• hannerr

    KUB imorgon - så nervös!

    Hej! Imorgon eftermiddag är det dags för kub. Har redan tagit blodproven och imorgon är det dags för ultraljudet. Är så fruktansvärt nervös!!! Är rädd för att där inte ska finnas något eller för att fostret är dött och för att få dåligt resultat på Kub.. hur vanligt är det att något av detta inträffar? Jag är ung, 24 år och gjorde ett ultraljud i v 8 och då såg allt bra ut ( vet dock inte om detta gör någon skillnad..). Har på senaste tid inte haft några gravidsymptom alls så är verkligen rädd att allt inte står rätt till..

  • Svar på tråden KUB imorgon - så nervös!
  • Corneliass
    hannerr skrev 2018-09-24 18:23:34 följande:

    Hej! Imorgon eftermiddag är det dags för kub. Har redan tagit blodproven och imorgon är det dags för ultraljudet. Är så fruktansvärt nervös!!! Är rädd för att där inte ska finnas något eller för att fostret är dött och för att få dåligt resultat på Kub.. hur vanligt är det att något av detta inträffar? Jag är ung, 24 år och gjorde ett ultraljud i v 8 och då såg allt bra ut ( vet dock inte om detta gör någon skillnad..). Har på senaste tid inte haft några gravidsymptom alls så är verkligen rädd att allt inte står rätt till..



    Om man sätt ett hjärta ticka i vecka 8, som du gjort, så har jag hört att det är ytterst ovanligt att någonting händer med fostret. Jag vet inte statistiken på KUB-test och hur vanligt eller ovanligt det är i din ålder tyvärr
    Gravid med första barnet
  • Nathiis

    Förstår precis hur du känner dig, har också Kub imorgon em ! Jättenervös samtidigt som jag ser jättemycket fram emot det.

    Vi har pratat mycket och öppet om det här hemma, det är vårt första barn och första graviditeten.

    Vi "tröstar" oss med att vi i alla fall vet att vi kan bli gravida ..

    Är egentligen inte supernervös för själva kuben utan mer för att man inte ska hitta ett hjärta som slår.

    Ska dessutom lyckas jobba utan att tänka på det hela tiden innan ^^

  • hannerr

    Låtet verkligen som vi är i samma sits, också första barnet här! Måste också gå till jobb innan imorgon, usch hur ska man ens kunna fokusera? Längtar så tills imorgon eftermiddag när man fått sitt besked! Vilken vecka är du i? Jag är i v. 13 (12+4 imorgon). Håller tummarna för oss båda!

  • Nathiis
    hannerr skrev 2018-09-24 21:37:26 följande:

    Låtet verkligen som vi är i samma sits, också första barnet här! Måste också gå till jobb innan imorgon, usch hur ska man ens kunna fokusera? Längtar så tills imorgon eftermiddag när man fått sitt besked! Vilken vecka är du i? Jag är i v. 13 (12+4 imorgon). Håller tummarna för oss båda!


    Ja då är vi verkligen samstämmiga ! Jag jobbar ju med kunder och känner att fokuset är sådär idag .. Ska gå vid 15.45.

    Jag är också v13 (: 12+5 enligt mig men 13+2 enligt bm .. Får se vad de säger idag :P
  • Nathiis

    Hur har drt gått för dig idag?

    Vi fick se en pigg liten karatebebis där allt såg ut att stämma och kub-resultaten var så bra de kunde bli (':

  • hannerr

    Det såg helt perfekt ut här också!! Visst var det en sådan lättnad? :) och äntligen kan man börja berätta för folk i sin närhet (jag har bara berättat för närmsta familjen än så länge).

  • Nathiis
    hannerr skrev 2018-09-25 21:34:03 följande:

    Det såg helt perfekt ut här också!! Visst var det en sådan lättnad? :) och äntligen kan man börja berätta för folk i sin närhet (jag har bara berättat för närmsta familjen än så länge).


    Vad härligt !! Jag var lättad så fort jag bara såg att det var något där som dessutom rörde sig <3

    Ja precis ! Vi har enbart berättat för vår bästa vän .. Mina föräldrar, yngsta lillebror och mormor kommer passande nog på besök i helgen (:

    Sen får vi ta en tur till hemtrakterna för att berätta för sambons familj (:
Svar på tråden KUB imorgon - så nervös!