• jackie92

Missfall? Hjälp!!

Hej!

Plussade för några dagar sedan som visade superstarkt "gravid". Tog testet 1v efter BIM för att vara helt säker när jag väl testade. Är i mitten av vecka 6 nu. Igår började jag få lite spotting. Rosa/rött blod på pappret när jag torkat mig. Kommit o gått i ett dygn men inte fått en blödning, har ett trosskydd o är endast ett par droppar blod på det efter att haft det sen imorse. Inget under natten heller. 

Träffade min läkare idag av en annan anledning o hon trodde allt var fine, sa att blod är vanligt i början av graviditeten, men ska på ultraljud om några dagar om det fortsätter. 

Men vad gör jag nu?! Känns som att jag bara sitter o väntar på att få missfall, vill inte gå till jobbet eller ut på min kompis födelsedagsmiddag ikväll för jag tror att det bara ska börja rinna. 

Hur såg era mf ut? Började det rinna/synas snabbt?

Kan tillägga att jag blöder extremt mycket under mens, så mycket att jag måste ha ultratampong + trosskydd o byta varje timme o blöder ändå igenom byxorna. 

• Svar på tråden Missfall? Hjälp!!
  • brallison

Har du inte riktig blödning så kan det gott och väl vara helt normalt. När jag fick missfall, så började det först blöda allt mer och sedan kom väldigt starka värkar (jag var på konferens just då och fick nästan sitta böjd så ont det gjorde).

• jackie92
    brallison skrev 2018-09-25 15:37:08 följande:

Har du inte riktig blödning så kan det gott och väl vara helt normalt. När jag fick missfall, så började det först blöda allt mer och sedan kom väldigt starka värkar (jag var på konferens just då och fick nästan sitta böjd så ont det gjorde).

Tack för svar!! har som sagt bara haft lite smådropp i ett dygn o nu verkar det ha slutat. Hoppas det inte kommer tillbaks! :)
  • Anonym (Mycket)

Jag blödde jättemycket in in graviditet. Flera gånger i början och även runt v.20

De första veckorna höll det på av och till mellan v.6-v.14. Hade en liten blödning inne i livmodern som strulade men försvann tillsist.

Blödningen runt v.20 berodde på att moderkakan satt lite långt ner.

Men man blir ju väldigt rädd oavsett om läkaren säger att det är vanligt att blöda. Tror min bm sa att det är ungefär 35-45% av alla gravida kvinnor som blöder men oavsett så är det ju hemskt och man blir knäckt tills man får se dom små liven.

Önskar dig stort lycka till och hoppas du får se en liten mini röra på sig om/när du gör ultraljud :)

• brallison
    jackie92 skrev 2018-09-25 16:26:07 följande:
    Tack för svar!! har som sagt bara haft lite smådropp i ett dygn o nu verkar det ha slutat. Hoppas det inte kommer tillbaks! :)
    Då så! Stort lycka till!{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Julia)
    jackie92 skrev 2018-09-25 15:33:09 följande:

Hej!

Plussade för några dagar sedan som visade superstarkt "gravid". Tog testet 1v efter BIM för att vara helt säker när jag väl testade. Är i mitten av vecka 6 nu. Igår började jag få lite spotting. Rosa/rött blod på pappret när jag torkat mig. Kommit o gått i ett dygn men inte fått en blödning, har ett trosskydd o är endast ett par droppar blod på det efter att haft det sen imorse. Inget under natten heller. 

Träffade min läkare idag av en annan anledning o hon trodde allt var fine, sa att blod är vanligt i början av graviditeten, men ska på ultraljud om några dagar om det fortsätter. 

Men vad gör jag nu?! Känns som att jag bara sitter o väntar på att få missfall, vill inte gå till jobbet eller ut på min kompis födelsedagsmiddag ikväll för jag tror att det bara ska börja rinna. 

Hur såg era mf ut? Började det rinna/synas snabbt?

Kan tillägga att jag blöder extremt mycket under mens, så mycket att jag måste ha ultratampong + trosskydd o byta varje timme o blöder ändå igenom byxorna. 

Jag fick blödning vecka 10+4, när jag kisssde, torkade nog och lite i trosskyddet men det blev inte missfall.
  • Fia 28

Jag har blött i båda mina graviditeter kring v 6 och allt har varit ok. Har även haft missfall men det var i v 10 och då började det med blodblandade flytningar i flera dagar och sen kom allt ut på en gång under natten, krampade som fan. 

• jackie92
    Fia 28 skrev 2018-09-26 07:58:57 följande:

Jag har blött i båda mina graviditeter kring v 6 och allt har varit ok. Har även haft missfall men det var i v 10 och då började det med blodblandade flytningar i flera dagar och sen kom allt ut på en gång under natten, krampade som fan. 

Ahh antar att man får vänta och se, alla har så olika historier!
  • jackie92

Droppar fortfarande lite blod, nu har det gått 2,5 dygn. Ska på UL på onsdag för att checka att allt är ok. Tills dess, vad gör man. Är typ såhär mycket i trosskyddet på 4h så inte alls mycket. Har inte kunnat gå till jobbet för jag är rädd för en flod..
    Inte minsta ont. 

• brallison
    jackie92 skrev 2018-09-27 10:03:40 följande:

Droppar fortfarande lite blod, nu har det gått 2,5 dygn. Ska på UL på onsdag för att checka att allt är ok. Tills dess, vad gör man. Är typ såhär mycket i trosskyddet på 4h så inte alls mycket. Har inte kunnat gå till jobbet för jag är rädd för en flod..
    Inte minsta ont. 

Det är väldigt lite blod - jag blödde på riktigt. Håller tummarna att går som det ska{#emotions_dlg.flower}
  • jackie92
    brallison skrev 2018-09-27 10:22:28 följande:
    Det är väldigt lite blod - jag blödde på riktigt. Håller tummarna att går som det ska{#emotions_dlg.flower}
    Ja, inte mycket alls. men kommer o går lite. Ibland är det ingenting alls på 5h. sen om jag har varit ute med hunden på promenad kan det vara som en 1 krona, sen inget osv. ovissheten gör mig galen. har aldrig varit gravid förut så har verkligen inget att jämföra med. inte så mycket symptom heller förutom ömma bröstvårtor, yrsel och lite kväljningar. 
  • Anonym (Blödning)

Hade också lite blödningar med första barnet. Fast mer bruna flytningar som kommoch gick under ett par veckor. Väldigt jobbigt. Men allt gick bra och hon är en trotsig liten 1,5 åring idag!

• jackie92
    Anonym (Blödning) skrev 2018-09-27 13:36:18 följande:

Hade också lite blödningar med första barnet. Fast mer bruna flytningar som kommoch gick under ett par veckor. Väldigt jobbigt. Men allt gick bra och hon är en trotsig liten 1,5 åring idag!

förstår det! skönt att det gick bra! mentalt har jag ställt in mig på att det är missfall sen första tecknet på blodspår. Så på onsdag kommer jag inte tycka det är lika jobbigt om fostret inte hade hjärtslag men helt överlycklig om det visar sig vara ok! 
  • Anonym (Längtan)

Håller verkligen tummarna för att det inte är ett missfall.. !!

Jag blev gravid för första gången i april och var så lycklig efter att vi försökt i nästan 1år ..men i början på juni fick jag missfall (skulle precis gå in i v12), det var vid ett toalettbesök som jag upptäckte. Det var som ägglossningsflytning plus blod. Hela världen vändes upp och ner. Jag kontaktade min barnmorska som försökte få mig på andra tankar och säga att det är vanligt med blödningar i början och att det inte alls behöver betyda att det är missfall. Fick tid på gyn för att göra ett VUL och där konstaterades det att jag fått missfall redan i v.7-8.. Fick cytotec för att hjälpa till att få ut allt.

Nu försöker vi igen, men inget händer...

Jag hoppas verkligen att turen är på er sida! ??

• lingondripp

Jag hade också spottings mellan vecka 6-8 tror jag. Rosa/rött blod två-tre gånger och bruna flytningar däremellan. Det var helt normalt enligt bm och gyn och 1177.

• Eureka

En till i samma sits här, vecka 12 och bruna/ blodblandade flytningar. UL om en vecka på torsdag. Blödde dock ännu mer i min förra graviditet och det gick vägen, så är hoppfull. Håller tummarna för oss!!

• jackie92

känner mig inte så orolig längre utan försöker lika på min kropp. 

har liksom noll smärta o det kommer några små droppar blod ibland under en dag som ser ut som att komma från livmodertappen o inte inifrån.

Är 26 år, bmi på 19, perfekta värden o aldrig tagit medicin för nått. enligt vul i början av sommaren ser allt superbra ut. Röker inte och har inte druckit alkohol på 2år, hälsosam kost mm. 

Tillhör enligt min läkaren är grupp som med liten sannolikhet för missfall. Ändå har jag suttit i en vecka och läst varenda tråd på familjeliv för att ha stenkoll på utomkvedshavarskap, MA, MF, ofostrig graviditet osv osv för att jag tror att jag ska kunna läsa mig klokare. 

Nej, jag har inte blivit klokare alls utan mer orolig och nojjig och ledsen vilket gått ut över min älskade kille och söta labradorvalp vilket inte är rättvist. 

Graviditet är vidrigt för att man känner sig så hjälplös - saker händer i ens kropp som man inte kan kontrollera. Nu lägger jag ner forum och googlande för det är inte bra för själen. 

<3 <3 hoppas det går bra för alla med liknande problem, nu ska vi ta en utflykt till stranden o sen gå på spa och njuta av det underbara höstvädret vi har. Tips till alla är att lägga ner datorn och bara njuta av livet - allt löser sig och saker händer av en anledning! 

• medioker
    jackie92 skrev 2018-09-29 11:02:53 följande:

känner mig inte så orolig längre utan försöker lika på min kropp. 

har liksom noll smärta o det kommer några små droppar blod ibland under en dag som ser ut som att komma från livmodertappen o inte inifrån.

Är 26 år, bmi på 19, perfekta värden o aldrig tagit medicin för nått. enligt vul i början av sommaren ser allt superbra ut. Röker inte och har inte druckit alkohol på 2år, hälsosam kost mm. 

Tillhör enligt min läkaren är grupp som med liten sannolikhet för missfall. Ändå har jag suttit i en vecka och läst varenda tråd på familjeliv för att ha stenkoll på utomkvedshavarskap, MA, MF, ofostrig graviditet osv osv för att jag tror att jag ska kunna läsa mig klokare. 

Nej, jag har inte blivit klokare alls utan mer orolig och nojjig och ledsen vilket gått ut över min älskade kille och söta labradorvalp vilket inte är rättvist. 

Graviditet är vidrigt för att man känner sig så hjälplös - saker händer i ens kropp som man inte kan kontrollera. Nu lägger jag ner forum och googlande för det är inte bra för själen. 

<3 <3 hoppas det går bra för alla med liknande problem, nu ska vi ta en utflykt till stranden o sen gå på spa och njuta av det underbara höstvädret vi har. Tips till alla är att lägga ner datorn och bara njuta av livet - allt löser sig och saker händer av en anledning! 

Hur har det gått?
Svar på tråden Missfall? Hjälp!!