-
Har bim idag och testade imorse med morgonurin med cb digital, men det var negativt. Känns som att hoppet är ute, har ju läst att testet ska vara "väldigt tillförlitligt" på dagen för förväntad mens, särskilt med morgonurin, men har samtidigt läst att många inte får plus förrän flera dagar efter bim. Vad stämmer egentligen? Blir ju galet förvirrad av att alla verkar säga vitt skilda saker.Under den senaste veckan har mina bröst växt till en storlek enormt mycket (!) större än normalt. Folk på jobbet har bokstavligen stirrat misstänksamt på mina bröst hela veckan. Har också haft molande värk från och till i magen (som dessutom är svullen) från ca 3-4 dagar efter äl. Mensvärk brukar jag inte få förrän dagen innan mens. Fick en rosa/orange flytning för ca 2 dagar sedan, vilket också känns ovanligt. Blir akut kissnödig mer jämnare mellanrum än förut och är otroligt gasig i magen. Har haft huvudvärk i princip konstant. Sist men inte minst så har jag ju inte fått mens idag. Låter det inte som gravidsymptom? Allt detta gör ju att det känns extra förvirrande när man får ett stort, lysande "INTE GRAVID" på testet.När fick ni positivt? Innan eller efter eller på bim?
-
Svar på tråden Enorma gravidsymptom men inget plus?! När (innan/efter bim) fick ni positivt?
-
Med cb digital kan man testa 4 dagar innan mens. Så antingen är du inte gravid eller så hade du äl senare än du trott. Jag fick gravsymptom alla de gånger jag intr var gravid och när jag väl blev gravid kände jag inte av nånting. Kroppen är bra märklig! Vänta några dagar och har inte mensen kommit på typ onsdag så testa igen
-
Tack för ditt svar! Fattar ju att man kan "inbilla sig" symptom, men dessa kom ju utan att jag direkt gick och tänkte på att bli gravid. Och kan brösten verkligen växa till i princip dubbel storlek av någon annan anledning? Har inte gått upp i vikt i övrigt, snarare ner. Fick du plus innan eller efter bim?
-
Tack för ditt svar! Fattar ju att man kan "inbilla sig" symptom, men dessa kom ju utan att jag direkt gick och tänkte på att bli gravid. Och kan brösten verkligen växa till i princip dubbel storlek av någon annan anledning? Har inte gått upp i vikt i övrigt, snarare ner. Fick du plus innan eller efter bim?Anonym (S) skrev 2018-09-22 18:10:04 följande:
Med cb digital kan man testa 4 dagar innan mens. Så antingen är du inte gravid eller så hade du äl senare än du trott. Jag fick gravsymptom alla de gånger jag intr var gravid och när jag väl blev gravid kände jag inte av nånting. Kroppen är bra märklig! Vänta några dagar och har inte mensen kommit på typ onsdag så testa igen
-
Hej! Den enda skillnaden jag hade vid graviditet var att mina bröst började ömma/växte 9 dagar innan beräknad mens, istället för 7 dagar innan. Molverk etc. kände jag inte. Snarare att många pms symptom uteblev, och jag var mer harmonisk än vanligt. Inget extra kissande förrän i slutet av graviditeten. Morgon urinen har även kunnat visa plus tidigare än beräknad mens ( 2-3 dagar innan).
Hoppas du får ditt plus snart. -
Ja brösten kan ju förändras innan man får mens men ja, märkligt om det aldrig varit så innan. Jag plussade väldigt svagt på bim-3. Tog ett digital dagen efter som visade gravid 1-2 veckorjoslundberg skrev 2018-09-22 18:34:05 följande:
Tack för ditt svar! Fattar ju att man kan "inbilla sig" symptom, men dessa kom ju utan att jag direkt gick och tänkte på att bli gravid. Och kan brösten verkligen växa till i princip dubbel storlek av någon annan anledning? Har inte gått upp i vikt i övrigt, snarare ner. Fick du plus innan eller efter bim?