• Elis73

Är "Unsubscribe" båg???

På min jobbmail får jag sjukt många mail (reklam, erbjudanden och annat). Inte bluff och båg - utan från riktiga företag som är seriösa (mer eller mindre). Bestämde mig i helgen att konsekvent avprenumerera allt som inte är 100% intressant. Har säker avprenumererat 30-60 mail - men tycker att trafiken till min mail har ÖKAT. Är det en slump, eller bekräftar mitt mail bara att jag lever och företaget sprider till andra utskick att jag är en aktiv adress?

• Svar på tråden Är "Unsubscribe" båg???
  • Elis73

Tack för input! Detta med att samma företag har flera utskick, som nu hamnar i inkorg istället för skräpkorg låter vettigt. Är jag envis nog så borde eländet försvinna. 

Och JA, tyvärr har jag använt jobbmailen privat, och eftersom jag jobbat på samma ställe i 100 år så ackumuleras bara mailskörden. Men 80% av reklamen är kopplat till min jobbbefattning.

Och jag har bara hunnit avprenumerera 30-60 utskick - återstår minst lika många till att unsubscriba. Och då låter jag kanske 10-30 reklamutskick vara kvar (för att de intresserar mig). Sedan tillkommer jobbmailen med ca 50 per dag..

Innan mitt projekt började så fick jag alltså ca 150 mail om dagen. Lätt att missa något viktigt i det flödet. Därav att jag tagit mig i kragen!!

Svar på tråden Är "Unsubscribe" båg???