• Olivera

Biomamman textar/ringer konstant

Jag är också bonusmamma och måste säga att jag tycker det låter som att ni låter det påverka er lite r mycket. Att ännu en kväll är förstörd tex som du skriver , tycker jag låter lite överdramatiskt. Kan ni försöka bara bry er lite mindre? Bryr sig din man eller tycker han mest att det är jobbigt för att han känner sig dum för att du blir irriterad / besviken?

Jag tycker att det är väldigt naturligt , faktiskt, att höras dagligen, flera korta gånger om det behövs , kring saker som rör barnen. Det är ju dom som är föräldrar, tillsammans. Inte du och han (fast ni har en familj såklart, eftersom ni delar ett hem med allt vad det innebär) Men de delar ett föräldraskap, och det vore ju konstigt om man då inte behövde kommunicera, dagligen helt rimligt speciellt ifall barnen är små och inte själva kan redogöra för sitt mående och detaljer från dagen etc. Som förälder vill man veta det, varje dag. Jag tycker inte det är konstigt faktiskt

• Olivera

Skickade iväg svar för tidigt :)

Tänk på föräldraskapet som ett företag så kanske det blir enklare? Alltså känns mindre personligt. Sen om du inte kan komma över känslan och det verkligen förstör era kvällar, kan inte din man ringa henne på väg hem från jobbet eller gå ut en sväng på promenad varje kväll och stämma av? Eller ha mobilen på ljudlös och svara på alla sms senare på kvällen?

• Olivera
    Fia 28 skrev 2018-09-26 13:12:29 följande:

Fast vad händer dagligen i små barns liv som det måste messas om fram och tillbaks?

Jag pratar med min man en massa gånger varje kväll om saker som hänt under barnens dag och som ska hända framöver. Hade hon lekt med x idag, är de sams? Hur länge hade hon sovit egentligen? Var det på torsdag dom ska på utflykt med dagis? Verkade hon tyckt det var läskigt på teatern? Osv osv osv
  • Olivera

Men det är klart det vore mycket bättre att höras EN gång om dagen och inte fem liksom. Därför jag tänker att de skulle kunna prata kort på kvällen istället

• Olivera
    Fia 28 skrev 2018-09-26 13:12:29 följande:

Fast vad händer dagligen i små barns liv som det måste messas om fram och tillbaks?

Jag pratar med min man en massa gånger varje kväll om saker som hänt under barnens dag och som ska hända framöver. Hade hon lekt med x idag, är de sams? Hur länge hade hon sovit egentligen? Var det på torsdag dom ska på utflykt med dagis? Verkade hon tyckt det var läskigt på teatern? Osv osv osv
  • Olivera
    fjanten skrev 2018-09-26 13:16:28 följande:

Jag håller med om att man såklart vill veta hur ens barn har det om dagarna, men måste man stämma av allt flera gånger om dagen? Kan det inte räcka med en gång - eller fler om det handlar om något jätteviktigt/något som inte kan vänta? Jag tänker att jag exempelvis inte ringer/smsar förskolan flera gånger om dagen för att höra hur det är med dem, utan förskolan berättar ju när jag kommer (och ringer om det rör sig om något mer brådskande). Lite på samma nivå tänker jag att man kanske får ta och lägga kommunikationen med den andre föräldern kanske.

Nu är ju inte jag frånskild, så jag är ju långt ifrån en expert.

Ja det håller jag verkligen med om! Vi har alltid haft en avstämning per kväll, och det funkar bra tycker jag. Och så sms om det är nåt som glömts eller så. Senare bär barnen blev större och kunder prata bättre i telefon så blev det mer sällan föräldrarna pratade, varannan var tredje dag kanske. Sen lite oftare igen när tonåren kom och man måste dubbelkolla allt barnen säger :D
  • Olivera

Om din man föreslagit att hon ska samla ihop sina många sms till ett längre men hon inte lyssnar , kan inte en lösning vara att din man bara har mobilen på ljudlös och svarar på dem sammanhållet senare? Eller ställer in så det blir ljudlöst på henne iaf? Så ni slipper störas

• Olivera
    Deceree1 skrev 2018-09-26 13:23:42 följande:

Jamen hon skriver ju att hon messar och ringer titt som tätt och att det inte gäller barnen!!

Jaha ursäkta gäller det helt andra saker än barnen?? Ja då får väl mannen säga ifrån vad han vill ja för relation med henne, om hon vill vara kompis och höras om stort och smått om livet hela kvällarna - som inte rör barnen. Det låter ju som att han verkligen behöver dra en gräns. Ursäkta TS då missförstod jag, jag trodde det var ang saker som rör barnen!
  • Olivera

(Alltså även praktiska frågor kan man ju ha menar jag, som att man gjort ett utlägg eller behöver köpa nya mockasiner och vem gör det eller vad som helst )

Svar på tråden Biomamman textar/ringer konstant