• TL12

Manipulativ pojkvän?

Han vill helt klart kontrollera dig

Känna makt

Skaffa barn? Mm då har dig fast tror han ...

Om ni skaffar barn. Att du blir ännu mer beroende av honom å det är lika med ännu mer makt å kontroll för honom.

• TL12
    Katten22 skrev 2018-09-20 07:45:13 följande:

Exakt så sa en bekant till mig, att skaffar vi barn har han mig fast.

Men känner man ens någon kärlek när man beter sig så? Hur klarar han av att inte vilja kontakta mig o så? Eller är det så de personerna funkar med? Då han vet att jag kommer höra av mig. För jag får ju uppfattningen om att han inte alls tycker om mig o ser då inte varför han skulle kontrollera mig så.

Handlar nog inte då mycket om kärlek för hans del ..så länge han känner att har kontrollen å får dig dit han vill så känner han sig nöjd med att ha makten. Han har förmodligen inte mycket empati ..för andra eller dig ...allt ska ske på hans villkor om han ska må bra.

Narcisstisk personlighet och manipulation verkar vara dragen på din pojkvän.

En del människor med de dragen i sig kan utvecklas till aggressivitet å frustration om de inte lyckas styra sina offer dit de vill.
  • TL12
    Katten22 skrev 2018-09-20 23:31:13 följande:

Hur reagerar en sådan person om det är jag som väljer att lämna? Kan ju inte tro att han på några sätt skulle tycka det vsr okej att bli lämnad!

• TL12
    TL12 skrev 2018-09-28 22:48:12 följande:

[/quote]

[quote=79095813][quote-nick]TL12 skrev 2018-09-28 22:48:12 följande:[/quote-nick]

Det vet inte jag hur han reagerar ...du känner honom bäst. Men kan ju vara bra o ta upp diskutionen en vardag ...och kanske inte en fre el lö kväll ......
Svar på tråden Manipulativ pojkvän?