Inlägg från: Anonym (Masken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Masken)

Springmask-panik

Ring vc imorgon och be att få Vermox, men behandla bara om du sett maskar, det kan klia i rumpan av andra skäl. Om ni hittar maskar så byt lakan, handdukar och underkläder och pyjamas helst varje dag under behandlingstiden. Tvätta rumpor varje morgon och håll naglarna korta. Noggrann handhygien så klart.

Städa noga i badrum och sovrum, tvätta gosedjur, filtar, prydnadskuddar etc. upprepa nga gånger under behandlingstiden. Övriga hemmet städar du noga en gång, håll sen efter med dammsugaren.

Springmask är äckligt och meckigt, men det brukar gå att få bukt med.

• Anonym (Masken)
    TopG skrev 2018-09-19 20:17:29 följande:

Har kollat men ser inngenting. Men det känns så jobbigt. Tänk om han har även om det inte syns o så får man ingen medicin? Aaah!!! Vad ska man göra?? Har städat o tvättar allt just nu ändå.

Brukar!?!?! Haha säg att det alltid går ;P usch. Det kryper i kroppen av bara tanken!

Vi har blivit av med det, men barnen har bli it återsmittade i omgångar. Första vändan städade jag hysteriskt, tvättade allt om och om igen och tvättade händer tills de var röda och nariga. Sen blev jag lite mer chill, nu kör jag städning enligt ovan och medicinerar. Man kan ta en extra omgång tabletter om man vill, det brukar vi göra med de receptfria. Alltså ta tabletter, vänta två veckor, ta igen, vänta två veckor till och ta en tredje gång.

Testa och lysa med en ficklampa i rumpan, de kommer ofta ut kvälls och nattetid, äckelkrypen.
Svar på tråden Springmask-panik