• twizlers

Mens och gravid??

Har försökt bli gravid snart ett år (har tre barn sedan innan), och jag har varje månad innan mens varit mer eller mindre skengravid, bara negativa test... Denna månad fick jag vad jag tror var en nidblödning några dagar efter äl, och har sedan 5 dagar innan BIM haft rejält illamående. Ett illamående jag inte kan jämföra med annat än hur det kändes mina tidiga graviditetet. Är ju rätt bra på att hitta symptom som knappt existerar, men illamåendet är garanterat ingen inbillning...

Hoppades givetvis innerligt på en graviditet, men sen kom mensen 1-2 dagar tidigt (vanligtvis mycket regelbunden). Jag blödde i 4 dagar (är på dag 4 nu och har i princip slutat blöda). Blött mer klarrött blod än det mörka jag vanligtvis har. Blöder vanligtvis 7 dagar.

Jag vill ju hoppas att jag är gravid, för mitt illamående håller fortfarande i sig, plus molvärk, konstant kissnödig och såå hungrig hela tiden... Men å andra sidan har jag ju haft min mens och att lägga ytterligare pengar till de tusentals jag redan bekostat på graviditetstest och ägglossningstest känns bara fånigt. För om jag nu skulle vara gravid är det ju säkert mest troligt ett missfall ändå...

Åh, vet inte vad jag förväntar mig för svar på detta, behövde nog bara skriva av mig lite...

Att skriva av mig mina tankar är oerhört befriande i kampen om att bli gravid, ni hittar mig även på nouw.com/lillafyran

Svar på tråden Mens och gravid??