• PlumeriAn

    Vad leker er 5-6 åring med?

    Hej.

    Jag har börjat fnula lite på julklappar till min son.

    Han är mest intresserad av bilar och har dessutom lite svårt att ?hålla sig kvar? i lekar. Han har livlig fantasi och sitter ibland och bygger med duplo/lego eller vanliga byggklossar. Ibland sitter han och ritar eller pärlar.

    Men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa i julklapp. Jag vill gärna inte köpa mer bilar utan ge ännu mer fantasi med bygg eller främja hans kreativitet, som han även kan hållas med när jag måste städa eller laga mat. (Ensamstående)

    Så vad leker era barn BÄST med?

  • Svar på tråden Vad leker er 5-6 åring med?
  • legomum

    Mina snart 5 åringar leker mest med lego, briobuilder, playmobil (brandkår, polis, lekplats, drakarna), små plast djur/o insekter och dinosaurier.

    Vi har väldigt mycket lego och de inkluderar det i nästan alla lekar.

    På legos hemsida finns massor av byggmanualer till enkla saker (finns även på pintrest) Printa ut och lägg i plastfickor så kan du ge din lille en utmaning. Dels hitta bitarna dels bygga efter ritning.

  • MissMagnolia

    6 årig tjej leker mest med; Lego, bilar, leksaksspis, affär, pyssel (mycket klippa och klistra), pysselböcker med bokstäver och siffror. Och leklera.

  • tulip79

    Min 6-åring leker med lego (främst fordon), bilar, räls (brio), plusplus, ritar, spelar fotboll, pärlar mm

  • Kellie13
    PlumeriAn skrev 2018-09-27 08:29:28 följande:

    Hej.

    Jag har börjat fnula lite på julklappar till min son.

    Han är mest intresserad av bilar och har dessutom lite svårt att ?hålla sig kvar? i lekar. Han har livlig fantasi och sitter ibland och bygger med duplo/lego eller vanliga byggklossar. Ibland sitter han och ritar eller pärlar.

    Men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa i julklapp. Jag vill gärna inte köpa mer bilar utan ge ännu mer fantasi med bygg eller främja hans kreativitet, som han även kan hållas med när jag måste städa eller laga mat. (Ensamstående)

    Så vad leker era barn BÄST med?


    Min tjej på 5 år älskar pussel och memory, kan det vara nått? Det tar ju ett tag att lägga pussel och det är ju nyttigt för kreativiteten oxå.
  • Fru Ve

    Playdoh med tillbehör gillar mina barn. Sedan Geomag, byggsaker med magneter är roligt och har bra kvalitet.

Svar på tråden Vad leker er 5-6 åring med?