• Mangoodream

Vi som genomgår ivf

Hej, jag är 43 år och har sedan tidigare två barn på 19 och 20 år. Jag och min sambo har börjar vår första ivf. Vi tar sprutor och snart dags för äggplock. Skulle vara kul att komma i kontakt med andra i samma situation som vill bolla tankar och erfarenheter. Har inte många kompisar som ska ha barn och om allt går bra så kommer vi i den här tråden bli föräldrar. Jag hoppas det blir ett härligt gäng som kan stötta vara dra.

• Svar på tråden Vi som genomgår ivf
  • Mangoodream
    sast skrev 2018-10-11 10:59:29 följande:

Tack! Det blev sju ägg varav fem har befruktats och vi har en tid för återföring på måndag, så nu är det en nervös väntan några dagar! 

Stort grattis!! Så roligt att du fått ett plus, jag håller tummarna för er!!

Hej, testdag idag och väntar att kliniken ringer upp. Har blödning men testat positivt med clearblue digital och vanligt cb. Klinikens test var jättesvagt. Vet inget nu, tidigt missfall just pga blödning. Hoppas kliniken ringer så man vet vad man ska göra. Kul med dina ägg håller tummarna. Kram
  • sast
    Mangoodream skrev 2018-10-11 12:53:06 följande:
    Hej, testdag idag och väntar att kliniken ringer upp. Har blödning men testat positivt med clearblue digital och vanligt cb. Klinikens test var jättesvagt. Vet inget nu, tidigt missfall just pga blödning. Hoppas kliniken ringer så man vet vad man ska göra. Kul med dina ägg håller tummarna. Kram
    Hur har det gått för dig?
  • Mangoodream
    sast skrev 2018-10-13 11:25:37 följande:

Hur har det gått för dig?

Började blöda lite till igår och när jag tog cb digital var det negativt. Så vi har haft en sk kemisk graviditet. Nu huvudvärk och väldigt trött. Vårt första försök. Nu vill jag helst ta äggdonation och slippa alla ingrepp. Har två barn sedan tidigare och jag tänker inte att de inte skulle vara mina barn. Min kille vill att vi gör de två sista försöken - vi har köpt trepanera. 79.000:-. Hur går det för dig.
  • Mangoodream
    sast skrev 2018-10-09 08:58:25 följande:

Jag är 42 år, min man tio år yngre och han har inga barn. Jag har fyra barn sen ett tidigare äktenskap och de är mellan 9 till 18 år. Vi har försökt få barn i drygt två år men haft fem missfall. Nu gör vi vårt första och enda försök med ivf, igår tog jag ägglossningssprutan och i morgon är det äggplock. Känns riktigt nervöst just nu, inte för ingreppet eller så utan just att vi kör ett enda försök och hur stor kan chansen vara... 

Jag jobbar alltså med motivationen just nu, känns ju dumt att tappa hoppet innan det ens har hänt nåt 

Ja man pendlar mellan olika sinnesstämningar. Bara att hoppa upp på hästen och göra om allt igen. Min kille är helt emot äggdonation så om det inte fungerar med ivf i Sverige kommer vi åka till Riga och göra pgd. Då tar de alla kromsomtester och kön och sätter tillbaka friska embryon. De som är problemet med vår ålder att många ägg kan vara defekta med olika kromosomfel att de inte fortsätter dela sig och blir tidiga missfall. Varför frös man inte in ägg tidigare:(. Vi ska på nytt läkarbesök och planera in nästa omgång och dosering av sprutor. Fick 300 Gonal - f förra gången till en början som vi ökade till 375 på slutet. Fick 4 ägg och tre befruktade. Skulle vara skönt om man kunde få till frysen och blastocyst. Kram
  • Litenkotte

Hej på er! Ser att ni ligger lite före mig i processen... Jag fick Lutinus vid första besöket och skulle köra detta den här cykeln utifall någon skulle hända naturligt så kanske det kunde hjälpa. Vår utredning visade inga fel, oförklarlig barnlöshet helt enkelt och jag hade två stora äggblåsor och nära ägglossning när vi gjorde första VUL. Både blodprov och VUL visade stor äggreserv. Är nu 5 dagar över mensen. Har varit bortrest från min sambo, så har inte gjort något gravtest än (gjorde två dagar innan beräknad mens, men då visade det negativt) Jag brukar vara punktlig på dagen vanligtvis, men har nu läst att Lutinus kan förskjuta mensen, så det är nog det detta beror på. Om något under inte skett. Få väl svaret ikväll när jag testar igen ???? Så troligen blir det att sätta igång med nässpray dag 21 i denna cykel och sedan gå genom hela processen. Hur mår ni? Hur går det för er?

• Litenkotte
    Mangoodream skrev 2018-10-13 12:02:14 följande:
    Började blöda lite till igår och när jag tog cb digital var det negativt. Så vi har haft en sk kemisk graviditet. Nu huvudvärk och väldigt trött. Vårt första försök. Nu vill jag helst ta äggdonation och slippa alla ingrepp. Har två barn sedan tidigare och jag tänker inte att de inte skulle vara mina barn. Min kille vill att vi gör de två sista försöken - vi har köpt trepanera. 79.000:-. Hur går det för dig.
    Så trist att höra.... Håller tummarna att allt funkar bra vid nästa försök, hur ni än går vidare. Har ni alltså fått köpa tre gånger paket? Lite nyfiken bara, för jag fick veta att när jag är 43 får jag bara köpa engångsförsök... Du gick i Sthlm, eller hur var det? Har de andra regler i Umeå tro? Förvirrad. 
  • Litenkotte
    sast skrev 2018-10-11 10:59:29 följande:
    Tack! Det blev sju ägg varav fem har befruktats och vi har en tid för återföring på måndag, så nu är det en nervös väntan några dagar! 

Stort grattis!! Så roligt att du fått ett plus, jag håller tummarna för er!!
    Så spännande. Hoppas att det går bra för er idag. Håller alla tummar!
  • Mangoodream
    Litenkotte skrev 2018-10-15 09:13:36 följande:

Så trist att höra.... Håller tummarna att allt funkar bra vid nästa försök, hur ni än går vidare. Har ni alltså fått köpa tre gånger paket? Lite nyfiken bara, för jag fick veta att när jag är 43 får jag bara köpa engångsförsök... Du gick i Sthlm, eller hur var det? Har de andra regler i Umeå tro? Förvirrad. 

Eftersom jag har två barn sedan tidigare och bra värden och äggreserv fick vi trepack. Det kändes skönt. Vi kör korta programmet och börjar vårt andra försök när jag får mens i början av november. Hur går det för er?
  • Litenkotte
    Mangoodream skrev 2018-10-15 22:16:55 följande:
    Eftersom jag har två barn sedan tidigare och bra värden och äggreserv fick vi trepack. Det kändes skönt. Vi kör korta programmet och börjar vårt andra försök när jag får mens i början av november. Hur går det för er?
    Fick mensen idag... Väntar på att de ska ringa upp. Vår läkare rekommenderade långa programmet. Bara erbjuden ett försök min stora äggreserv till trots. Så om 21 dagar börjar jag med nässpray... Bra att veta att ni blev erbjuda tre försök, ska fråga varför man gör olika. Vilken klinik går ni till?
  • sast
    Mangoodream skrev 2018-10-14 12:57:21 följande:
    Ja man pendlar mellan olika sinnesstämningar. Bara att hoppa upp på hästen och göra om allt igen. Min kille är helt emot äggdonation så om det inte fungerar med ivf i Sverige kommer vi åka till Riga och göra pgd. Då tar de alla kromsomtester och kön och sätter tillbaka friska embryon. De som är problemet med vår ålder att många ägg kan vara defekta med olika kromosomfel att de inte fortsätter dela sig och blir tidiga missfall. Varför frös man inte in ägg tidigare:(. Vi ska på nytt läkarbesök och planera in nästa omgång och dosering av sprutor. Fick 300 Gonal - f förra gången till en början som vi ökade till 375 på slutet. Fick 4 ägg och tre befruktade. Skulle vara skönt om man kunde få till frysen och blastocyst. Kram
    Så tråkigt att det inte gick vägen denna gång!

Vi fick ut sju ägg i onsdags förra veckan, fem blev befruktade och en blastocyst blev insatt igår, då hade de fryst en blastocyst och skulle vänta tills idag med att frysa de sista tre. 
    Jag tycker det är helt vedervärdigt att gå och vänta och känna efter hela tiden, kan inte koncentrera mig på någonting annat...
    Ska testa och meddela kliniken 31/10, känns som år tills dess, har ju dessutom fem missfall bakom mig så jag väntar väl egentligen mest på en blödning :(
Svar på tråden Vi som genomgår ivf