikande?

Biverkningarna är verkligen jobbiga. Stora humörsvängningar, ordentlig huvudvärk och dessutom väldigt lite ägglossningssekret för min del. Hemskt!

Tänker exakt som dig. Fick det utskrivet pga att han inte hittade några fel och för att vi är 1 år för unga för ivf (om landstinget ska betala). För alla prover såg bra ut.
Svar på tråden Gravid med Letrozol