• Hanna1982

Gravid igen 5 veckor efter missfall?

Hej alla!

Den 14 augusti fick jag ett missfall i vecka 8. Allt kom ut av sig själv och det var ett ganska odramatiskt missfall egentligen.

Den 20 augusti visade gravtest fortfarande plus men den 21 augusti var det negativt, och har visat negativt sedan dess.

Nu till det konstiga! Enligt mina beräkningar så skulle min mens dykt upp för 9 dagar sedan, alltså den 15/9. Jag testade gravtest den 14/9 och det visade negativt så jag tänkte att jag snällt får vänta på mensen. Jag testade igen igår och till min stora förvåning så visade clearblue digitala test positivt och 3+!

Jag har testat otaliga gånger på detta dygn och får samma svar varje gång.

Är detta ens möjligt? Jag känner inga direkta gravidsymptom och är väldigt förundrad över detta fenomen. Kan någon hjälpa mig att bringa lite klarhet i detta eller ge några lugnande ord då jag är extremt orolig för att ngt är tokigt även denna gång.

Tack!

• Svar på tråden Gravid igen 5 veckor efter missfall?
  • Anonym (Nina)

Jag fick missfall i vecka 7, och exakt två veckor senare blev jag gravid igen.

Så det kan gå snabbt!

• Hanna1982
    Anonym (Nina) skrev 2018-09-24 15:13:27 följande:

Jag fick missfall i vecka 7, och exakt två veckor senare blev jag gravid igen.

Så det kan gå snabbt!

Härligt att höra!

Jag vet att det kan gå snabbt, men det jag inte får ihop är de veckorna jag får på clearblue, 3+, vilket innebär att jag rent krasst skulle blivit gravid dagarna efter missfallet. Dessutom spökar såklart rädslan över att ngt ska vara fel igen såklart, jag vill verkligen inte gå igenom ett MF till.
  • GAndrea

Jag har inte fått missfall men från Bim har jag testat varannan dag. Dag 16 efter Bim fick jag plus och dag 18 tog jag clear blue digital test som visade 3+ veckor. Jag testade med gravidkollens billiga stickor men även apotekets egna. Mycket konstigt!

• Hanna1982
    GAndrea skrev 2018-09-25 17:09:47 följande:

Jag har inte fått missfall men från Bim har jag testat varannan dag. Dag 16 efter Bim fick jag plus och dag 18 tog jag clear blue digital test som visade 3+ veckor. Jag testade med gravidkollens billiga stickor men även apotekets egna. Mycket konstigt!

Mycket märkligt!

Jag förstår att du är förbryllad, det är även jag!

Jag menar, OM Clearblues veckor skulle stämma så skulle det innebära att jag blev gravid typ veckan efter missfallet. Är det ens möjligt ?
  • linnis83

Men om du räknar missfallet som senaste mens så borde det väl stämma? Säg att du fick ägglossning ca 14 dagar efter missfallet. CB visar veckor som har gått efter befruktningen, alltså ägglossningen. Det blir ju ca 5 v. Eller har jag missat nåt? :)

Å grattis!

• Hanna1982
    linnis83 skrev 2018-09-25 20:09:15 följande:

Men om du räknar missfallet som senaste mens så borde det väl stämma? Säg att du fick ägglossning ca 14 dagar efter missfallet. CB visar veckor som har gått efter befruktningen, alltså ägglossningen. Det blir ju ca 5 v. Eller har jag missat nåt? :)

Å grattis!

Ja det kanske stämmer ändå! Jag har så svårt att förstå detta fenomen bara då jag var inställd på att vi nu kommer få ligga i ordentligt och kämpa länge efter missfallet. Inte kunde jag tro att det kunde gå så snabbt!

Men alltså, om du har lust att hjälpa mig att få ihop beräkningarna här så skulle jag vara väldigt tacksam.

14/8 konstaterat missfall

16/8 slutade blöda

21/8 negativt hcg på gravtest

14/9 fortfarande negativt på gravtest

16/9 positivt på gravtest och clearblue säger 3+

Går det ihop?

Tack!
  • Anonym (Nina)
    Hanna1982 skrev 2018-09-25 14:58:34 följande:

Härligt att höra!

Jag vet att det kan gå snabbt, men det jag inte får ihop är de veckorna jag får på clearblue, 3+, vilket innebär att jag rent krasst skulle blivit gravid dagarna efter missfallet. Dessutom spökar såklart rädslan över att ngt ska vara fel igen såklart, jag vill verkligen inte gå igenom ett MF till.

Du kan fått ägglossning två veckor efter missfallet (det fick jag), och då stämmer det ju med att det gått 3+ veckor sedan ägglossningen ju?
  • Anonym (Nina)

Du skrev i trådstarten att det var den 23 september som du fått 3+? Eller skrev du fel?

• Hanna1982
    Anonym (Nina) skrev 2018-09-25 20:20:29 följande:

Du skrev i trådstarten att det var den 23 september som du fått 3+? Eller skrev du fel?

Men Gud! Tack för att du är uppmärksam! Såklart var det den 23/9 och inte den 16/9! Det var ju bara två dagar sedan jag plussade..Mycket datum nu..
  • Hanna1982
    Hanna1982 skrev 2018-09-25 20:15:52 följande:

Ja det kanske stämmer ändå! Jag har så svårt att förstå detta fenomen bara då jag var inställd på att vi nu kommer få ligga i ordentligt och kämpa länge efter missfallet. Inte kunde jag tro att det kunde gå så snabbt!

Men alltså, om du har lust att hjälpa mig att få ihop beräkningarna här så skulle jag vara väldigt tacksam.

16/8 slutade blöda

23/9 positivt på gravtest och clearblue säger 3+

Går det ihop?

Tack!

• Hanna1982
    linnis83 skrev 2018-09-25 20:09:15 följande:

Å grattis!

Det ska såklart vara 23/9 , datumet jag plussade, och inte 16/9, skrev fel!
  • Hanna1982
    Anonym (Nina) skrev 2018-09-25 20:18:36 följande:

Du kan fått ägglossning två veckor efter missfallet (det fick jag), och då stämmer det ju med att det gått 3+ veckor sedan ägglossningen ju?

Stämmer det?

Det var 11 år sedan jag var gravid sist så jag är visst lite ringrostig på detta räknande..

om man räknar MF som senaste mens, så är jag i vecka 6+4 nu!
  • linnis83
    Hanna1982 skrev 2018-09-25 20:15:52 följande:

16/8 slutade blöda

16/9 positivt på gravtest och clearblue säger 3+

Går det ihop?

Tack!

Det är 5 v och 5 dagar från mf till 3+ på cb så det går absolut ihop. :)
  • Hanna1982
    linnis83 skrev 2018-09-25 20:56:32 följande:

Det är 5 v och 5 dagar från mf till 3+ på cb så det går absolut ihop. :)

Wow!

Va häftigt! Tack snälla för din hjälp att få ihop det!
  • linnis83
    Hanna1982 skrev 2018-09-25 21:09:44 följande:

Wow!

Va häftigt! Tack snälla för din hjälp att få ihop det!

Så lite så! Lycka till nu!
Svar på tråden Gravid igen 5 veckor efter missfall?