• Majsan2018

    Nyligen plussat BF juni 2019

    Hej!

    Tänkte starta en tråd för alla oss som nyligen plussat och har BF i maj/juni ???? vad är era erfarenheter såhär tidigt? Första graviditeten på första försöket. Nervöst och spännande på samma gång! Känner ingenting än förutom mensvärksliknande då och då. Är i vecka 5.

  • Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019
  • Newbie preggo

    Hej,

    Jag plussade för en vecka sen imorgon. Är i vecka 4+5. Känns sååå läskigt och konstigt men såklart kul! Gick på första försöket efter att vi sagt att "händer det så händer det" så tror jag fortfarande är lite chockad ???? Har ont i brösten och lite mensvärk till och från men annars känner jag inte så mycket än. Har ni bokat tid för inskrivning?

  • Senapsfrö

    Ja! Jag! Overkligt! BF sista dagarna i maj! Är nu i 5+2.

    Första graviditeten, första försöket. Jag kände i kroppen direkt, bara några dagar efter ÄL. Plussade fem dagar innan BIM. Lite orolig och hoppas att allt ska gå bra! Jag har ömma bröst, har haft molvärk, är trött och sedan någon dag ett svagt envist illamående.

    Så spännande!

  • Senapsfrö
    Newbie preggo skrev 2018-09-28 20:13:53 följande:

    Hej,

    Jag plussade för en vecka sen imorgon. Är i vecka 4+5. Känns sååå läskigt och konstigt men såklart kul! Gick på första försöket efter att vi sagt att "händer det så händer det" så tror jag fortfarande är lite chockad ???? Har ont i brösten och lite mensvärk till och från men annars känner jag inte så mycket än. Har ni bokat tid för inskrivning?


    Grattis!!! Jag har bokat första tiden hos barnmorskan, och öven bokat in ett tidigt ultraljud (VUL) i vecka 8. Där jag bor ingår KUB, men eftersom jag lätt oroar mig vill jag göra tidigt också. Värt de hundralapparna!
  • Hanna1982

    Plussade förra veckan efter ett missfall den 14 augusti. Gjorde en undersökning i onsdags där allt såg bra ut och jag är redan i vecka 6! Fattar ingenting, men är såklart jätteglad!

    BF 17 maj 2019

  • Hanna1982

    Och majsan2018, jag känner inte heller ngt speciellt ännu, något molande värk ibland och extrem trötthet. Annars känns allt som vanligt :)

  • Majsan2018

    Hej på er Hanna1982, Senapsfrö, Stockholmtjej och newbie preggo! Stort grattis till er alla! Så sjukt spännande, jag kan inte tänka på något annat på dagarna, har nedräkning redan (hehe). Har fått första tid bokad i nästa vecka som enligt app borde bli 5+5. Vill också göra KUB (är 30) får höra med BM nästa v om det ingår eller inte. Längtar mest av allt just nu efter att ha klarat v 12 då risken minskar för missfall, sedan längtar jag efter att ta reda på kön, så spännande eftersom vi har massor med småpojkar men inga flickor i släkten i denna generation. Tänker också försöka följa till jul och berätta genom julklappar till de närmaste, hade varit så roligt att hinna få reda på könet tills dess också!

  • Newbie preggo

    Åh grattis alla!! Håller med om att det är svårt att tänka på annat och är sjukt nervös hela tiden att något ska gå fel.. jag har inte fått inskrivningstid förrän v. 11.. sa att jag ville göra KUB och kommer förmodligen göra det i samband. Tycker ni det är sent för inskrivning? Känner bara att jag kommer ha jobbiga veckor med oro fram tills dess.. kan ju försöka få tid någon annanstans med detta var den som ligger närmast där jag bor.

  • Wallisemma

    Hej alla! Nyligen plussat och var helt inställd att det inte skulle bli något denna månaden, men så fel man hade. Har än så länge enbart känt av molnvärk och lite illamående. Vi har en dotter på två och halvt här hemma och är så taggad på att hon ska få ett syskon :).

  • stockholmtjej

    Mina symptom som jag märkt är bara att jag är jätte trött och har såå känsliga bröstvårtor. Men annars har jag inte märkt så mycket mer. Har däremot varit överkänslig i ca 1 vecka men trodde det berodde på feber som jag haft förra helgen. Och ja några lukter är lite irriterande men inget jag spyr av.

    Jag har ingen aning om när eller vart man ska ringa någonstans :O

Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019