Inlägg från: MariaLilli |Visa alla inlägg
  • MariaLilli

Gravid med Letrozol

Hej tjejer,

Är på ÄL+11 idag. Tagit test varje morgon i tre dagar som varit helt blanka. Imorse fick jag ett Jättesvagt streck (testa tidigt). Känner mig inte alls gravid men fick upp hoppet lite.. Men visst är det bara ett spökstreck? :(

• MariaLilli
    becca90 skrev 2019-01-26 21:02:57 följande:
    Jag ser! Helt klart! Men vill nog ha lite starkare för att kunna sägs Grattis. Hoppas <3
    tack <3 skönt att få lite hopp.

Tog ett till i morse, såg typ precis likadant ut. Sen tog jag ett test med clearblue fertilitesmonitor, stod "inte gravid" men när jag drog ut testet såg det ut såhär. Någon som har erfarenhet av dom testerna? Jag tycker de är två streck men det kanske också är ett spökstreck?

Usch så frustrerande det här är... Mensen ska komma imrn och jag har ont i magen men inte riktigt som jag brukar men känner mig fortfarande inte gravid 

Vad tror ni?
  • MariaLilli
    Enmsik skrev 2019-01-27 20:26:56 följande:
    Jag har fått 2 streck på monitorstickorna utan att vara gravid. Vet fler som fått det med så det verkar som att man får det oavsett och att monitorn läser av hormonet.

Du kan ju vara gravid ändå men att det är för tidigt. Men det får ju tiden i så fall utvisa. :)
    Tack för svar :) Misstänkte att det kunde vara så! 
  • MariaLilli
    Mema9 skrev 2019-01-31 10:01:17 följande:
    Man blir ju nojjig för minsta grej.. jag följer min tempgraf slaviskt haha!

Hur går det för er alla tjejer? :)
    Ja visst är man nojjig och letar efter alla småsymtom :P 
    Hur många dagar sedan hade du ÄL? =) 

Håller tummarna!!

Jag fick min mens i förrgår =(  två dagar senare än vanligt. Ska börja med letrozol imrn och testa ovitrelle denna månad ist. Så bara att ta nya tag nu =) 
  • MariaLilli

Hej tjejer,

Tog en lite paus från familjeliv och barntänk mellan mens och ägglossning. Men nu är jag tbk =) 

Jag var på VUL i måndags och hade en follikel på 20 mm och en slemhinna på 10 mm, tre-skiktad .

Tog Ovitrelle på tis morgon.
    Jag har haft positivt på ägglossningstest sedan i tisdags kväll, är det normalt? Eller är det hormonerna i sprutan som äl.testet reagerar på?

Jag har börjat fundera på om vi ska fråga om IVF, jag slutade med p-piller i aug 2017 och sedan dess har vi inte skyddat oss. Vi har prickat ägglossning varje månad i 15 mån utan att bli gravida trots bra AMH och spermier. 

Vet ni hur länge de vill att man ska försöka med letrozol innan man gör IVF? 

• MariaLilli
    becca90 skrev 2019-02-14 06:53:29 följande:
    Åh spännande!!

Jag fick dessvärre inget vul denna månad. Vi har ju gått på privat klinik i Uppsala men flyttades denna månaden med remiss till kvinnokliniken på Sundsvalls sjukhus inför ivf. Så jag ska köra letrozol i väntan på ivf och dom tyckte inte vul behövdes då, väntan kunde ta 3 månader fyyyyyyyy :'(
    Vilken lång väntan :( <3

Får jag fråga vilken klinik du går på i Uppsala? Varför ska du göra IVF i Sundsvall och inte i Uppsala? 

Jag går på fetilitetshälsan i uppsala men bor i sthlm. Har inte varit helt nöjd med dom. Har funderat på att byta klinik till CVL. 
  • MariaLilli
    Lisun skrev 2019-02-14 23:49:12 följande:

Jag började med min första omgång med letrozol nu i februari, är på cd15 och har inte fått ngn höjning på äl-testerna än...Någon som har erfarenhet av när man haft äl när man tagit letrozol cd 3-7?

Drabbades av både uvi och hemska biverkningar av letrozolen fram till cd11 (därav tyvärr inget sexande) så chansen finns ju att jag missat min äl om den var under den perioden :(

Jag fick ägglossning på CD21 förra månaden så än finns det absolut hopp =) 
    Åh vad jobbigt med biverkningar :( vad fick du för biverkningar förutom UVI?

Jag har också haft UVI symtom efter jag åt letrozolen, hade inte en tanke på att det kunde vara pga den men då kanske det var den.
  • MariaLilli
    becca90 skrev 2019-02-15 07:01:56 följande:
    Ja hemskt med väntan men man får väl vara glad att man får hjälp..

Vi gick på CVL och var nöjd, men bara med jan holte och inte Torbjörn..

Vi bor i Sundsvall och därför tillhör vi Västernorrlands landsting, så det är därför:)

Och angående ditt inlägg, det är ovitrelle som ger pos på ältest.. och till oss har de sagt 2-3 försök med letrozol innan ivf. Dock fortsätter vi ju i "kön" nu..
    Ja, absolut :) Okej. 

Jaha, min läkare sa att det inte ens var säkert att jag skulle få en LH stegring av sprutan, så tyckte det var så konstigt när jag hade superpositivt 3 dgr i rad :P
  • MariaLilli
    ViktoriaLe skrev 2019-02-17 08:34:21 följande:

Väntan är alltid jobbig, vi/ni är riktiga kämpar här inne! Jag är nu inne på dag 12 efter ovitrelle, dag 8 tog jag ett test som var negativt(jag antar då att ovitrellen är ute ur kroppen) sen dag 11 tog jag ett test på morgonen som var svagt positivt, tog även ett på kvällen som blev ännu starkare. Idag, dag 12, tog jag ytterligare två test ett vanligt och ett digitalt, båda visar positivt.. vågar man tro på det tror ni?

JA självklart!! :D Vad roligt, stort Grattis! Hur länge har ni försökt? 
  • MariaLilli
    Lisun skrev 2019-02-17 13:44:57 följande:
    Fick maximal på min clearblue fertilitetsmonitor idag samt på testlagrets ältest (cd 17) så håller alla tummar och tår!!

Biverkningarna jag fick var huvudvärk som aldrig gav sig samt ont nedre halvan av kroppen? Svårt att förklara men hade liksom ont i skelettet haha..Väldigt obehagligt! Och sen uvi på det som jag iof tursamt nog lyckades få antibiotika för redan första dagen jag märkte symptomen.
    Åh vad kul :D håller tummarna att det tar sig! Ja konstigt hur olika man kan må på olika mediciner. Vad skönt att du fick antibiotika =) 
  • MariaLilli
    Oliwia92 skrev 2019-02-19 15:51:03 följande:

Fick detta på teststickan nyss? Kan ngn snälla hjälpa mig att tyda?

Ser absolut två streck =) men det är ju ganska svagt. Håller tummarna <3 Är det morgonurin?
    När hade du ägglossning? Tog du ovitrelle? 
  • MariaLilli
    Oliwia92 skrev 2019-02-20 05:48:36 följande:

Det omöjliga har hänt....kan inte tro mina ögon

åh stort grattis! Vad roligt :D <3
  • MariaLilli
    Enmsik skrev 2019-02-21 19:12:15 följande:

Ni som ätit letrozol. Hur lång tid efter från första letrozoltabletten, får ni er ägglossning. Nyfiken då jag senaste kuren ju först tog enkel och sedan direkt trippel. Då hade jag ägglossning efter 9 dagar från att jag började med trippelkuren. Men enkeldosen jag tog innan kanske pushade på det. Ska ju till gyn för VUL imorgon så jag får ju reda på då om något hänt och när jag i så fall får min ägglossning. Bara nyfiken på era erfarenheter. :) tycker jag känt av lite idag så är det som förra gången så kommer jag ha ägglossning på lördag. Men man kan ju aldrig veta. Får se imorgon. :D

Första omgången hade jag ÄL på CD 21 och denna gången CD 16, men då tog jag ovitrelle. Jag tycker CD21 känns lite långt med tanke på att jag på CD 13 hade en äggblåsa på 17 mm? 

Vad spännande med VUL imrn :D du får uppdatera oss hur det går! 
  • MariaLilli
    Enmsik skrev 2019-02-21 19:12:15 följande:

Ni som ätit letrozol. Hur lång tid efter från första letrozoltabletten, får ni er ägglossning. Nyfiken då jag senaste kuren ju först tog enkel och sedan direkt trippel. Då hade jag ägglossning efter 9 dagar från att jag började med trippelkuren. Men enkeldosen jag tog innan kanske pushade på det. Ska ju till gyn för VUL imorgon så jag får ju reda på då om något hänt och när jag i så fall får min ägglossning. Bara nyfiken på era erfarenheter. :) tycker jag känt av lite idag så är det som förra gången så kommer jag ha ägglossning på lördag. Men man kan ju aldrig veta. Får se imorgon. :D

Första omgången hade jag ÄL på CD 21 och denna gången CD 16, men då tog jag ovitrelle. Jag tycker CD21 känns lite långt med tanke på att jag på CD 13 hade en äggblåsa på 17 mm? 

Vad spännande med VUL imrn :D du får uppdatera oss hur det går! 
  • MariaLilli
    lilagrodautanben skrev 2019-02-25 14:57:41 följande:

Dagens :)

Grattis!! Vad roligt :D Jag fick också gravid 1-2 veckor igår ÄL +12. Vågar knappt tro att det är sant. 
Svar på tråden Gravid med Letrozol