• Anonym (Kaffedraken)

    Hen missbrukar kraftigt och är sjuk i huvudet

    Hej jag känner en som missbrukar tabletter ,hen har missbrukat minst 20 år nu och ger sig inte . Allt från öl och sprit till läkemedel och röka och andra konstiga tabletter.

    Hen älskar sina tabletter och tror på dess verkan , vägrar att sluta . Hen är oxå dignoiserad med schizofreni och tror att demoner ska förinta världen och hen ser konstiga saker men tar ej läkemedel mot det , bara tabletter mot ångesten (som hjälper enligt hen) denna person är mycket sadisktisk med, hen älskar att vara spicell och lite bättre än alla andra och hen tror ocå att hen är utvald till nåt större och viktigare än alla andra människor på jorden som uppenbart är rent patetiskt .

    Tabletterna gör det värre för hen , jag sa det en gång och hen blev farligt arg och konstig mot mig och kallad mig för fula ord och var bered att döda för att ha kvar sina tabletter , efter det så lät jag hen va med sina heliga tabletter och demoner och aliens och allt annat som hen ser och hör . Jag är trött på fan skapet och vill inte ses nå mera.

    Känns skönt att få skriva av mig .

  • Svar på tråden Hen missbrukar kraftigt och är sjuk i huvudet
  • Anonym (Kaffedraken)

    Trist.

    En del som missbrukar brukar skylla det på "självmedicinering", men det är bara en dålig ursäkt.

    Snarare skulle jag säga att har man dessa problem borde man verkligen hålla sig undan drogerna, för de gör bara problemen än värre.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Furti skrev 2018-09-23 11:23:40 följande:

    Trist.

    En del som missbrukar brukar skylla det på "självmedicinering", men det är bara en dålig ursäkt.

    Snarare skulle jag säga att har man dessa problem borde man verkligen hålla sig undan drogerna, för de gör bara problemen än värre.


    Enligt alla jag träffat på behandlingar och i beroendevården så ÄR DET SJÄLVMEDICINERING!

    Därav går det inte att "bara sluta", utan det krävs något annat som också fungerar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Furti skrev 2018-09-23 11:23:40 följande:

    Trist.

    En del som missbrukar brukar skylla det på "självmedicinering", men det är bara en dålig ursäkt.

    Snarare skulle jag säga att har man dessa problem borde man verkligen hålla sig undan drogerna, för de gör bara problemen än värre.


    exakt ! Hen blev mera galen utav pillerna och fick för sig massa konstiga saker och såg skit och hörde skit och en gång var tyvär jag där och hen blir rasande för att jag inte såg eller hörde allt det där och sa att det var fel på mig för att jag inte upplevde all det dära och sen sa hen att hen var den utvalde och var bättre en mig . Hel sjukt människa !
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (G) skrev 2018-09-23 11:41:12 följande:

    exakt ! Hen blev mera galen utav pillerna och fick för sig massa konstiga saker och såg skit och hörde skit och en gång var tyvär jag där och hen blir rasande för att jag inte såg eller hörde allt det där och sa att det var fel på mig för att jag inte upplevde all det dära och sen sa hen att hen var den utvalde och var bättre en mig . Hel sjukt människa !


    typisk knarkar attityd
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är väl mest förvånad varför man inte bryter en sådan relation om den pågått i 20år. Det kan mycket väl sluta illa för omgivningen.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (G) skrev 2018-09-23 11:41:12 följande:
    exakt ! Hen blev mera galen utav pillerna och fick för sig massa konstiga saker och såg skit och hörde skit och en gång var tyvär jag där och hen blir rasande för att jag inte såg eller hörde allt det där och sa att det var fel på mig för att jag inte upplevde all det dära och sen sa hen att hen var den utvalde och var bättre en mig . Hel sjukt människa !

    Verkar som en del inte förstår en allvarlig psykisksjukdom ligger i botten.
    Och denna patientgrupp har ofta problem med att få adekvat hjälp för sina problem.
    Och droger blir till en symtom av ens psykiska sjukdom.
    Detta är väldig vanligt, men löser man inte den psykiska sjukdomen, så är det svårt och adressera drogerna.
    Då dessa går i hand i hand alldeles för ofta.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (.) skrev 2018-09-23 12:07:42 följande:

    Är väl mest förvånad varför man inte bryter en sådan relation om den pågått i 20år. Det kan mycket väl sluta illa för omgivningen.


    Inte jag Heller , Hur menar du med att det kan sluta illa för omgivningen?
  • Anonym (Kaffedraken)
    klyban skrev 2018-09-23 12:12:41 följande:

    Verkar som en del inte förstår en allvarlig psykisksjukdom ligger i botten.

    Och denna patientgrupp har ofta problem med att få adekvat hjälp för sina problem.

    Och droger blir till en symtom av ens psykiska sjukdom.

    Detta är väldig vanligt, men löser man inte den psykiska sjukdomen, så är det svårt och adressera drogerna.

    Då dessa går i hand i hand alldeles för ofta.


    Jo det är sant
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (G) skrev 2018-09-23 12:29:08 följande:
    Jo det är sant

    Det gör ju inte situationen enklare för dig dock.
    Men man måste greppa att dessa med alla dessa diagnoser mår väldigt illa.


    Och när det kommer till självmedicinering för en del, så är oftast detta ett val mellan ta livet av sig eller ta droger.
    Och vad man ska föredra, den frågan får man ställa sig själv.
    Det är trots allt allvarliga saker personen har.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Hen missbrukar kraftigt och är sjuk i huvudet