• Mongoliet

De flesta här verkar ha fått det här med KK om bakfoten

Alltså KK är något man kan bli när man träffar någon ny där man inte vet om det kan bli en relation eller om det kanske bara blir ett ONS. Gång 2 man ses utkristalliseras det hela & då fattar man vart det barkar alt att KK-grejen kommer på tal (Min erfarenhet är att det är inget som sägs men där båda parterna förstår vad det handlar om). Jag tror att detta är det vanligaste sättet som det uppstår en KK-relation.

Att leta KK som många gör här känns främmande för mig. Tror inte heller att det blir KK-relationer som håller över tid.

• Svar på tråden De flesta här verkar ha fått det här med KK om bakfoten
  • Anna60

KK är ett avtal där man träffas för att ha sex och absolut inget mer. Friends with benefits. Inga kärlekskänslor eller nåt annat än kompisar. 

• Mongoliet
    Anna60 skrev 2018-09-27 14:31:39 följande:

KK är ett avtal där man träffas för att ha sex och absolut inget mer. Friends with benefits. Inga kärlekskänslor eller nåt annat än kompisar. 

Det tror jag att alla är överens om men det var inte vad jag skrev om.
  • Anna60
    Mongoliet skrev 2018-09-27 14:36:13 följande:
    Det tror jag att alla är överens om men det var inte vad jag skrev om.
    Nä, du skrev om din egen teori som verkligen inte håller.
  • cb66

Det verkar som du fått det hela om bakfoten.................

• Mongoliet
    Anna60 skrev 2018-09-27 14:41:22 följande:

Nä, du skrev om din egen teori som verkligen inte håller.

Det du säger är självklarheter som alla är överrens om. Jag säger att jag inte tror på att leta KK. Du svarar med vad det betyder. Helt onödigt då alla vet vad det betyder.
  • Anna60
    Mongoliet skrev 2018-09-27 15:03:29 följande:
    Det du säger är självklarheter som alla är överrens om. Jag säger att jag inte tror på att leta KK. Du svarar med vad det betyder. Helt onödigt då alla vet vad det betyder.
    DU tror inte på det nej. Det innebär inte att du har rätt i dni sk analys i ditt första inlägg. Man kan visst "leta KK". Beror på var man letar nånstans. Finns hur många sajter som helst, bara man tar sig tid att hitta dom.
  • Bonvoyage

Skulle nog säga att de flesta jag känner bestämmer tillsammans att de är KK's. Annars kan ju den andra få känslor. Meningen med att vara KK's är ju att de inte ska leda till någon relation.

• mammaåten

Tycker det brukar sägas.

I alla fall är jag noga med det.

Säger man att man ska dejta och har sex så antar man väl annars att det leder till ett förhållande?

Jättevanligt att man letar KK. Sen är väl den här sidan kanske inte optimalt, finns ju faktiskt sidor för folk som vill träffa andra människor för att ligga både en och massvis med gånger :)

• Pumakvinna

Enda sättet för mig att kunna bli kk är då jag träffar nån som jag blir så pass attraherad/kåt på och som intresserar mig som person och därför mycket väl skulle kunna vara ihop med egentligen, men att det är omöjligt i praktiken. Därför är yngre män optimalt eftersom jag aldrig skulle kunna tänka mig att ha en relation med någon 15-20 år yngre alternativt någon som vill ha en relation som inte är baserad på vardag och för mycket krav. Men enbart kk och sexrelation tråkar ut mig. Det är personlighet och samtal som ger kvalitet. Sexet blir så mycket bättre med mer innehåll och intimitet;)

• Pumakvinna
    Anna60 skrev 2018-09-27 14:31:39 följande:

Tycker det är väsentlig skillnad på kk och fwb. Känslor finns det definitivt i en fwb relation iallafall i de jag befunnit mig i. Respekt, värme och intresse för varann på ett djupare plan har varit självklart. En kk skulle jag se mer som en älskare där man bara ses för sex utan fördjupning eller annan kontakt emellan. Bara tid och plats och lite smsuppvärming eller telefon innan. En sån kontakt skulle den fysiska attraktionen räcka och att sexet var riktigt bra.
  • Mongoliet
    Pumakvinna skrev 2018-09-27 18:20:24 följande:

Enda sättet för mig att kunna bli kk är då jag träffar nån som jag blir så pass attraherad/kåt på och som intresserar mig som person och därför mycket väl skulle kunna vara ihop med egentligen, men att det är omöjligt i praktiken. Därför är yngre män optimalt eftersom jag aldrig skulle kunna tänka mig att ha en relation med någon 15-20 år yngre alternativt någon som vill ha en relation som inte är baserad på vardag och för mycket krav. Men enbart kk och sexrelation tråkar ut mig. Det är personlighet och samtal som ger kvalitet. Sexet blir så mycket bättre med mer innehåll och intimitet;)

Tack. Känns som att du resonerar som jag gör.
Svar på tråden De flesta här verkar ha fått det här med KK om bakfoten