Student och gravid
Hej!
Nu står jag inför ett dilemma, och vill bara ha lite tips och råd eller tankar om mitt dilemma. Min situation ser ut som följande;
Min sambo och jag har varit tillsammans i 5,5 år, i somras köpte vi hus. Ett jättefint hus som i princip är ny renoverat. Jag studerar Dataekonom och har börjat mitt sista år. Är klar i början av juni. Har under hela min studietid haft min häst(har honom kvar fortfarande) samt jobbat mycket pga det framför allt. Så jag är ganska bra på att rodda min utbildning trots mycket annat. Nu till mitt dilemma; vi vill skaffa barn. Gärna så fort som. Och har planerat att det vore bra att få ganska fort efter utbildningen. Har kollat upp allt vad gäller söka jobb senare till ekonomi, allt det löser sig. Jobb finns det gott om så det ska jag inte behöva oroa mig över bara jag ser till att få min examen. Men min fråga är just, orkar man slutspurten av sin utbildning när man är gravid? Jag är ju lite känd för att orka mycket mer än många andra, och trivas med det, men gravid har jag ju aldrig varit så det är ju svårt att säga hur det känns :) jag har ca 4 kurser kvar + examensarbete. Examensarbete gör man förmodligen mycket hemifrån tänker jag, ingen aning egentligen, men ja. Har ni erfarenhet av detta? Kommer det funka? Jag tänker att jag vill ha barn i slutet av juni/ början av juli helst för då kan jag vänta med jobbsökande tills efter barnet kommit, hinner ju inte ens börja jobba något annars känner jag..
Tack på förhand!