• Anonym (Bittramamman)

Han har allt jag har inget

Separerade för 4 år sen när dottern var 2.

Var ett gemensamt beslut, båda började i uppförsbacke och kämpade med små trånga lägenheter, omställning ekonomiskt mm. Men sen träffade han en tjej, fick ett bättre jobb och drog iväg medans jag är kvar på samma stadie som ett halvår efter separationen, har fastnat och börjat bli bitter.

Jag bor i en liten dyr tvåa, har en skruttig bil och låg lön inom vården, pluggat till det dessutom så har csn lån.

Är överviktig, håret har börjat bli grått. Har inte ens legat sen efter separationen. Närmar mig 35.

Han har en fin bostadsrätt, ny kombi. Den nya kvinnan är smal och blond. 7 år yngre än mig och tjänar mer än vad jag någonsin kan drömma om. Han är också snygg, ser 10 år yngre ut än vad han är.. ser de rätt ofta och de ser så lyckliga ut. Han var alltid så sur när han var med mig.

Vår dotter är dessutom mer lik pappan och hans nya. Ingen skulle tro att det var mitt barn om vi var samlade allihopa.

Jag känner mig som en looser, vet att de ser mig som en. De skrattar säkert åt mig :(

Har varit så kontrollerande och orättvis att de försökt klippa så mkt kontakt som möjligt, så det känns också hemskt. Kan inte ens ha en bra relation med de liksom..

Behövde bara skriva av mig om min bitterhet. Är det fler som har det såhär? Eller har känt så?

Pratar gärna med någon!

Någon som lyckats vända det och bli lycklig? Hur slutar jag jämföra?

• Svar på tråden Han har allt jag har inget
  • Anonya

Oj, blev fel. Skulle bara citera stycket i slutet som börjar med "Har varit så kontrollerande".

• Anonym (Man 47)

Ändra ditt focus ..efter så lång tid måste du bara släppa honom å hans liv. De tankarna du har om dem kommer bara dra ner dig ännu mera och få dig att må ännu sämre.

Det måste finnas något som du känner att du mår bra av ... lägg ditt focus där ....bestäm dig bara och gör det. När du väl kommit en bit på väg på din inre resa så blir det bättre ...dina tankar blir bättre. Stanna inte kvar i skiten utan res på dig å försök gå vidare ....du är bra och du kommer bli ännu bättre.

Du måste börja med dig själv att tänka annorlunda å göra det ...för att komma framåt.

När du väl kommit ett steg så kommer det flera steg av bara farten.

Finns inget facit ......på allt ...det är din vilja och inställning å dina tankar dom styr dig.

Ta ett beslut och kör .......det går om du vill själv.

• Johnnyorange

Det handlar om att våga ta sig ur sin comfort zone för att förbättra sig själv och sitt liv. Jag vet vad jag talar om. Jag var också mycket olycklig innan och skyllde på andra för min olycka. Men den gamla klyschan "man är sin egen lyckas smed" stämmer.

• Anonym (A)
    Anonym (Kim) skrev 2018-09-22 19:27:49 följande:
    Gå in på Coco panda och beställ Cocoa Brown brun utan sol. En rosa flaska, köp med en handske oxå. Blir snygg färg och dessutom billig med fri frakt.
    Leta upp en bra foundation, lite rouge, mascara och läppglans. Smink kan göra underverk! Gå till tex Åhléns så hjälper dom dig. Det finns billiga märken som är toppen!
    Skippa bussen och cykla/gå åtminstone så länge det är höst. Du går kanske inte ner i vikt men du kommer känna dig lättare och piggare :)
    Bra tips.
  • Anonym (Bittramamman)

Flera har undrar hur det kunde bli så, ska försöka svara

Tjock var jag innan.,. Gråhårig också ;) det kom tidigt på mig. Brydde mig inte, hade ju redan familjen.

Trodde allt skulle bli bra bara jag fick som jag ville med allt. Kämpade mycket med det.

Får inte bestämma längre för de hotade med rätten om vi inte blir mer rättvisa :( .

Första tiden efter separationen var jag inte redo för nånting, sörjde kärnfamiljen, min nya dåliga ekonomi, mitt åldrande, mitt misslyckande.

Sen plugga och jobba extra och dessa bråk så har inte haft tid att bearbeta och släppa riktigt. Eftersom mitt liv stått still.

Inte orkat med att plugga, jobba och ta hand om barnet och mig själv. Så ?mig själv? fick stå åt sidan där kände jag.

Blev så många käftsmällar

1 han träffar en ny

2 köper fin bostad

3 fin bil

Väntar på nästa grej nu, typ barn eller nått. Vet inte hur jag kommer reagera på att dottern får syskon som jag inte är mamma till...

Men ska försöka bli bättre på att leva mitt eget liv så kanske det blir lättare :)

Börjar med yttre småsaker så kanske resten kommer...

• Anonym (Allt ordnar sig)

Du är ju bara 35 år men som verkar tro att du är en gammal tant. ???? Herregud du har ju alla möjligheter i världen. Är du inte nöjd med din vikt, gå ner i vikt. Är du inte möjd med håret, färga det. Du är fri och står i ett vägskäl. Vill du byta bostad, satsa på det då.

Börja nätdejta eller nåt så du får känna dig som en levande kvinna igen.

Allt går över med tiden, jämför dig inte. Du kommer få det bra om du istället börja satsa på dig själv.

• Anonym (Kim)

Om inte den nya tjejen har barn så kan du redan nu ställa in dig på att det kommer att komma.

Det kommer bli tufft den dagen men om du förberett dig lite mentalt så kommer inte smällen bli lika hård den dagen.

Jag har varit med om det oxå och visst känns det bittert! Att barnet har ett syskon dom äääälskar men som jag inte är mamma till.

Mina barn älskar dock sin lillasyster mer än något annat och jag, exet och hans nya har en väldigt bra relation till varandra vilket underlättar enormt för våra barn.

• Anonym (Kim)

Om inte den nya tjejen har barn så kan du redan nu ställa in dig på att det kommer att komma.

Det kommer bli tufft den dagen men om du förberett dig lite mentalt så kommer inte smällen bli lika hård den dagen.

Jag har varit med om det oxå och visst känns det bittert! Att barnet har ett syskon dom äääälskar men som jag inte är mamma till.

Mina barn älskar dock sin lillasyster mer än något annat och jag, exet och hans nya har en väldigt bra relation till varandra vilket underlättar enormt för våra barn.

• Anonym (Allt ordnar sig)

Du är ju bara 35 år men som verkar tro att du är en gammal tant. ???? Herregud du har ju alla möjligheter i världen. Är du inte nöjd med din vikt, gå ner i vikt. Är du inte möjd med håret, färga det. Du är fri och står i ett vägskäl. Vill du byta bostad, satsa på det då.

Börja nätdejta eller nåt så du får känna dig som en levande kvinna igen.

Allt går över med tiden, jämför dig inte. Du kommer få det bra om du istället börja satsa på dig själv.

• Anonym (Bittramamman)

Hej! Tanten här igen!

Gått ner lite i vikt, syns inte direkt men jag känner mig allmänt gladare nu också. Trivs jättebra på mitt jobb, jag har faktiskt kunnat spara lite ibland!

Jag har försökt vara trevlig mot exets nya vid de tillfällen vi setts men hon bjuder inte direkt in till kontakt. Hon är artig bara eller smiter undan.

Dottern kom hem för några veckor sen och berättade att pappa ska gifta sig, ingen har sagt något till mig. Borde jag säga något när jag träffar honom? Dottern kanske hittar på/missuppfattat? De hade inte ringar sist jag såg de men det känns som en stor grej man bör informera den andra föräldern om? Eller tänker jag fel?

Svar på tråden Han har allt jag har inget