• Anzil
    Äldre 23 Sep 07:58
    2084 visningar
    12 svar
    12
    2084

    Inte alls trevligt med en man som sysslar sig med kampsport?

    Hej!

    När jag hade en annan fritidsaktivitet, gick samtalet flytande. Även när jag vid en kortare period inte var aktiv i någon klubb/förening så gick även där kontakten relativt trevligt med en dam man nyligen har träffat.

    Men nu när jag börjat med kampsport och talar om det, så tycker jag att det blir lite kyligt.

    Är det något negativt med kampsport, som kvinnorna ogillar? Jag bryr mig EGENTLIGEN inte så jättemycket vad någon tycker om mig, men jag hade givetvis tyckt det var lite tråkigt om det var någon oakttrativ drag eller skrämmande drag att ha en sysselsättning med kampsport. För jag kommer inte lägga va med det.

    Men är det någonting som en kvinna egentligen inte vill att en man skall syssla sig med.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Inte alls trevligt med en man som sysslar sig med kampsport?
  • Mongol­iet
    Äldre 23 Sep 08:21
    #1

    Ja det är klart att det finns vissa generella drag hos dig som kampsportare som är sjukt oattraktivt, samma gäller hundägare osv. Bekymra dig inte. Du ska väl ändå bara träffa en tjej. Några finns det ju som gillar både kampsportare & hundägare osv.

    Vill du öppna upp för fler inviter så kan du skippa sportpratet kanske.

  • Äldre 23 Sep 08:48
    #2

    Jag skulle inte bry mig om du pysslade med kampsport eller löpning eller cross-fit eller vad som.
    Det viktiga är att du gör något med din kropp på din fritid och inte bara sitter på rumpan och spelar tv-spel eller så.

    Vet vilken bra kroppskontroll kampsportare får så det skulle jag inte se som något negativt.
    Skulle jag däremot märka av aggressiva tendenser hos dig så är så klart kampsport inte så värst önskvärt. Hellre terapi i så fall


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 23 Sep 09:22
    #3
    Anzil skrev 2018-09-23 07:58:11 följande:

    Hej!

    När jag hade en annan fritidsaktivitet, gick samtalet flytande. Även när jag vid en kortare period inte var aktiv i någon klubb/förening så gick även där kontakten relativt trevligt med en dam man nyligen har träffat.

    Men nu när jag börjat med kampsport och talar om det, så tycker jag att det blir lite kyligt.

    Är det något negativt med kampsport, som kvinnorna ogillar? Jag bryr mig EGENTLIGEN inte så jättemycket vad någon tycker om mig, men jag hade givetvis tyckt det var lite tråkigt om det var någon oakttrativ drag eller skrämmande drag att ha en sysselsättning med kampsport. För jag kommer inte lägga va med det.

    Men är det någonting som en kvinna egentligen inte vill att en man skall syssla sig med.

    Tack på förhand!


    Alla är olika, en del gillar kampsport andra inte. Du får helt enkelt fråga just den kvinnan vad hon gillar saken (om det är viktig för dig att veta). 

    Personligen har jag kanske fördomar om kampsport men det bygger på vad man ser på tv tex, de här typerna som "the Mauler" och såna- man blir ju fan rädd! 
    Men det finns ju kampsport på så många andra sätt än det. 

    Det finns säkerligen massor av kvinnor som tycker det är en positiv sport att träna och det finns ju även kvinnor som själva utövar kampsport. 
  • elyse
    Äldre 23 Sep 09:26
    #4

    Beror väl på vad man jämför med. Det är tio gånger mer attraktivt med kampsport än datorspel, tycker jag.

  • Äldre 23 Sep 12:28
    #5

    Jag, som tjej, tränar karate och de flesta som tränar på min klubb och är typ 30+ är inte singel. Från dessa, något anekdotiska data, drar jag slutsatsen att det kan inte vara helt avtändande. 

  • Mongol­iet
    Äldre 23 Sep 12:47
    #6
    scanmia skrev 2018-09-23 12:28:46 följande:

    Jag, som tjej, tränar karate och de flesta som tränar på min klubb och är typ 30+ är inte singel. Från dessa, något anekdotiska data, drar jag slutsatsen att det kan inte vara helt avtändande. 


    Inte för alla men det ringer nog en varningsklocka för ca 70 %. Ni gillar hundar också & den kombon är jätteoatraktiv.
  • Glinda från Oz
    Äldre 23 Sep 12:53
    #7
    Mongoliet skrev 2018-09-23 12:47:43 följande:

    Inte för alla men det ringer nog en varningsklocka för ca 70 %. Ni gillar hundar också & den kombon är jätteoatraktiv.


    Varför? Jag har tränat kampsport i flera år och alla är helt normala, många är gifta, har Volvo, villa, och jobbar på kontor. Vanliga Svenssons med andra ord.
  • Mongol­iet
    Äldre 23 Sep 12:59
    #8
    Glinda från Oz skrev 2018-09-23 12:53:25 följande:

    Varför? Jag har tränat kampsport i flera år och alla är helt normala, många är gifta, har Volvo, villa, och jobbar på kontor. Vanliga Svenssons med andra ord.


    Du får fråga ts, han har ju känt av det. Kanske hans dater kan svara bättre än vad jag kan. Just som du säger så är det väl det white-trashiga svennelivet som skrämmer undan hans dater. De blir attraherade av hans yttre men när de träffar honom & han vill snacka kampsport så kanske just den biten kommer fram lite väl mycket i samtalet. Avtändande för många. Jag tränar mycket själv men tycker det är avtändande med tjejer som ska prata träning & mat konstant. Låt det finnas men kanske intressantare med andra ämne.
  • Glinda från Oz
    Äldre 23 Sep 17:01
    #9
    Mongoliet skrev 2018-09-23 12:59:17 följande:

    Du får fråga ts, han har ju känt av det. Kanske hans dater kan svara bättre än vad jag kan. Just som du säger så är det väl det white-trashiga svennelivet som skrämmer undan hans dater. De blir attraherade av hans yttre men när de träffar honom & han vill snacka kampsport så kanske just den biten kommer fram lite väl mycket i samtalet. Avtändande för många. Jag tränar mycket själv men tycker det är avtändande med tjejer som ska prata träning & mat konstant. Låt det finnas men kanske intressantare med andra ämne.


    Varför tycker du 90% av befolkningen är WT? Var har han skrivit att han pratar kampsport konstant?
  • Äldre 23 Sep 17:09
    #10
    +1

    Har aldrig hört att det skulle uppfattas som oattraktivt, och jag tycker själv att det är rätt hett. Kampsportare brukar ha snygga kroppar. 

  • Äldre 23 Sep 17:28
    #11
    freja231 skrev 2018-09-23 17:09:09 följande:

    Har aldrig hört att det skulle uppfattas som oattraktivt, och jag tycker själv att det är rätt hett. Kampsportare brukar ha snygga kroppar. 


    Samma här. 
  • Äldre 23 Sep 18:18
    #12

    Det spelar ingen som helst roll. Tycker snarare att det är attraktiv med en man som tränar kampsport. Har själv tränat karate i flera år när jag var yngre. Man får en otroligt stark och vältränad kropp :)

    Har han dessutom några snygga tatueringar så är det bara ännu läckrare.

Svar på tråden Inte alls trevligt med en man som sysslar sig med kampsport?