• Anonym (Förstörd)

Vill ha tillbaka ex, hjälp!

Hej, det är så att min tjej gjorde slut med mig i Torsdags förra veckan. Vi var tillsammans i lite mer än ett år. Hon är det bästa som någonsin har hänt mig och vi har aldrig bråkat eller liknande. Vi har varit på några resor och haft det underbart.

Men i onsdags ändrades allt, jag frågade om hon tyckte om mig längre för hon ville inte pussas o kramas osv lika mycket som förut. Hon svarade att hon inte var kär i mig längre men att hon älskade mig jättemycket. Hon sa åt mig att jag skulle höra av mig när jag mådde bättre så att vi kunde vara vänner. Har inte haft någon kontakt sen dess men jag vet inte om vi kan vara vänner eftersom att jag fortfarande är kär i henne.

Vad ska jag göra för att få tillbaka henne? Snälla säg INTE att jag ska släppa henne o sörja osv osv för jag är verkligen villig att kämpa för den här kvinnan. Hur lång tid det än tar och det får kräva vad som helst, bara vi hittar tillbaka till varann igen. Snälla ge mig tips!

• Svar på tråden Vill ha tillbaka ex, hjälp!
  • Anonym (T)

Var som en man, ta en kall dusch, skaka av dig och gå vidare.

• Anonym (G)

Samma situation

Hakar på!!

• Anonym (123)
    Anonym (Förstörd) skrev 2018-09-19 19:15:50 följande:

Snälla säg INTE att jag ska släppa henne o sörja osv osv för jag är verkligen villig att kämpa för den här kvinnan. 

Det är väl skitsamma om du är villig att kämpa om inte hon är det. Låter som du kommer bli ett jobbigt ex
  • Anonym (Sara)

Det enda du kan göra som jag ser det är att ta kontakt och tala om hur du känner. Sedan är det tyvärr bara att se vad hon säger. Vill hon inte vara med dig så är det tyvärr bara att acceptera. Men absolut att det kan vara värt att verkligen berätta om sina känslor så gör ett försök. Försök att visa att du menar allvar utan att bli klängig och ovärdig så att säga. Du kan gott säga att du känner starkt men självklart respekterar om hon inte känner detsamma. Dina känslor har du ändå. Sånt är attraktivt!

Sedan råder jag dig att backa. Skulle ni senare stöta på varann ska du vara trevlig och fin, för ibland händer det ju att man får upp ögonen för varandra långt senare! Men absolut inget tjatande!

• Anonym (Förstörd)
    Anonym (Sara) skrev 2018-09-19 19:29:25 följande:

Det enda du kan göra som jag ser det är att ta kontakt och tala om hur du känner. Sedan är det tyvärr bara att se vad hon säger. Vill hon inte vara med dig så är det tyvärr bara att acceptera. Men absolut att det kan vara värt att verkligen berätta om sina känslor så gör ett försök. Försök att visa att du menar allvar utan att bli klängig och ovärdig så att säga. Du kan gott säga att du känner starkt men självklart respekterar om hon inte känner detsamma. Dina känslor har du ändå. Sånt är attraktivt!

Sedan råder jag dig att backa. Skulle ni senare stöta på varann ska du vara trevlig och fin, för ibland händer det ju att man får upp ögonen för varandra långt senare! Men absolut inget tjatande!

Ska jag vänta med att ta kontakten eller ska jag bara säga det direkt o hoppas på det bästa?
  • Anonym (Sara)

Det påverkar nog inte så jättemycket om du gör det nu eller sen. Viktigare att framföra det med värdighet och stil liksom. Så tänk igenom hur du vill göra och så bara gör det. Som sagt, hon är nog tyvärr rätt så säker på vad hon känner oavsett vad du gör. Men en liten chans kan ju finnas.

• Anonym (G)

Jag struntar i om chansen är en på 100. Tänker aldrig sluta hoppas på hon och jag igen

Sen får det låta hur patetisk som helst

• Anonym (Sara)
    Anonym (G) skrev 2018-09-19 19:55:23 följande:

Jag struntar i om chansen är en på 100. Tänker aldrig sluta hoppas på hon och jag igen

Sen får det låta hur patetisk som helst

:) hoppas är väl inte patetiskt. Så länge man inte tjatar och blir jobbig för den andra kan ju ingen hindra ens känslor och längtan.
  • Godisbuske

Det du skall göra är att kontakta henne 1 gång för att säga: Jag kan inte acceptera att vara vänner. Jag älskar dig och vill ha dig. Att vara vänner gör det svårt då. Om du en dag ändrar dig, så hör av dig.  Sedan kontaktar du inte henne ALLS någon mer gång. Om hon kontaktar dig för what ever.. ja för allt som inte innebär det du vill. Så säger du samma sak. Du skall aldrig kontakta henne.

Kanske hon sträcker ut en hand en dag, eller inte. Undertiden så slickar du såren, börjar dejta, leva.  Något du gjorde eller hur du uppförde dig i förhållandet, fick henne att tappa attraktion för dig. Försök tänka igenom var och hur det började gå fel. Oftast missar vi killar totalt de små signalerna som fanns där, fram tills dom släpper bomben. Och vi står där och fattar nada. 

Kryp inte för henne, va inte needy. Va tyst. Kanske hennes attraktion växer igen om hon får sakna dig, lite emotionella band har hon i sig, då ni ändå varit tillsammans ett tag.

Va manlig, inte kvinnlig. 

Stay strong

• Anonym (Hm)
    Anonym (Sara) skrev 2018-09-19 19:29:25 följande:
    Håller med
Svar på tråden Vill ha tillbaka ex, hjälp!