Inlägg från: Clemmentina |Visa alla inlägg
  • Clemmentina

Gravid med Letrozol

Enmsik skrev 2019-07-14 03:48:24 följande:

Nu har jag kört igång med letro igen med start igår. Denna gång utan koll med ultraljud... hehe så vi får se hur detta går. Har fått godkänt av landstinget då de har stängt nu. Hade tabletter kvar och fick göra på eget bevåg då jag har kört med detta tidigare. Min läkare ville helst att jag skulle köra dubbeldos och inte trippel som jag gjort tidigare nu när vi inte kollar med ultraljud men känner att det har gått så bra med trippel så jag kör på det ändå. Vid alla kurer har jag fått 2 äggblåsor. En större och en mindre förutom senaste då jag hade två lika stora. Då hade jag dessutom gått ner lite i vikt så letron tog väl bättre. Nu ligger jag på samma vikt som då så jag är inte så orolig att det ska bli överstimulering. I så fall max 3 äggblåsor men tror inte ens på det. Jag tror det blir 2 som vanligt. Så det återstår att se när ägglossning blir. Ska köra med ägglossningstest från dag 10-11 tänkte jag. :) någon annan som precis startat eller ska starta sin kur snart? :)

Jag startade en kur igår! Enkeldos för mig och inget vul den här gången. Kommer nog också dag 10-11 vilket för mig blir nästa helg. Intressant med vikten! Jag ska försöka hålla igen lite vad gäller sötsaker den här månaden. Får se hur det går med tanke på att jag snart har semester.
  • Clemmentina
    Enmsik skrev 2019-07-14 15:25:30 följande:

Haha ja jag går på semester imorgon.. men vi gifter oss i september med så man har lite morot att hålla vikten nu eller gå ner nåt kilo. ;) kul att är lite samma! Då får vi följas åt! :D

Ja, då får vi följas åt. :) Roligt med bröllop. Det är verkligen en bra morot. Heja!
  • Clemmentina
    Sirest01 skrev 2019-07-17 19:37:43 följande:

Hallå!

Har några frågor ang letrozol, ingenting jag tar i dagsläget men min gyn läkare har nämnt att det kan bli aktuellt senare. Men hittar inte så mkt info om det. När man tar letrozol gör alla alltid vul då för att kolla om ägglossning sker/skett? Finns det nån som inte gör det? Varför jag frågar är för att jag har 7 mil enkel resa till min gyn läkare, vill bara vara förberedd. Kan ju bli många resor framöver isf :/

Det varierar mellan olika läkare/olika kliniker. Jag gjorde vul första cykeln med Letrozol. Då allt såg bra ut (jag fick ägglossning och bara ett ägg) behöver jag nu inte göra vul varje gång.
  • Clemmentina
    lilagrodautanben skrev 2019-07-18 13:49:29 följande:

Man ska göra vul efter letro då man kan bli överstimulerad och släppa många ägg. Läste om en som släppte 47 st! Det är ju förödande konsekvenser att bli begruktad då. Om man släpper fler än två får man liggförbud av läkaren

Jösses! Vad konstigt att det kan vara så olika. På min klinik görs vul bara vid första omgången. Om allt ser okej ut då gör de inte vul inför varje äl.
  • Clemmentina
    lilagrodautanben skrev 2019-07-18 13:49:29 följande:

Man ska göra vul efter letro då man kan bli överstimulerad och släppa många ägg. Läste om en som släppte 47 st! Det är ju förödande konsekvenser att bli begruktad då. Om man släpper fler än två får man liggförbud av läkaren

Jag hade dock gärna gjort vul även denna cykel!
Svar på tråden Gravid med Letrozol