• Deceree1

Biomamman textar/ringer konstant

Jamen hon skriver ju att hon messar och ringer titt som tätt och att det inte gäller barnen!!

• Deceree1
    Olivera skrev 2018-09-26 13:25:50 följande:

Om din man föreslagit att hon ska samla ihop sina många sms till ett längre men hon inte lyssnar , kan inte en lösning vara att din man bara har mobilen på ljudlös och svarar på dem sammanhållet senare? Eller ställer in så det blir ljudlöst på henne iaf? Så ni slipper störas

Varför ska hon hålla på att höra av sig. Hon är ett ex. Det räcker om hon hör av sig om det är nåt med barnen som är viktigt. Jag tror att hon vill förstöra mellan TS och hennes killa. Klart som faan att det är störande. Killen borde ryta i åt henne och säga att hon bara får höra av sig om det gäller barnen!!!
  • Deceree1
    Jw83 skrev 2018-09-26 18:47:34 följande:

Men hur gjorde dom innan du kom in i bilden? Dom har väl pratat dagligen i sisådär 10 år eller nåt? Då är det dumt att förutsätta att hon plötsligt ska ändra sitt sätt att kommunicera. Speciellt då din sambo inte är tydlig mot henne.

Jag och min make har inga barn med andra än varandra. Men jag kan tänka mig att vi skulle ha ett mkt starkt band och tät kommunikation även om vi skilde oss. Vi är ju bästa vänner också. Det är nog omöjligt att gå igenom massa år ihop, förlossningar och att ha gemensamma barn utan att få någon form av livslång relation.

Men om det förstör ert förhållande så bör det ju ligga lite i hans intresse att vara tydlig. Som det är nu så förstör han hellre hela din kväll än att göra exet lite upprörd.

Det ligger p honom att förtydliga att kommunikationen måste ändras. Hon kan ju inte förutsättas anta att en flerårig vana plötsligt måste ändras.

Ni kommer förmodligen inte att vara bästa vänner om någon av er träffar någon annan.
  • Deceree1
    Jw83 skrev 2018-09-27 05:28:43 följande:

Nej självklart inte. Men goda vänner iallafall. En relation som pågått i en stor del av ens liv är nog svår att radera. Omöjligt när man upplevt 2 barn tillsammans.

Nu hoppas jag dock att jag aldrig behöver få reda på vad som händer vid en skilsmässa. :)

Nej det hoppas naturligtvis jag också att ni slipper. Jag är där nu och vi har varit bästa vänner i 12 år. Nu när vi ska separera så ryker vi ihop ibland. Bor tillsammans då det inte finns någon lägenhet. Ibland går det bra och ibland går det mindre bra. Men om någon av oss skulle råka träffa nån annan.....hmm, ja då vet jag inte faktiskt...
  • Deceree1
    aerial skrev 2018-09-28 22:17:40 följande:

Jag och mitt ex (pappan till mitt barn) har bra kontakt trots att vi båda har nya relationer. Vi hörs på sms (och ibland ringer vi varandra) några gånger i veckan. Kan vara alltifrån vem som ska vabba, om jag ska boka om tandläkartiden, att jag köpt en ny teknisk pryl som jag behöver hjälp med osv, osv. Vi tycker det är bra att vi kan prata och umgås tillsammans med barnet, allt blir så mycket lättare då. Och nej, det är ingen svartsjuka inblandad varken från hans nya eller min, för vi är SÅ klara med varandra, kärleksmässigt. Föräldrar, och en slags familj, kommer vi ju alltid vara tillsammans så lika bra att göra det bästa av situationen.

Jag har det så med pappan till mitt barn med. Vi har aldrig varit ovänner eller talat illa om varandra. Vi har inte haft jättemycket kontakt men om det har varit nåt speciellt har jag alltid kunnat lita på att han finns där. Vi flyttade ifrån varann för många år sen och hade tätare kontakt när dottern var yngre.
  • Deceree1
    Färsk bonus skrev 2018-09-29 09:57:24 följande:

Jag visade honom denna tråden, och igår pratade han allvar med biomamman. Jag hoppas innerligt att det gick in och att saker kommer förändras. Vi har mycket arbete att göra, men vi älskar varandra och barnen, och vill verkligen få detta att fungera på lång sikt.

O gud, va bra :) hoppas det går vägen nu och att exet respekterar och accepterar nu då:) håller tummarna för dig :))
Svar på tråden Biomamman textar/ringer konstant