• Aniiee

Helt åt helvete

Nr 1: Släng ut sambon

Nr 2a: Prata med de ekonomiska rågivarna i din kommun. 

Nr 3a: Gör, med deras hjälp, upp en plan. Om ekonomin inte räcker ens på längre sikt så hjälper de dig att ansöka om skuldsanering.

Nr 2b: Ta itu med det själv. Alla papper på bordet, plus papper, penna, excel (eller gratisversion) och en massa kaffe och lite jävlar anamma.

Nr 3b: Hojta till om du kör fast.

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Aniiee
    mli01 skrev 2018-09-22 22:42:03 följande:

Skuldsanering .. får man äga en bostad då? För vi bor i ett hus . Vi köpte huset för 2 år sedan . Mycket efter de som ekonomin rasade då de va mycket fusk med huset .

Vad söker man efter om man ska få hjälp av en ekonom i kommunen ?

Om man får ha hus beror lite på. Skulderna, var ni bor, vad huset är värt, lån på huset, bostadsmarknaden i övrigt där ni bor bla. 

Fusk med huset eller att sombon handlade för lånade pengar? VIlket ska du ha?

googla din kommun + budget- och skuldrådgivare så hittar du säkert. Annars ring till din kommuns växel på måndag och fråga där.
  • Aniiee
    mli01 skrev 2018-09-23 17:08:28 följande:

Svårt att göra mig av med sambon , men kanske lär överväga de .. vi har ett barn tillsammans , och går via ivf för att försöka få tvåan . Huset villl jag ha kvar så länge de går . Just nu är de inget slukhål, de va de när vi flyttade in. Men har åtgärdat de vi behövde , därav dumma lån. Vi kanske har skuld på 1,3 miljoner tillsammans .. vill göra allt för att de ska funka. Kunna betala alla räkningar varje månad , jag har ett jobb 25200kr innan skatt .. jag vet att de är en lång väg å att de inte löser sig på en vecka .. skuldsanering är jag inte super sugen på om de finns annat som man kan lösa de .. bästa är ett banklån med bra ränta , men dom säger tvärnej.. hade vi fått de hade vi kunnat betala varje månad å kunna överleva..

Och sambon? Vad har han för inkomst? Säger du "ingen" så ska han till arbetsförmedlingen måndag morgon och inte komma hem igen förän alla jobb i platsbanken är sökta och han står inskriven i ett arbetsmarknadspolitiskt program.

Det gäller att prioritera era utgifter nu. Sätt dig ner och gör en budget. NU om inte förr.
  • Aniiee
    mli01 skrev 2018-09-24 18:43:19 följande:

Sambon får ut mellan 25-35 tusen i månaden .. beror på om å hur mycket han jobbar extra .. ivf är betald , mamma går in å betalar den. Därför jag vill få ihop de pm de skulle bli barn, att ha ett lån bara .. ska kolla alla lån, har hört av mig till skuldrådgivare i kommunen

Hur fick du ett hopbakslån när du hade skuld hos kronofogden ??

Sätt omedelbart dig och sambon framför tv3play och se 20 avsnitt av lyxfällan!
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2018-09-24 19:06:44 följande:
    Sätt omedelbart dig och sambon framför tv3play och se 20 avsnitt av lyxfällan!
    20 SÄSONGER! Inte avsnitt.
Svar på tråden Helt åt helvete