• Färsk bonus

Biomamman textar/ringer konstant

Vi sätter oss ner för att äta. Hans telefon plingar till, först en gång, sedan en gång till.

?Men oj, undrar vem det kan vara...?? säger jag med en gliring.

?Ja, gissa tre gånger...? svarar han lite besvärad.

5 minuter senare plingar telefonen till igen.

?Är det något viktigt..?? frågar jag.

?Nej, inte ett dugg. Som vanligt.? svarar han trött. Nu är det inte speciellt kul längre.

Någon timme senare ska vi precis sjunka ner i soffan, när hans telefon börjar ringa. Han svarar med lite ansträngd röst, försöker hålla samtalet kort. När de lägger på sänker sig en obekväm tystnad mellan oss. Irritationen växer.

När telefonen 10 minuter senare plingar till igen är det ett faktum. Ännu en kväll är förstörd.

På en lugn dag messar biomamman honom kanske 2-3 gånger. Andra dagar bombarderar hon honom med text efter text, och ringer dessutom ett par gånger, för att vara på den säkra sidan. På de 9 månader vi varit tillsammans kan jag räkna de dagar de inte haft någon kontakt på min ena hand. Jag kan däremot komma på flertalet gånger hon ringt sent på kvällen, och många turer när hon blivit sur/ledsen för att hon inte kan höra av sig HELA TIDEN. Hon tar honom och hans tid helt i besittning, och sätter inga gränser alls för sig själv. Hon uppför sig dessutom som att detta är helt normal kommunikation för två skilda parter.

Jag litar på min pojkvän, och jag älskar deras två gemensamma barn (delad vårdnad). Det är frekvensen på kommunikationen som konstant tär på mig. Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad ni andra tycker om saken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-26 13:20
    UPPDATERING: Barnen är 7 och 9, och de har bra kontakt med oss allihop.
    Inget av kommunikationen handlar om att hon vill prata med dem, eller om hur de mår (såvida inte någon av dem är sjuk). Nästan all kommunikation är saker hon just kommit på, som hon måste messa om genast, trots att det absolut kunde vänta några dagar att förmedlas. Det kan vara ett utlägg hon gjort, någon sak hon glömt i bilen, var en t-shirt är etc etc. Och detta händer på dygnets alla tider, varenda dag.
  • Svar på tråden Biomamman textar/ringer konstant
  • Färsk bonus

Jag har uppdaterat inlägget men svarar även här:
    De är inte så små, 7 och 9 år. Och kommunikationen handlar så gott som aldrig om hur de mår, eller hur deras dag varit. Det är tusen andra småsaker, som jag lätt tycker kunde samlas till ett meddelande/samtal per dag - om inte ännu mer sällan.

• Färsk bonus
    Jw83 skrev 2018-09-26 13:45:12 följande:

Har han pratat med henne om det? Han kanske själv har hört av sig ofta innan? Om detta är en kommunikation som pågått och uppskattats i flera år så är det ju konstigt om det upphör enbart pga dig. Kanske blir han irriterad för att han inte kan svara utan att du surar hela kvällen?

Ni har ett väldigt nytt förhållande och borde vara nykära och lyckliga. Att några pling påverkar hela ert förhållande så negativt är ett dåligt tecken. Blir det så illa nu så blir det bara sämre sedan när dom planerar och firar högtider ihop, går på studentfirande ihop, sitter tillsammans på barnens bröllop, passar barnbarn ihop osv. Dom har valt att skaffa barn ihop och har älskat varandra mycket under flera år. Dom kommer alltid ha en nära relation.

Ja, han har pratat med henne om det flera gånger. Men han är inte vidare bra på att stå på sig, han är konflikträdd. De gånger han försökt att inte svara på hennes texter har hon bara textat ännu mer, och blivit sur att han inte svarar.

Jag tror dock att du missuppfattat vad jag har problem med, och det är inte att de delar ett föräldraskap. Men vad räknas som "några pling"..? Textar du någon, förutom den partner du lever med, 5-10 gånger VARJE DAG? Gör exet till din partner det?
  • Färsk bonus
    ThomasW skrev 2018-09-26 14:23:58 följande:

Men om du svarar att han är lite upptagen med barnen och ringer imorgon ?
    Slå av telefonen om det fortsätter !!!

:D

Tyvärr skapar det problem i hela deras kommunikation om han gör så, och så blir dagarna istället fyllda med sura texter och samtal. Min pojkvän tycker att det är viktigt att ha en bra relation till henne, och det förstår jag. Hon verkar annars vara en bra mamma.
  • Färsk bonus

Tack för alla svar!
    Det verkar vara flera som föreslår att helt enkelt inte svara, att stänga av telefonen. Det är så trist att det ska krävas, men det är en ohållbar situation. Har ni själva använt den taktiken, och sedan etablerat bättre gränser och fått en fungerande relation?

• Färsk bonus

Jag visade honom denna tråden, och igår pratade han allvar med biomamman. Jag hoppas innerligt att det gick in och att saker kommer förändras. Vi har mycket arbete att göra, men vi älskar varandra och barnen, och vill verkligen få detta att fungera på lång sikt.

• Färsk bonus

Tack så mycket för uppmuntran!

(Om någon undrar så ignorerar jag Jw83s verklighetsfrånvända kommentarer.
    Men att säga att jag skulle "tränga mig på på BB" - om typ 20 år - är ju bara för mycket...)

Svar på tråden Biomamman textar/ringer konstant