• Majsan2018

Nyligen plussat BF juni 2019

Hej!

Tänkte starta en tråd för alla oss som nyligen plussat och har BF i maj/juni ???? vad är era erfarenheter såhär tidigt? Första graviditeten på första försöket. Nervöst och spännande på samma gång! Känner ingenting än förutom mensvärksliknande då och då. Är i vecka 5.

• Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019
  • Gulletussan82
    KSRG8887 skrev 2018-10-16 19:06:10 följande:

Hoppar också in här, plussade för 8 dagar sedan på ÄL+10. Först nu, när teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket och CB Digital visar 3+, som jag vågar tro lite mer på det. Symptomen minskade bara någon dag efter pluset (samma föregående månad som bara blev en kemisk graviditet). Nu har jag i stort sett bara molvärk. Men så länge temp och test inte visar annat får jag väl tro på det :)

Första barnet för mig och min man, båda 30 år.

Grattis! :D Håller tummarna för att det går bra denna gång, känner igen dig från bim september tråden :) jag är i v. 9 nu och mår hemskt illa typ hela tiden ;/
  • Gulletussan82
    UndulatenGullan skrev 2018-10-16 20:37:25 följande:

Hej!

Gravid för första gången och BF 17 juni.

Känner mig väldigt trött och har lite molvärk på vänster sida långt ner. Har i em och ikväll haft cäldigt ont långt ner i ryggen på vänster sida som strålar ner i vänster ben. Orkar knappt gå, vad är detta för värk? Har det ens med graviditet att göra eller är det en nerv som ligger i kläm/ sträckt mig kanske?

Har annars inga mer symptom än. Inget illamående eller ömma bröst.

Låter som det jag hade när jag var gravid förra gången, dock var jag lite längre gången då, ca 15 v kanske när det började. Ischias nerven fick jag höra då att det var som hamnat i kläm. Hemskt ont gjorde det iallafall! det liksom högg/stack till så det paralyserade en när man skulle gå...
  • Laijina

Hur tänker ni kring KUB?

Finns det nån Facebook grupp man kan hänga på i?

• Myran1979

Hej!

Känner mig väldigt trött och har lite molvärk på vänster sida långt ner. Har i em och ikväll haft cäldigt ont långt ner i ryggen på vänster sida som strålar ner i vänster ben. Orkar knappt gå, vad är detta för värk? Har det ens med graviditet att göra eller är det en nerv som ligger i kläm/ sträckt mig kanske?

Jaf

Hej!

Jag har precis som du!!! Är detta ett graviditetstecken så tar jag det mer än gärna! Test idag igen, negativt, men har så svårt att vänta in "rätt" dag. Har börjat på ont långt ner mot underlivet också, hoppas inte mensen är på gång. Inget rosa eller rött i trosorna än. Hoppas hoppas hoppas!!!
  • LinOsc17

Hej! Plussade idag och beräknad BF är i juni-19 enligt vår gravidapp, men inget besök hos mvc än. Blir min andra graviditet. Jag har en pojke på 1 år som är hemma med mig. Jag hoppas han blir glad sv syskon! Vid förra graviditeten hade jag ingen mammagrupp så det vore roligt och tryggt att ha några mammor att följas åt med - så jag hoppar in här och ser vart det leder :) Alldeles ny på familjeliv så har inte behärskat alla funktioner. Finns det en hemlg fb-grupp? Isåfall är jag intresserad :)

• Bäbiiis

Hej på er!

Vet inte vart jag ska börja, men jag är oplanerat gravid med bf den 2 Juni 2019 (V. 7+3). Lång historia kort, blev gravid väldigt väldigt fort och han försvann innan vi ens hade hunnit diskutera detta.

Har ett barn sedan tidigare på snart 12 år på heltid vars pappa är avliden. Jag sitter i valet och kvalet, ska jag behålla eller ska jag göra abort?

Har inte blivit gravid tidigare de senaste 11 åren under två långa förhållanden och där ingen av oss har använt något skydd. Har haft livmoderinflammation, cystor på äggstockarna och cellförändringar grad 3 på livmodertappen som brändes bort. Trodde aldrig att detta skulle ske, jag fick en stor chock.

Kanske någon kan ge mig något råd? ????

Finns det inget snällt att säga, så låt gärna bli och håll det för dig själv tack.

• Astdec

Grattis till alla som plussat. Själv plussade jag för några dagar sedan. Går in i vecka 7 idag, bf 13 juni. Har än så länge inte så mycket symptomer. Dagen innan jag plussade hade jag väldigt mycket mensvärk och ont i nedre delen av ryggen. Har inte känt av det lika mycket nu, det verkar komma så fort jag rör lite mer på mig. Fick ett MA tidigare i somras i v 13, fostret hade dött i v 8.. vilket gör mig väldigt orolig när jag inte har några konkreta gravid symptomer.. Inskrivning på två veckor hos barnmorskan, ska prata med henne då om det finns möjlighet till ett tidigt ultraljud. Hade hjälpt otroligt mycket så man kan lugna sig.

Är det någon mer här som inte har speciellt mycket symptomer ännu?

Jag vill också vara med i en fb grupp om de finns!

• Myran1979
    Bäbiiis skrev 2018-10-18 22:20:04 följande:

Hej på er!

Vet inte vart jag ska börja, men jag är oplanerat gravid med bf den 2 Juni 2019 (V. 7+3). Lång historia kort, blev gravid väldigt väldigt fort och han försvann innan vi ens hade hunnit diskutera detta.

Har ett barn sedan tidigare på snart 12 år på heltid vars pappa är avliden. Jag sitter i valet och kvalet, ska jag behålla eller ska jag göra abort?

Har inte blivit gravid tidigare de senaste 11 åren under två långa förhållanden och där ingen av oss har använt något skydd. Har haft livmoderinflammation, cystor på äggstockarna och cellförändringar grad 3 på livmodertappen som brändes bort. Trodde aldrig att detta skulle ske, jag fick en stor chock.

Kanske någon kan ge mig något råd? ????

Finns det inget snällt att säga, så låt gärna bli och håll det för dig själv tack.

Vad vill du? Vill du ha barn? Har du lidit av att det inte funkat tidigare? Orkar du bli ensamsående (2 barns) mor (vilket du redan är till 1 barn)? Är killen en strulpelle som kan ställa till det för dig och göra en kommunikation svår? Allt detta är frågor som bara du kan svara på. Stressa inte om du inte har svaren, du har ju litet tid på dig om du skulle bestämma dig för abort. Lycka till!
  • KSRG8887
    Gulletussan82 skrev 2018-10-16 23:07:24 följande:

Grattis! :D Håller tummarna för att det går bra denna gång, känner igen dig från bim september tråden :) jag är i v. 9 nu och mår hemskt illa typ hela tiden ;/

Tack :) Glad om jag slipper illamåendet, hoppas det går över för dig snart!
Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019