• vcent

    Hjälp mig sluta röka

    Tjofräs!

    Det är så att jag försöker börja snusa, har rökt sedan jag var i högstadieålder men har länge velat bli kvitt denna dåliga rök. Å jag tycker sånna här ?sluta rökaproduker? är väldigt dyra. Så bestämmde mig för snus.

    Jag gick å köpte mig en dosa mintsnus eftersom jag tänkte att mintsmaken kommer jag ju inte ha problem att blrja med. Tog en prilla.... men efter ett par minuter (kanske 5) så blev jag vääääldigt yr och illamående.. antar att det är nikotinet????.

    Men iaf... hade ju köpt några ?vanlig? storlek. Så det blev ju mycket nikotin på en gång.

    Så jag gick å köpte ett par ?dry white mini? men mintsmak och lakritssmak, jättegoda och jag klarade av att snusa dom och har nu varit nästan rökfri i tre månader (har blivit ett par cigg i veckan)

    Men... nu kommer grejen... det är aningen dyrt med dessa. Och jag kommer ju snart tröttna på smaken om jag bara använder dessa.

    Snuset innehåller 15mg/g nikotin och varje påse är på 0,3g... borde väll bli ungefär 4mg per påse?

    Jag brukar ha dom innen ungefär en halvtimme åt gången tills jag ändån känner mig nöjd. Sen kanske det går 1 timme å jag tar en ny.

    Men... jag skulle vilja hitta nån ny snus som funkar å kan variera mitt snusande lite. Men jag vet inte om jag kan hitta nån som blir så ?svag? att jag inte blir yr. Något tips?

    Eller ska jag försöka lära mig med ?vanliga? som är starkare? Tar det lång tid innan man får bort yrslen?

    Snuset ska ju helst vara ?billigt? också.

    Skriv gärna något tips. Men INGA ?börja inte snusa?-kommentarer. Snus är mycket ?hälsosammare? är rökning å jag vill absolut inte fortsätta röka, att bara sluta tvärt dunkar inte för mig för då kommer jag bli instängd på nått dårhus tillslut

  • Svar på tråden Hjälp mig sluta röka
  • Anonym (S)

    Illamående och yrsel är vanligt när man är ovan snus, även om man rökt innan. Det försvinner! General white är min trogne tjänare här i livet. Slutade röka i gymnasiet för jag tröttnade på att rasterna försvann när man stod ute och blossade. Dock är general rätt dyrt men annars kan du köpa skitsnus som kronan och granit. Smakar piss men inte lika dyrt

  • vcent
    Anonym (S) skrev 2018-09-19 21:35:07 följande:

    Illamående och yrsel är vanligt när man är ovan snus, även om man rökt innan. Det försvinner! General white är min trogne tjänare här i livet. Slutade röka i gymnasiet för jag tröttnade på att rasterna försvann när man stod ute och blossade. Dock är general rätt dyrt men annars kan du köpa skitsnus som kronan och granit. Smakar piss men inte lika dyrt


    Har smakat general, ettan, kronan och kaliber. Inget fel på smaken, bara att dom blir starka för den ovane. Har sett att general vit finns som mini... men det är ju svindyrt för dom. Hade önskat ettan vit funnits som mini, älskade smaken från ettan men klarade verkligen inte nikotinhalten.

    Btw så reseachrade jag lite till å har nu beställt hem Kapten mini vit café, tror det finns en risk att den blir ?för svag? istället. Verkade nämnligen vara svagare än catch dry white mini
  • Emmished

    Tjoflöjt!!

    Folks erfarenheter från att sluta röka genom att börja snusa är väldigt olika. Många byter bara helt enkelt ut cciggen mot prillan - vilket iofs är klart bättre eftersom snus inte orsakar lungcancer osv. Men beroendet finns ju kvar då.

    Jag hittade den här artikeln vilket var en rolig samman ställning av folks egna erfarenheter Skrattande https://se.treated.com/blogg/sluta-roeka-genom-att-boerja-snusa

    Men i slutet av dagen e det nikotinet som orsakar beroendet så om för att överkomma beroendet behöver du fasa ut alla nikotin produkter vare sig snus eller cigg. Och det kommer orsaka abstinens besvär men det är ju helt klart värt det - både för hälsan och för ekonomin.

    Lycka till!

Svar på tråden Hjälp mig sluta röka