Färga håret på barn
Min dotter är snart 5 år och vill delvis färga sitt hår rött eller rosa. Finns det hårfärg för barn att färga själv eller är det frisörbesök som gäller?
Min dotter är snart 5 år och vill delvis färga sitt hår rött eller rosa. Finns det hårfärg för barn att färga själv eller är det frisörbesök som gäller?
Vanlig hårfärg på sprayburk? Tvättas bort i nästa dusch.
Testa med rosa sprayfärg och se om hon gillar det och vill behålla. Vill hon ha det oftare så finns det veganska toningar som man kan blanda ut med balsam för att få en fin ljusrosa färg som lätt tvättas ur. Men då krävs det att hon har ljusblont hår. Har hon mörkt hår skulle jag ha använt spray som sagt, så man slipper bleka.. :)
Min dotter på 6 år har fått använt rosa färgbomb . Går ur efter några tvättar:)
Prova Maria Nilas färgbomb. Är vegansk och mild och tvättas ur :)
Jag har ett märke som är röbetsbaserat Inte så farligt med andra ord, jag köpte det hos frisören.
Dock så bör man kanske börja med sånt som är lättare att tvätta ur för barn. Det finns ju färgat vax som man borstar in i håret och som sedan tvättas bort vid första tvätt. Fördelen med det är att det blir tydlig färg även om man inte bleker. De flesta andra färger kräver att man bleker för att det skall ta ordentligt...
Tack för tipsen!